TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11

Jäklar vad mycket snabbare det gick för Bonsoni. Var kanske han som visste bättre hur man löser det i Italien (även om han fransman)

Båda verkar vara på plats. I sista sekund i Bosonis fall (om det nu är 23.30)

Nu återstår bara frågan, har nån av dem köpt biljett till Dubrovnik istället?

Moritz firar med ett kvällsdopp!

1754256652487.webp

Bortsett från Brindisi-Vlora imorgon kl 12 med ankomst kl 17 så hittar jag inget rimligt alternativ till färjan till Dürres om ett dygn för Strasser. Dock är han åtminstone 20 mil från Bari och sen är det ytterligare över 10 mil till Brindisi så jag kan inte se att han hinner med den färjan.

Nej, nu får det bli nattsömn och se vad de hittat på när man vaknar imorgon.

Man kan ju tycka lite olika kring att ha med den här färjan i loppet men jag tror vi kan enas om att det blev en väldigt spännande kväll iallafall :)
Förvisso. Nu är det dock sannolikt nere i en duell om segern och det var inte så långt ifrån att att loppet "avgjorts" ikväll. Skönt att så inte skedde i alla fall.

Hade det inte varit någon färja hade det potentiellt kunnat finnas 2-3 ytterligare cyklister som skulle kunnat blanda sig i det hela även om de två i täten haft ett visst försprång.

Hade varit trist om Bosoni kämpat men missat färjan. Nu är det iallafall lite kamp om segern.
Men en sådan flaskhals såpass sent i loppet är inte särskilt bra.
Hade varit ett antiklimax om båda hade missat färjan också och dom fick sitta och vänta in resten av täten. Håller med om att den här färjan inte var någon höjdare, även om det var spännande igår.

Strasser har vaknat till. Frågan är vart han tänker ta vägen. Har han något ess i rockärmen eller blir det lugnt trampande ner till Bari och kvälls/nattfärjan till Dürres?

Ja, har Strasser hittat en alternativ båt? Jag hittade inte heller något som verkade rimligt. Sedan undrar jag om Nicolas Chatelet har kastat in handduken? Det börjar bli dags att röra på sig om man ska med nästa färja ikväll. Det är trots allt en liten cykeltur till Bari.

Tillbaka
Topp