Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får tänka på vad kul den hade varit att cykla åt andra hållet.
Sängen/middag? Han är utgråad just nu.#215 Adrien Charlot är ute och ser sig om. Det där passet (Passo delle Erbe) har jag cyklat fast från andra hållet. Ska bli intressant att se vad han tar sikte på nu.
Visa bilaga 714404
Vi pratade med honom inför PBP i höstas och vill minnas att han sa att han brukar försöka köra vägar han inte har cyklat tidigare. Finns kanske helt enkelt inte så många såna i dom där trakterna och han inte orkade krångla till det (än)?Apropå udda ruttval är jag lite besviken på vår finske vän Mikko Mäkipää som ju alltid brukar ha lite upptåg för sig. Hittills har han i år varit ovanligt konservativ i sitt ruttval.
Heja på! Ta det lugnt utför nu.
Eller så har han ett ess i rockärmen (eller armvärmaren?) att dra fram till senare delen av turen?Vi pratade med honom inför PBP i höstas och vill minnas att han sa att han brukar försöka köra vägar han inte har cyklat tidigare. Finns kanske helt enkelt inte så många såna i dom där trakterna och han inte orkade krångla till det (än)?
Jag tror han gör rätt i att söka de stora floddalarna utan höjder, snarare än mindre vägar raka vägen över höjder, för att hålla fart.Intressant. Ingen följer än så länge Gemperles rutt efter Zagreb. Gissar dock att Di Felice kommer att ansluta till den rätt snart.
Visa bilaga 714483
Vet inte riktigt noggrannheten i angivelsen på trackern, men det ser ut som han lagt sig någonstans uppe bland träden bakom kyrkan.Bosoni verkar törna längs vägen. Ingen update på 4 h.
Mm, jag var inne på samma spår i inlägg #262.Jag tror han gör rätt i att söka de stora floddalarna utan höjder, snarare än mindre vägar raka vägen över höjder, för att hålla fart.
Tcrno09 gick också mellan Zagreb och Sarajevo. Jag kollade min gamla ruttplanering och jag hade i stort sett samma rutt som Zeinab har tagit. Den är platt mellan Zagreb och gränsen till Bosnien. Så inte givet att Gemperles rutt är så mycket bättre mao.Intressant. Ingen följer än så länge Gemperles rutt efter Zagreb. Gissar dock att Di Felice kommer att ansluta till den rätt snart.
Visa bilaga 714483
Jag kanske ser fel, men om jag försöker se var din rutt kommer ner till gränsen mellan Kroatien och Bosnien-Hercegovina får jag för mig att du hade en lite västligare rutt än Zeinab, typ den med röädmarkerade pilar nedan:Tcrno09 gick också mellan Zagreb och Sarajevo. Jag kollade min gamla ruttplanering och jag hade i stort sett samma rutt som Zeinab har tagit. Den är platt mellan Zagreb och gränsen till Bosnien. Så inte givet att Gemperles rutt är så mycket bättre mao.Visa bilaga 714497
Stämmer men det var ingen större skillnad mellan de två valen. Jag vill minnas att jag föredrog gränsövergången vid mitt ruttval av någon anledning.Jag kanske ser fel, men om jag försöker se var din rutt kommer ner till gränsen mellan Kroatien och Bosnien-Hercegovina får jag för mig att du hade en lite västligare rutt än Zeinab, typ den med röädmarkerade pilar nedan:
Visa bilaga 714505
Inte utan att man blir lite nyfiken på vilka de här svenska åkarna är, vad de har för bakgrund inom bl.a. cykling osv. @desmo är den enda jag fått ett litet hum om genom det som skrivits här i tråden samt hans IG-konto. I övrigt är åkarna väldigt anonyma för mig, men det beror kanske mest på att jag är totalt okunnig inom det här området, samt att jag inte lagt ned någon energi på att försöka ta reda på något. Den enda i racet jag hört talas om tidigare är Strasser, från hans deltagande i RAAM. Om det är någon som känner till något om de svenska åkarna får ni gärna skriva en mening eller två om dem, som en kort presentation.Anna Carlqvist har hunnit längst av de svenska och närmar sig nu raskt passagen in i Italien.
