TCR 2024 - Transcontinental Race, no 10

Svårt att utifrån trackingen avgöra vad som hänt, men jag får nästan en känsla av uppgivenhet (vad gäller att hinna till målet innan midnatt) och att hon snarare gick in för nattvila istället och gissningsvis rullar sista bien till mål under fm idag.

1: Ägnar en kvart vid avtaget.
2: Lägger en halvtimme där
3: Lägger 1,5 timmar där
4: Går in för nattvila vid midnatt, närmare 3 timmar efter ankomst till 1, vilket fågelvägen verkar vara ett par km från 4.
1723005388298.png

En vätternrunda varje dag i 2 veckor. Ruggigt ! Men väldigt trist att inse att man inte hinner då det bara är några timmar kvar. Bra kört !

Svårt att utifrån trackingen avgöra vad som hänt, men jag får nästan en känsla av uppgivenhet (vad gäller att hinna till målet innan midnatt) och att hon snarare gick in för nattvila istället och gissningsvis rullar sista bien till mål under fm idag.

1: Ägnar en kvart vid avtaget.
2: Lägger en halvtimme där
3: Lägger 1,5 timmar där
4: Går in för nattvila vid midnatt, närmare 3 timmar efter ankomst till 1, vilket fågelvägen verkar vara ett par km från 4.
Visa bilaga 717446
Tittar man närmare på 2 & 3 med satellitbild så ser det nästan ut som hon gick från hus till hus där ett tag. Desperat behov av vatten? Eller av vettig sovplats? Som sagt, ska bli spännande att höra sen. Nu hejjar vi Anna i mål. Grymt kört oavsett även om det såklart måste kännas surt när det var så nära. Men jag är impad!

Taxi till flygplatsen ?
Anna flyger inte hem. Tror hon fått ta del av Low carbon fund för att ta sig till och från tävlingen utan att flyga, vilket jag tycker är beundransvärt!
Jag hoppas bara Anna mår bra och att hon kan vara stolt över sin insats. Bara att ta sig till starten på TCR är en ansträngning.

Ser ut som hon är på väg tillbaka mot platsen för nattvilan.

I randosammanhang är en sådan manöver om jag minns rätt ok så länge man verkligen tar sig tillbaka till rutten där man avvek från den och sedan cyklar resten. Är det så även på parcourser i TCR?

Snyggt ! Själv hade jag nog tagit färjan från Besiktas och till nära målgången, och skippat parcouren.....

För min del försöker man om möjligt fullfölja ett lopp man startat med mindre än att sjukdom eller skada hindrar. Så, heder åt Anna för att försöka fullfölja sträckan trots cykelproblem (givet att det nu är vad som orsakat "utflykten").

Äh, jag hade tagit in på lyxhotel i Istanbul, käkat och supit en massa i en vecka, sightsingat ordentligt - Hagia Sophia Mosque och Topkapi palace, och köpt onödiga saker & orientaliska mattor & vattenpipor i bazaren, sen en limousin till flygplatsen, och flugit hem. :cool:

Ser ut som hon är på väg tillbaka mot platsen för nattvilan.

I randosammanhang är en sådan manöver om jag minns rätt ok så länge man verkligen tar sig tillbaka till rutten där man avvek från den och sedan cyklar resten. Är det så även på parcourser i TCR?
Ja

Var några på CP3 som föreslog det för mig förra året

Från mycket trovärdig källa har jag fått reda på att hon i natt fick punktering och hade slut på slangar och lagningslappar. Därav var hon tvungen att åka taxi fram och tillbaka idag för att köpa ny däck och slang för att kunna cykla i mål. Grattis Anna till en grym insats och pannben delux.

Sista(?) cyklisten i loppet (#189, Romy Berntsen) verkar inte göra sig någon större brådska. Trackingen skattar det till ca 31 mil cyklade de senaste tre dagsetapperna.
1723098723199.png

@desmo, nu är jag nyfiken på hur det här äventyret har påverkat din inställning till att cykla backar? ?
Absolut. Jag hatar det ännu mer nu.

Det är spännande hur vissa bara flyger upp för backarna med glädje. Under TCR är man ju själv så då är det bara att hitta det tempot som behagar. Jag lärde mig att jag klarar ca 300-350 hm/h. Så visade GPSen att det kom 600hm backe var det bara att mentalt ställa mig in på 2h uppförs.
Jag önskar verkligen att jag kunde bli lite bättre på backe.

Nu i mål! Jag är grymt imponerad! Bra jobbat och pannben deluxe!

