TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11

Taget från Moritz IG stories:
1754248624442.webp

Antingen har personen fel eller så finns det någon färja mitt på dagen imorgon.

Antingen lyckades jag blanda ihop mina egna sparade bokmärken mm, eller så kikade jag på en snutt utanför Zagreb. Oavsett hade jag druckit för mycket rakija. Var själv i Kroatien eller Serbien när jag skrev det.
Om det var Zagreb borde det ha varit denna. Kan tänka mig att det kan vara en väg som tidvis är rätt trafikerad och då kan jag förstå att den inte känns säker.
1754248881598.webp

1754248909143.webp

Snart passeras Karol Wojtyla airport, ser görligt ut på havssidan.

Red. C1 bilen står på pre boarding parkeringen

Lost Dot kör en 9h lång podcast efter midnatt, djuplodande frågestund med bägge cyklisterna
- Martin, hur har det senaste dygnet varit?
- Znark!
- Kan du berätta lite om din sömnstrategi?
- Zzznark!
- Hm, Martin verkar lite trött. Låt oss gå över till Victor. Hur ser du på det faktum att du missade färjan?
- Putain, on a raté le ferry ! C’est pas vrai…
- Ok, du verkar lite upprörd. Hur tänker du inför resten av loppet?
- Fait chier ! On va devoir attendre des heures comme des cons.
- Jag tror vi får avbryta här. Victor verkar en aning för upprörd.

Givet att entimmeshypotesen är korrekt börjar det kännas hyggligt sannolikt för Moritz. Ca 13 km på ca 40 min. Tuffare för Bosoni som har drygt två mil kvar.

Bosoni lite för långt bakom för min smak, det blir tajt. Moritz med 10k typ får inte vara solo ombord, det skulle döda spänningen i täten

Inga felnavigeringar nu, stora kakan Bosoni, stora KAKAN!

Red. Jag förmodar att C1 har för avsikt att köra ombord, biljetterna lär vara köpta redan. Håller koll på när bilen lämnar parkeringen

Verkar finnas en del trafikljus på vägen, vilket ytterligare försvårar att hålla hög fart. Förutom trötthet och troligen en del trafik.

Dessutom skulle det innebära typ 30 mil extra och inte helt platt jämfört med färjan till Dürres så tveksamt oavsett.

Han kör också direkt mot färjan! Båda verkar kollat upp var färjan går och antagligen räknat med att biljetterna säljs där. Det är ju inte helt oförståeligt. Gäller väl i de flesta fall.. Men vilket kaos..

Ser ut att vara på väg mot biljetthallen nu. Men med tanke på vilken jäkla tid det verkar ta för Moritz där så börjar det nog bli ont om tid... vilken spänning

Strasser verkar ha åkt in i Termoli. Frågan är om det är för att ta nattvila eller bara ett provianteringsstopp.

Saxat från recensioner google 2.5 stjärnor
I arrived in Bari for the Ticket, there were no tickets left, but I noticed that people arrived and did not receive tickets either, but after a short conversation with the Terminal Manager and an additional fee without a receipt, they received the tickets without a problem

Ja! Han är framme vid terminalen nu, medans Moritz återigen på väg mot färjan. Han lär hinna. Men ser nog inte ut som Bosoni kommer.. Inte om det tar samma tid som Moritz spenderade där vart fall

Tillbaka
Topp