Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att sia om. Brukar ju ofta vara några som startar "optimistiskt" och får betala för det senare. Gissar att Strasser inte tillhör den skaran.Jag gissar att Strasser agerar som han gjorde under sitt första TCR. Avvaktar, sparar krafter och sen trycker till. Räcker han och strategin till?
Det verkar som Axel Restrup no179 (inte 159 altså) tog sig till Mulhouse men bröt sedan. Precis vad jag gjorde förra året. Han kan höra av sig om han vill ha tips på bra restauranger i Mulhouse.På tal om ruttval så är jag ännu mer nyfiken på vad 159 Axel Restrup har för plan. Känns spontant att det är både en omväg men även en rejäl påfyllning av höjdmeter... Han är snart nere i Schweiz vilket innebär att korsa heeela Alperna...
Eller är det ett alternativ att gå över Brennerpasset och till Tarvisio på Italienska sidan? Känns inte självklart bara genom att titta på kartan, men jag har inte kollat närmare på höjdprofilen där.Vad tror du @GoranS om #132 Tobias Fuchs vägval här? Han cyklar snabbt men ligger längre västerut än övriga i täten. Jag har aldrig varit i Österrike så jag har ingen känsla för vägvalet Innsbruck(?) och sen vidare "centralt" österut, kan det vara ett listigt val?
Visa bilaga 714004
Med det vägvalet han hittills gjort skulle jag nog säga att något i denna stil känns rätt rimligt. Ev. kan lite höjdmeter växlas mot extra sträcka om man tar vägen via Lienz istället för över Obertilliach.Eller är det ett alternativ att gå över Brennerpasset och till Tarvisio på Italienska sidan? Känns inte självklart bara genom att titta på kartan, men jag har inte kollat närmare på höjdprofilen där.
Svårt att sia om. Brukar ju ofta vara några som startar "optimistiskt" och får betala för det senare. Gissar att Strasser inte tillhör den skaran.
ja det är kanske dags efter 1114 cyklade kilometer...RG verkar ha depåstopp
De får väl ta sig in via Passo de PedilCP1 - Visst kommer man först behövs klättra upp för berget för att kunna påbörja CP1 nerför? Man kan se de långsammare cyklisterna
Ja, ser ut att bli Brenner:Med det vägvalet han hittills gjort skulle jag nog säga att något i denna stil känns rätt rimligt. Ev. kan lite höjdmeter växlas mot extra sträcka om man tar vägen via Lienz istället för över Obertilliach.
Visa bilaga 714008
Skulle han fortsätta österut är första rimliga alternativet att ta sig ner söderut mot Italien över Grossglockner Hochalpenstrasse och det är ingen barnbacke.
Visa bilaga 714009
Jepp, det är den som går över Tauernpass.RG verkar ha hittat fin väg söderut på 899 ner över Katchberg.
Ja, min gissning är att de flesta kommer att ta denna väg till starten på parcouren.De får väl ta sig in via Passo de Pedil
Ja, då blir behovet av fram och tillbaka så begränsat som möjligt. Släpa cykeln på leden över kammen norrifrån är väl få som överväger?Ja, min gissning är att de flesta kommer att ta denna väg till starten på parcouren.
Visa bilaga 714045
Det hoppas jag nästan!Ja, då blir behovet av fram och tillbaka så begränsat som möjligt. Släpa cykeln på leden över kammen norrifrån är väl få som överväger?
Visa bilaga 714048
Med det vägvalet han hittills gjort skulle jag nog säga att något i denna stil känns rätt rimligt. Ev. kan lite höjdmeter växlas mot extra sträcka om man tar vägen via Lienz istället för över Obertilliach.
Visa bilaga 714008
Skulle han fortsätta österut är första rimliga alternativet att ta sig ner söderut mot Italien över Grossglockner Hochalpenstrasse och det är ingen barnbacke.
Han är ju i passet på din bild!?Nja, tycker det ser ut som han tog höger upp till Fuscher Törl och vidare mot Hochtortunneln och inte upp till Edelweissspitze.
Visa bilaga 714073
Nja, han har cyklat upp vägen som är markerad med > och kommit till där pilen är. Han har ratat den överkryssade vägen som är den som leder upp till Edelweisspitze, varifrån bilden är tagen.Han är ju i passet på din bild!?
Skrev precis med honom. Han blev påkörd bakifrån. Brutet ben och skrap, men ändå OK. Åker hem till Sverige i helgen.Vet inte om jag är sen på bollen, men Jesper Avén verkar har gett upp och enligt Google Maps besöker sjukhus i Saint-Avold.
Trist.Skrev precis med honom. Han blev påkörd bakifrån. Brutet ben och skrap, men ändå OK. Åker hem till Sverige i helgen.
Vilka farter! Bikepacking-eliten verkar ta stora kliv mot mer extrem kapacitet.
Ja det har verkligen hänt mycket de sista 10 åren! När jag körde tcrno08 så var detca 30 cyklister som gjorde 600km eller mer första dygnet. På tcrno07 hade det inneburit top 5. Nu har tempot skruvats upp några snäpp ytterligare!Vilka farter! Bikepacking-eliten verkar ta stora kliv mot mer extrem kapacitet.
Just nu 10 km/h men å andra sidan brottas han i Passo del Predeil mot parcouren.Alltså Robin Gemperle's tempo är inte riktigt klokt! Hur länge kan han hålla den takten? Ca 1300km på 48h och det är inte helt platt.
De var de jag menade. Parkouren kunde ju lika bra ha börjat där "nere" där RG är nuJust nu 10 km/h men å andra sidan brottas han i Passo del Predeil mot parcouren.
Var väl i den utförskörningen Drege kraschade så olyckligt att han omkom.Basoni verkar ha haft en jäkla utförsåkare efter passen. Det går undan. Med 47 kg skulle jag också dansa i bergen?
Kanske ska vi bjuda in Bosconi till bantningstråden så han kan ge oss andra tungviktare lite tips :)Basoni verkar ha haft en jäkla utförsåkare efter passen. Det går undan. Med 47 kg skulle jag också dansa i bergen?