TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11

Usch ja, jag kan knappt föreställa mig hur kroppen måste kännas, oavsett utgång lär det vara ruskigt oskönt att dra igång cyklingen i Albanien
Kommer någon att beställa en trainer till hamnen i Bari så de kan ta med den och sitta och värma upp på färjan för att komma igång bra när de väl kommit i land i Albanien?

Ganska tydligt att det är fyra stycken som är en nivå bättre än resten, med brasklapp för om någon längre bak haft mekaniska eller andra icke-kroppsliga problem som ställt till det.

Visa bilaga 784269
David Tschan som legat på femteplats rätt länge slog av på tempot redan igår då han insåg att han inte skulle hinna med färjan (han lade upp video på Instagram kring detta) annars hade det nog varit fem åkare som utmärkte sig i täten.

Från Strassers IG:
1754233603596.webp

Låter som han har mer än en färja som han tror kan vara aktuell. 🤔

Ricard ligger och pumpar den rätt träliga kuststräckan från Fiumaretta ner till Viareggio. Med något undantag spikrak och närmast pannkaksplatt väg med km efter km med hotell och semesterboenden. Och gissningsvis rätt gott om folk nu i semestertider och på söndag em.

Det har talats väldigt lite om vind i den här upplagan så jag förmodar att det inte har blåst alltför negativa vindar i loppet hittills?

Han har ju fått en följare på den vägen nu vart fall, nr 196. Beroende på hur vägen ner mot Florens är så kanske det inte ändå blir någon jätteförlust, men något genidrag verkar det ju inte varit.

Ser ut som Moritz tar SP6 mot Trintapoli och sedan gissningsvis vägen längsmed kusten. Är dock en del samhällen som ska passeras vilket riskerar att sänka farten.

Jäklar vad tätduon bombar på! ca 35-38 ute vägen. Vädret är gott och terrängen platt. Moritz ha knappa nio mil kvar till färjan ( snabbkoll på göögle maps) Hoppas båda hinner och kommer på utan strul och sover gott under färden över.

Bosoni gissningsvis 23 minuter efter Moritz.

Lite fascinerande att man tycker att 23 minuters avstånd mellan ettan och tvåan är riktigt jämnt. I touren hade det varit en ryslig utklassning.

Jösses vad spännande. Hade varit iofs roligare med några fler på färjan men nu hoppas jag att det iaf blir 2 . Annars är all spänning med detta lopp över . Vad skulle egentligen hända om någon nu tar en otillåten väg ? Är det tidstillägg är det jo bara o strunta i isf.

Jösses vad spännande. Hade varit iofs roligare med några fler på färjan men nu hoppas jag att det iaf blir 2 . Annars är all spänning med detta lopp över . Vad skulle egentligen hända om någon nu tar en otillåten väg ? Är det tidstillägg är det jo bara o strunta i isf.
Min maggropskänsla är att straffet kommer att bero på och kommer att vara sådant att det sannolikt inte betalar sig, snarare tvärtom.

Ska man gissa på att han trampar på en stund till, tar en ordentlig nattvila och sen trampar till färjan?

Enligt IG-rapport försökte han trampa på genom natten men han blev för trött och började göra navigationsmisstag och kände att det inte var säkert utan tog en tvåtimmarspaus. Lät lite uppgiven.

De verkar haft tur med vindarna på ostkusten. Från FB-sidan, de verkar mer luta åt att nu hinner både eller ingen

"The two riders still in the running for tonight’s last sailing are now each less than 80 km from Bari.
From late afternoon and into early evening, the pair were pushed along the coastal roads by a ripping tailwind. It might have tipped the balance of their fortunes.
Victor Bosoni (232) has gained 90 minutes on the race leader, Martin Moritz (297) since the fourth control in Pacentro. And he shows no sign of slowing. By Bari, we expect the pair to be neck and neck.
At this point, it looks as if either both riders will make the sailing, or neither will."

Med cirka 700km från parcour #4 Siena till Bari så känns det övermänskligt att nå söndagens kvällsfärja. Det är drygt 300km till parcour #4 Pacentro och ytterligare dryga 340km till hamnen.
700km en parcour och en del otillåtna vägar, det ser ut som att täten kommer att vara samlad på nattfärjan som avgår måndag natt.

Ricard ligger och pumpar den rätt träliga kuststräckan från Fiumaretta ner till Viareggio. Med något undantag spikrak och närmast pannkaksplatt väg med km efter km med hotell och semesterboenden. Och gissningsvis rätt gott om folk nu i semestertider och på söndag em.
Packad med cyklister på lördagar o söndagar. Och alla stannar o vänder när de kommit till bergen!

Packad med cyklister på lördagar o söndagar. Och alla stannar o vänder när de kommit till bergen!
Ja, jag har också noterat italienarnas obegripliga förkärlek för plattcykling där. Själv har jag bara använt plattdelen för att skynda på transporten till roliga bergsvägar.

Tillbaka
Topp