Fairlight Faran/Strael/Secan

Låter ju nästan som det är en Strael 4.0 du ska ha @n3wton ?

Men som jag skrev tidigare - för mig är det ingen ersättare för en gravel. Det fick funka som nödlösning på resa, men ska man köra på grövre grus och med packning blev det alldeles för lite luftkammare för mig med Thundero 36 som svällde till runt 39.

Låter ju nästan som det är en Strael 4.0 du ska ha @n3wton ?

Men som jag skrev tidigare - för mig är det ingen ersättare för en gravel. Det fick funka som nödlösning på resa, men ska man köra på grövre grus och med packning blev det alldeles för lite luftkammare för mig med Thundero 36 som svällde till runt 39.
Jag vill äta kakan och ha den kvar, ju. 42 mm är skall-krav och under det är cykeln obrukbar till det jag ska ha den till. Annars gillar jag tanken på att köra racer på grus! Vet att det är ett skjutreglage som kan dras för långt, men jag tycker att Croix de Fer var EXTREMT nära optimala lösningen redan för sisådär 10-15 år sedan eller vad det är nu (mina är av årsmodell 2014-15), men med några få yttepyttiga millimeter däckutrymme för lite och en gaffel som är lite för ful (och med styrrör i alu...). Är ute efter provcykling för att se om Fairligght lyckats behålla snärten trots däckutrymmet och skallen från marknaden om "mer mer mer".

Tillbaka
Topp