Tävlingar i Norge?

Ambum

Ny medlem
Tävlingar i Norge?
Hej
Är det någon som känner till någon schysst tävling i Norge? Svensk granskog i all ära men vill köra i fjord- och fjällmiljö (eller nåt sånt).

/Rikard

Tävlingar i Norge?
Har inget konkret tips men du kan säkert hitta en del på Terrengsykkel. Och tävlingskalender finns på N.C.F.'s hemsida. Får vi logistiken att stämma i sommar kör jag + sambo Grenserittet mellan Strömstad och Halden i Augusti. Mest grusvägsrally med en (hel) del höjdmeter och några kortare stigar, men så verkar de Norska långloppen vara.

Edit: Stavflel!

Senast redigerad av en moderator:
Tävlingar i Norge?
Jag körde Nibberittet i somras och de var utan tvekan de häftigaste jag gjort i cykelväg.
För er som vill pröva nåt annorlunda,kör Nibberittet.Det blir ett minne för livet.
Från 0-1500m höjd på 2 mil,37 serpentinsvängar,på vissa ställen 10m höga snödrivor
på sidorna av vägen och en himmelsk panorama över geirangerfjorden.

Tävlingar i Norge?
Nibberittet, Grenserittet, Dalsnibba, Birkebeinerrittet och allt vad det heter. Birkebeinerrittet är tyvärr fullteckant. Och Nibberittet är sammma dag som Vätterrn. Men jag har fått nya fina uppslag. Tackar för detta!!

Tävlingar i Norge?
Ett annat tips är Styrkeprovet.Start i Trondheim,målgång i Oslo.En nätt sträcka på 54 mil.
Tror att det körs 23-25 juni 2006.Har inte kört det själv,men har en bekant som har gjort det.
Kan vara bra att värma upp med en Vätternrunda helgen före.

Tävlingar i Norge?
Birkebeinern brukar ha en "utlänningskvot" som inte brukar fyllas så fort. Jag anmälde mig i februari (tror jag) i till årets birk. F.ö. en tråkig tävling. Grusvägsautobahn mot norrmän med hybris.

Tillbaka
Topp