Felgissning. Passo Furcia/Furkelpass blev det tydligen. Tar han en sväng upp till Plan de Corones/Kronplatz också?Sängen/middag? Han är utgråad just nu.
Visa bilaga 714435
Finns lite olika alternativ sen. Tråkvarainten är ner till Pustertal och geenom den bort till Österrike. En variant som leder till Pustertal, men lite längre österut är att ta vägen över Passo Furcia. Båda dessa känns dock lite mindre troliga då han i så fall hade kunnat ta en väg som kommer ner i Badiadalen lite längre norrut.
Min gissning är att det blir upp till La Villa och därifrån över Passo Valparola och ner till Cortina. En längre variant är att följa Badiadalen upp till Corvara, trampa över Passo Costalunga och Passo Giau till Cortina.
Jag tänker att det borde finnas rätt mycket att tjäna på att ha ett remote support-team under ett sånt här race, som man kan ha kontakt med t.ex. via telefon eller chat då och då, och som kan hjälpa till med allt ifrån navigering till hotellbokning och att leta upp lämpliga ställen att stanna på för att bunkra mat och förnödenheter, lämpliga verkstäder om man får problem med utrustningen etc. Samtidigt så har jag förstått det som att det inte är tillåtet. Men hur bra koll har tävlingsledning och medtävlande att sådant inte förekommer?Felgissning. Passo Furcia/Furkelpass blev det tydligen. Tar han en sväng upp till Plan de Corones/Kronplatz också?
Visa bilaga 714533
De allra bästa har säkert ekonomisk vinning av att placera sig bra genom att de kan få sponsorer. Strasser livnär sig väl(?) t.ex. på sitt cyklande. För de allra flesta är det dock rimligen utmaningen i sig som är tjusningen med loppet. Att då bryta mot reglerna på det sättet känns för mig som ett rätt rejält självbedrägeri.Jag tänker att det borde finnas rätt mycket att tjäna på att ha ett remote support-team under ett sånt här race, som man kan ha kontakt med t.ex. via telefon eller chat då och då, och som kan hjälpa till med allt ifrån navigering till hotellbokning och att leta upp lämpliga ställen att stanna på för att bunkra mat och förnödenheter, lämpliga verkstäder om man får problem med utrustningen etc. Samtidigt så har jag förstått det som att det inte är tillåtet. Men hur bra koll har tävlingsledning och medtävlande att sådant inte förekommer?
Blev Route de Gemperle för Bachmann. Tre man till som snart ska välja mellan att följa hjulspåren från ledaren eller regerande mästaren.Strasser tar annan väg än Gemperle i Banja Luka. Vad väljer Bachmann?
Visa bilaga 714530
Kanske bättra att följa folk på instagram / Strava eftersom många uppdatera på appen för familjen och kompisar.Inte utan att man blir lite nyfiken på vilka de här svenska åkarna är, vad de har för bakgrund inom bl.a. cykling osv. @desmo är den enda jag fått ett litet hum om genom det som skrivits här i tråden samt hans IG-konto. I övrigt är åkarna väldigt anonyma för mig, men det beror kanske mest på att jag är totalt okunnig inom det här området, samt att jag inte lagt ned någon energi på att försöka ta reda på något. Den enda i racet jag hört talas om tidigare är Strasser, från hans deltagande i RAAM. Om det är någon som känner till något om de svenska åkarna får ni gärna skriva en mening eller två om dem, som en kort presentation.
Bosoni verkar ha hämtat pass och plånbok och är på väg åt rätt håll igen. Heja heja!
Visa bilaga 714544
Helt galet mentalt starkt att fortsätta! ImponerandeStarkt!