Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Måste nog vara ett färdsätt som samtliga deltagare kan boka/se som alternativ redan före startÄr det tillåtet att ordna alternativ transport över? Om man som ex skulle få skjuts av nån privatperson i en segelbåt. Gissar inte.. då skulle man ju kunnat planera in det förstås, och det är väl väldigt svårt kontrollera att det inte varit förplanerat.
Man får knappt fråga efter ett glas vatten.Måste nog vara ett färdsätt som samtliga deltagare kan boka/se som alternativ redan före start
Svårt att se, men skulle kunna finnas problem med förbjudna vägar längs den rutten.
Strava ritar ju efter sin heatmap så i allt väsentligt tror jag den visar på att det går att köra ganska rätt på och med modesta höjdmeter.Svårt att se, men skulle kunna finnas problem med förbjudna vägar längs den rutten.
Kan enligt uppgift bli svårt att lämna Serbien om du kommit in i Serbien utan att ha blivit registrerad.Kommer de efter CP5 att dra mot Kosovo eller Nordmakedonien/Grekland?
Kan "skuttet" bidragit?Jocelyn Roth verkar inte ha så mycket idle time.![]()
Jag har haft lite dålig koll, får läsa bakåt i tråden.Kan "skuttet" bidragit?
Detta inlägg.Jag har haft lite dålig koll, får läsa bakåt i tråden.![]()
Är det inte tisdag imorgon? Nog för att jag är dagvill pga semester men det står måndag på telefonen idagSå 5 cyklister tar färjan inatt? Dubbla avgångar imorgon onsdag, hur ser det ut med "snöret" kontra färjorna?
Från @A.Nilsson tidigare: CP 5 closure: 2359CEST 11/8/25hur ser det ut med "snöret" kontra färjorna?
Är det? Det var väl ca 2 timmar sedan VB stämplade CP5 och MM är nästan där.Känns som Bosoni håller på att skaffa sig marginaler s.a. han kan sova rätt hyggligt och ändå komma iväg innan Moritz är ikapp. Försprånget på vägen är snart 4 timmar.
Jag tror den där solbrännan han drog på sig kan kosta...Det var värst vad Bosoni drar ifrån Moritz. Moritz måste tappat fart på något sätt.
Tänk vad tid och pengar som deltagarna lagt på det här. Hur tänkte Lost Dot, eller tänkte de inte alls? Oavsett så är det ju både märkligt och rent ut sagt uselt.Att bara två har tagit sig över visar IMHO på vansinnet i färjekonceptet. De som jagade täten ger upp. Inte för att de saknade ben utan för att de blev akterseglade.
Hm, mystiskt. Bosonis prick var uppdaterad men Moritzs låg kvar på en gammal position på min skärm så när jag klickade fram Bosonis rutt och jämförde närmsta prick på den med Moritzs position såg det ut som han var där Bosoni var starx efter klockan 14.Är det? Det var väl ca 2 timmar sedan VB stämplade CP5 och MM är nästan där.
Man borde ha kört en "modell" med lite olika hastigheter för att kunna jämföra vissa scenarier. Jag har en misstanke om att Bosoni och Moritz var snabbare än tänkt, inte bara i fart utan den otroliga prestationen att gå för färjan utan (mikroskopisk) sömn under +35h(?).Tänk vad tid och pengar som deltagarna lagt på det här. Hur tänkte Lost Dot, eller tänkte de inte alls? Oavsett så är det ju både märkligt och rent ut sagt uselt.
Man kan förstås se det som att man får en spänningspunkt under loppet såsom det ju nu blev i går kväll. Håller dock med om att det inte känns helt lyckat.Tänk vad tid och pengar som deltagarna lagt på det här. Hur tänkte Lost Dot, eller tänkte de inte alls? Oavsett så är det ju både märkligt och rent ut sagt uselt.
Å andra sidan, om de räknat med lite lägre fart hade de sett att de första hade kunnat få en ganska lång väntan i Bari alternativt att de hade kunnat "slöcykla" sista dygnet före Bari.Man borde ha kört en "modell" med lite olika hastigheter för att kunna jämföra vissa scenarier. Jag har en misstanke om att Bosoni och Moritz var snabbare än tänkt, inte bara i fart utan den otroliga prestationen att gå för färjan utan (mikroskopisk) sömn under +35h(?).
Det blir sådär ibland. Hände samma för mig igår när jag fick för mig Moritz varit still i Foggia ett bra tagHm, mystiskt. Bosonis prick var uppdaterad men Moritzs låg kvar på en gammal position på min skärm så när jag klickade fram Bosonis rutt och jämförde närmsta prick på den med Moritzs position såg det ut som han var där Bosoni var starx efter klockan 14.
När jag uppdaterade igen hoppade dock Moritz prick fram till nära CP5 så du har rätt. Försprånget är absolut inte fyra timmar.
I det här fallet så blev det ju effektivt en cut off-tid på ca 0,3% av ledarens tid fram till färjan. Möjligheten att ta in 24 timmar på den återstående sträckan är ju minst sagt begränsad. För oss blev det ju spännande, men kanske inte så kul för de som sitter på cykeln.Man kan förstås se det som att man får en spänningspunkt under loppet såsom det ju nu blev i går kväll. Håller dock med om att det inte känns helt lyckat.
Som sagt, jag argumenterar inte emot dig. Ser helst att framtida lopp, i den mån de ska ha färjor, har sådana med väsentligt kortare mellan avgångarna.I det här fallet så blev det ju effektivt en cut off-tid på ca 0,3% av ledarens tid fram till färjan. Möjligheten att ta in 24 timmar på den återstående sträckan är ju minst sagt begränsad. För oss blev det ju spännande, men kanske inte så kul för de som sitter på cykeln.
Som deltagare har man varit medveten om färjorna och deras avgångsfrekvens i ca ett halvår så förutsättningarna har varit tydliga från start. Alla de som kör vet precis hur avgörande det är. Det är mao ingen som står i hamnen i Bari och undra varför ingen har berättat något för dem.I det här fallet så blev det ju effektivt en cut off-tid på ca 0,3% av ledarens tid fram till färjan. Möjligheten att ta in 24 timmar på den återstående sträckan är ju minst sagt begränsad. För oss blev det ju spännande, men kanske inte så kul för de som sitter på cykeln.
Angående rutt:
Finns det något som gör att man vill korsa Europa så tydligt i öst-västlig riktning? Man skulle ju kunnat tänka sig en variant där de efter Siena drog sig norrut och hade målgång i t.ex. norra Tyskland/Polen. Eller direkt efter Assietta dragit sig åt det hållet och kunnat trampa upp till säg Riga eller Tallinn.
Har inte färjan gått samtidigt för alla deltagare då? Visst, avgången var ju helt avgörande, men möjligheten att hinna till den har ju varit exakt likadan för alla deltagare och fullt möjligt att planera för samtliga.Att bara två har tagit sig över visar IMHO på vansinnet i färjekonceptet. De som jagade täten ger upp. Inte för att de saknade ben utan för att de blev akterseglade.