Visa bilaga 717589
Hej alla, har läst igenom denna fantastiskt detaljrika tråd och tänkte ge svar på lite frågor:
- varför körde jag "bredvid" finish parcours vid flera ggr: för att jag uppenbart inte uppdaterat till den sista versionen; de gjorde ändringar i sista sekund - klantigt.
- varför tog jag nattvila: pga jag fick punka på sista metrarna av grusvägen på parcouren. Klockan var 22, hundar skällde... Jag försökte med olika typer av trail-lösningar, knyta knut runt hålet på slangen etc, det höll till nästa by, sen var det platt.
- Japp, jag knackade på ett hus för att höra mig för om hotell (hade ingen täckning), fick skjuts till ett där jag tog in.
- varför åkte jag inte direkt till verkstaden med taxi på morgonen: för att "nån" hade lovat fixa min punka, balans mot regelbrott men ändå...detta visade sig inte hålla iallafall, sen lyckade jag fucka upp bakhjulets ventil eftersom jag skulle pumpa och min Lezyne-pump skruvades fast.... ni fattar, så att tubeless-vätska flödade - två platta däck, bokade taxi till Besiktas som tog ett tag på sig att komma och hämta upp mig
- FK så hade jag tubeless på bägge däck, men fram blev skadat så var tvungen att sätta in en slang... vilket gjorde att jag fick återkommande punkor för att jag hade de där rosa supertunna skitslangarna "ride now" typ
- först åkte jag taxi till Trek, de hade ingen service, men tipsade om nästa ställe, så jag tog det och "trängde" /charmade mig före i kön, de fixade på 20 min och sen taxi tillbaka till "brottsplatsen" dvs. där jag fått skjuts av familjen (TYP där iaf....).
- vid 1530 kunde jag äntligen börja cykla de resterande 61 km med RÄTT parcour-fil, gick i mål 19.35 efter ständig trafikstockning i Istanbul, 30 km lång strandpromenad med alla bilar
- hoppas jag lyckats underhålla er!!
/mössa 92

Hej alla, har läst igenom denna fantastiskt detaljrika tråd och tänkte ge svar på lite frågor:
- varför körde jag "bredvid" finish parcours vid flera ggr: för att jag uppenbart inte uppdaterat till den sista versionen; de gjorde ändringar i sista sekund - klantigt.
- varför tog jag nattvila: pga jag fick punka på sista metrarna av grusvägen på parcouren. Klockan var 22, hundar skällde... Jag försökte med olika typer av trail-lösningar, knyta knut runt hålet på slangen etc, det höll till nästa by, sen var det platt.
- Japp, jag knackade på ett hus för att höra mig för om hotell (hade ingen täckning), fick skjuts till ett där jag tog in.
- varför åkte jag inte direkt till verkstaden med taxi på morgonen: för att "nån" hade lovat fixa min punka, balans mot regelbrott men ändå...detta visade sig inte hålla iallafall, sen lyckade jag fucka upp bakhjulets ventil eftersom jag skulle pumpa och min Lezyne-pump skruvades fast.... ni fattar, så att tubeless-vätska flödade - två platta däck, bokade taxi till Besiktas som tog ett tag på sig att komma och hämta upp mig
- FK så hade jag tubeless på bägge däck, men fram blev skadat så var tvungen att sätta in en slang... vilket gjorde att jag fick återkommande punkor för att jag hade de där rosa supertunna skitslangarna "ride now" typ
- först åkte jag taxi till Trek, de hade ingen service, men tipsade om nästa ställe, så jag tog det och "trängde" /charmade mig före i kön, de fixade på 20 min och sen taxi tillbaka till "brottsplatsen" dvs. där jag fått skjuts av familjen (TYP där iaf....).
- vid 1530 kunde jag äntligen börja cykla de resterande 61 km med RÄTT parcour-fil, gick i mål 19.35 efter ständig trafikstockning i Istanbul, 30 km lång strandpromenad med alla bilar
/mössa 92
Vilket fall som helst, enormt bra kämpande! Never give up!

...
/mössa 92
Absolut! "Reptidskamp" är alltid spännande och oväntade spår med tillhörande vilda spekulationer hör denna typ av trådar till.

Dessutom snyggt att ta sig tillbaka till "brottsplatsen" och fullfölja därifrån. Kan tänka mig att vissa ledsnat efter strulet och att målrepet var draget.

Antar att du satsar på "revansch" nästa år?

/mössa 92

Oj vilket drama! Ja, underhållningen och spänningen var på topp. Vi var nog många som led med dig när det blev uppenbart att reptiden skulle missas. Och lika glada att du sen åkte tillbaka för att fullfölja!

Absolut! "Reptidskamp" är alltid spännande och oväntade spår med tillhörande vilda spekulationer hör denna typ av trådar till.

Dessutom snyggt att ta sig tillbaka till "brottsplatsen" och fullfölja därifrån. Kan tänka mig att vissa ledsnat efter strulet och att målrepet var draget.

Antar att du satsar på "revansch" nästa år?

Dot watching, och snillen spekulerar. Internet at its best.

Tillbaka
Topp