Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som han hittat kompassen.Ska han verkligen fortsätta norrut där? Har han möjligtvis strul med utrustningen och behöver passera någon större ort?Visa bilaga 785305
Jag antar att han ska förbi Craiova av nån anledning? Annars känns det som ett backigare alternativ till rutten längs Donau.Ser ut som han hittat kompassen.
Visa bilaga 785346
Känns generellt som han har haft en rätt strulig tur. Tillbaka 2026, laddad och med lite mer rutin?Jag antar att han ska förbi Craiova av nån anledning? Annars känns det som ett backigare alternativ till rutten längs Donau.
Instämmer. Undrar om inte Manuel börjar gå på ångorna efter att ha pressat motorn lite för hårt, lie för tidigt på slutet. Sen kan ju färjan möjligen rädda honom om det blir strul för Tschan. Hoppas att så inte blir fallet.Jag får det till att Tschan drar ifrån Manuel i kampen om tredjeplatsen. Uppskattar att han har minst 2 timmar tillgodo i nuläget, men då har han en färja att tajma också.
Min misstanke är att han siktar på Craiova för att kunna hantera något strul man behöver storstad för.man skulle verkligen vilja veta varför NC tog ett såpass nordligt spår. Det ser ju inte ut att vara plattare där uppe direkt.
Visa bilaga 785349
Skulle kunna vara, men är det verkligen närmare den vägen? Om han hade tagit sig över bron som Bosoni nyttjade finns en väg till Craiova som ser ut att vara rätt så mycket raka spåret.Min misstanke är att han siktar på Craiova för att kunna hantera något strul man behöver storstad för.
Ja jo, jag tänker mer på varför han envisas med att hålla sig så långt norrut. Varför han tog sig dit i första taget har jag ingen aning om. :-)Skulle kunna vara, men är det verkligen närmare den vägen? Om han hade tagit sig över bron som Bosoni nyttjade finns en väg till Craiova som ser ut att vara rätt så mycket raka spåret.
Nja, min erfarenhet är att den inte alltid är lämpligast om man har bråttom.Dom verkar lite förvirrade hela bunten. Bara att följa Donau Radweg !! Troligtvis välskyltat och draget längs cykelvänliga småvägar.
Har du analyserat skillnaden mellan denna och den väg Bosoni tog? Vad är i så fall din analys?Dom verkar lite förvirrade hela bunten. Bara att följa Donau Radweg !! Troligtvis välskyltat och draget längs cykelvänliga småvägar.
Jag tror att det rakare alternativet har potential att vara lite raskare, i alla fall i uppehållsväder och dagsljus. Sen kan det säkert bero en del på hur duktig man är på att hantera stökigt underlag samt hur man värderar risker.Och även de som kom med färja 5 delar upp sig vid parcours 5. Vissa backtrackar, vissa fortsätter.
Visa bilaga 785353
Ja, det verkar snabbare över terrängen. Av de som kom över med färja 4 var #262 färdig med PC5 först, sen backtrackade han och åkte runt och kom sen till CP5 som nr 4. De tre som körde om körde äventyrsleden.Jag tror att det rakare alternativet har potential att vara lite raskare, i alla fall i uppehållsväder och dagsljus. Sen kan det säkert bero en del på hur duktig man är på att hantera stökigt underlag samt hur man värderar .
För egen del hade jag nog med tanke på hur den genare vägen sett ut på en del bilder valt den längre vägen. Men jag är väldigt mkt en feg asfaltsråtta.
Från Ricards Strava. Han verkar inte ha uppskattat underlaget (i mörkret):Jag tror att det rakare alternativet har potential att vara lite raskare, i alla fall i uppehållsväder och dagsljus. Sen kan det säkert bero en del på hur duktig man är på att hantera stökigt underlag samt hur man värderar .
För egen del hade jag nog med tanke på hur den genare vägen sett ut på en del bilder valt den längre vägen. Men jag är väldigt mkt en feg asfaltsråtta.
haha.. min deduktiva slutsats och svar här är att:Calling @Micfor !
Då behöver man inte vänta så länge. Skönt. Han lär inte hinna 15 (svensk tid) färjan, men 16 borde kunna gå hyfsat bekvämt. Han har ca 2 mil kvar.Bilden i detta inlägg, från internet skulle dock kunna innebära, att i bästa fall, om stjärnor och ekrar står rätt - så går den färja som VB tog varje heltimme fram till 2200.
Det skulle vara intressant att se, när alla är i mål, hur stor skillnaden (tid/längd/höjdmeter) är mellan Kosovoalternativet och de övriga två spåren (som väl är snarlika verkar det som). När bara en cyklist väljer ett ett spår så brukar det ju innebära att den tänker mest rätt eller mest fel, men spontant känns hela vägvalet som en senväg.man skulle verkligen vilja veta varför NC tog ett såpass nordligt spår. Det ser ju inte ut att vara plattare där uppe direkt.
Visa bilaga 785349
Så märkligt ändå, han stannade ju inte där på vägen österut, så han kan inte glömt något - och det fanns fler nattöppna mackar längs rutten..Oklart vad som hände men efter ca 8 km cykling i omvänd riktning så vände han igen och fortsatte återigen österut.
Visa bilaga 785256
Innan han vände och cyklade österut igen tillbringade han ddock ca en timme här:
Visa bilaga 785257
Kan han ha stannat till kort vid första passagen, tappat något utan att märka det, kommit 8 km innan han märkte det, vänt tillbaka, hittat vad han tappat och passat på att ta ett stopp när han ändå var där?Så märkligt ändå, han stannade ju inte där på vägen österut, så han kan inte glömt något - och det fanns fler nattöppna mackar längs rutten..
Kanske hade de hans favoritglass som var värd 16 km extra.
Ja, jag har ingen bättre gissning. Svaret borde väl komma i någon podd, eller i sociala medier kan man hoppas.Kan han ha stannat till kort vidd första passagen, tappat något utan att märka det, kommit 8 km innan han märkte det, vänt tillbaka, hittat vad han tappat och passat på att ta ett stopp när han ändå var där?
Han sitter nog och trycker en sån här just nu.Ricard ser ut att ha stannat här: https://maps.app.goo.gl/Kz5Pu7JTcvYWXcB38 Det ser ut som man kan se till att fylla på med kalorier.
Eller så passerade han bara.... I vilket fall som helst så såg det ut som man kunde bli mätt där :)
16:34 verkar rätt svar ha varit :)haha.. min deduktiva slutsats och svar här är att:
Den går när den går. Och sen går den inte mer. Förrän den går igen.