bigmollo
Aktiv medlem
TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11
Är det där folk som är kvar ute på banan?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det där folk som är kvar ute på banan?
Svarta prickar är DNF:er. Bruna = aktiva damer. Gröna = aktiva herrar.Är det där folk som är kvar ute på banan?
#109 Gaut fick problem med skavsår enligt hans Strava och var tvungen att bryta efter 1271 km på 6 eller 7 dagar. Sedan hade han haft 8 punkteringar ...Intressant hur stor andel pluppar som inte tog sig ur Spanien eller Frankrike innan de slocknade. Deltagarökningen är nog bra men kvaliteten på eventet går det att ha frågor om.
Borde väl hyggligt gå att få en uppfattning om via detta inlägg.Intressant hur stor andel pluppar som inte tog sig ur Spanien eller Frankrike innan de slocknade. Deltagarökningen är nog bra men kvaliteten på eventet går det att ha frågor om.
Ser fram emot nästa video på din kanal med honom!När jag letade så hittade jag en idolbild på en nöjd Ricard. Den där tröjan ser inte ut att lukta tårta direkt.
Visa bilaga 786498
Om jag inte är helt fel ute så har det väl i no9 och 10 legat på strax över 30% som tagit sig i mål inom GC. Borde det inte landa i ganska liknande siffror iår? Nu har jag inte koll på vilka som redan är utanför GC och bara trampar mot målet.Intressant hur stor andel pluppar som inte tog sig ur Spanien eller Frankrike innan de slocknade. Deltagarökningen är nog bra men kvaliteten på eventet går det att ha frågor om.
Nu hittade jag. Det är typ lika mycket som man själv har på en 60-milare.
Visa bilaga 786496
Finns bild och lite text här också.Nu hittade jag. Det är typ lika mycket som man själv har på en 60-milare.
Visa bilaga 786496
Modigt att packa så lite prylar. Hon vinner garanterat mkt tid i cyklingen på det. Men betydligt högre risk för DNF om nåt skit händer och man saknar viss utrustning.Nu hittade jag. Det är typ lika mycket som man själv har på en 60-milare.
Visa bilaga 786496
Fast enligt min ringa erfarenhet är den stora utmaningen med lite packning inte nödvändigtvis begränsad utrustning utan hur lite mat man får med sig.Modigt att packa så lite prylar. Hon vinner garanterat mkt tid i cyklingen på det. Men betydligt högre risk för DNF om nåt skit händer och man saknar viss utrustning.
Mattias Molin (289) – Rider scratched 10:58 CEST 11/8 via WhatsApp due to a crash resulting in a fractured shoulder.Mattias Molin har DNF:at efter 347 avverkade mil. Någon som vet vad som hänt? Måste vara jäkligt tufft att behöva avbryta så långt in i loppet...
Jag är ok och åker hem från Tirana idag. Blev påkörd bakifrån av en bil några mil innan CP5. Otroligt trist då kroppen kändes jättebra. Men man behöver lite tur för att genomföra sådana här stolleprov. Åtminstone kan man inte ha otur…Mattias Molin (289) – Rider scratched 10:58 CEST 11/8 via WhatsApp due to a crash resulting in a fractured shoulder.
Väldigt tråkigt. Hoppas han är ok efter omständigheterna.
Bra kämpat, krya fort!Jag är ok och åker hem från Tirana idag. Blev påkörd bakifrån av en bil några mil innan CP5. Otroligt trist då kroppen kändes jättebra. Men man behöver lite tur för att genomföra sådana här stolleprov. Åtminstone kan man inte ha otur…
Jäkla osis. Hoppas du hoppar på hästen igen. Krya!Jag är ok och åker hem från Tirana idag. Blev påkörd bakifrån av en bil några mil innan CP5. Otroligt trist då kroppen kändes jättebra. Men man behöver lite tur för att genomföra sådana här stolleprov. Åtminstone kan man inte ha otur…
Tur i oturen då!Jag är ok och åker hem från Tirana idag. Blev påkörd bakifrån av en bil några mil innan CP5. Otroligt trist då kroppen kändes jättebra. Men man behöver lite tur för att genomföra sådana här stolleprov. Åtminstone kan man inte ha otur…
Skönt att höra att du är ok! Var det en dålig omkörning som gjorde att du körde omkull eller körde dom rakt in i dig? Behövde du sjukvård och gick det i så fall ok?Jag är ok och åker hem från Tirana idag. Blev påkörd bakifrån av en bil några mil innan CP5. Otroligt trist då kroppen kändes jättebra. Men man behöver lite tur för att genomföra sådana här stolleprov. Åtminstone kan man inte ha otur…
Ja det kunde gått mycket värre än en förstörd cykel och brutet nyckelben. Misstänker att föraren inte var helt nykter för jag borde varit lätt att se med reflexväst, tänd baklampa och dessutom i dagsljus.Tur i oturen då!
Ska man tolka det som att föraren inte stannade kvar efter att ha kört på dig?Ja det kunde gått mycket värre än en förstörd cykel och brutet nyckelben. Misstänker att föraren inte var helt nykter för jag borde varit lätt att se med reflexväst, tänd baklampa och dessutom i dagsljus.
Han kanske blev bländad av din baklampa?Ja det kunde gått mycket värre än en förstörd cykel och brutet nyckelben. Misstänker att föraren inte var helt nykter för jag borde varit lätt att se med reflexväst, tänd baklampa och dessutom i dagsljus.
Skönt att höra att du är ok! Var det en dålig omkörning som gjorde att du körde omkull eller körde dom rakt in i dig? Behövde du sjukvård och gick det i så fall ok?
Precis, föraren smet från platsen men kom sedan till polisstationen på eftermiddagen (när alkoholen gått ur blodet?). Några ögonvittnen berättade att han bara körde rakt in i bakdelen på min cykel när han svängde höger in på en parkering som jag cyklade förbi. Eftersom han kom bakifrån och jag inte har nån backspegel märkte jag ingenting förrän jag låg i asfalten.Ska man tolka det som att föraren inte stannade kvar efter att ha kört på dig?
Oerhört tråkigt, men bra att han tog sitt förnuft till fånga och att du klarade dig under omständigheterna bra. Hoppas att du läker ihop snabbt igen.Precis, föraren smet från platsen men kom sedan till polisstationen på eftermiddagen (när alkoholen gått ur blodet?). Några ögonvittnen berättade att han bara körde rakt in i bakdelen på min cykel när han svängde höger in på en parkering som jag cyklade förbi. Eftersom han kom bakifrån och jag inte har nån backspegel märkte jag ingenting förrän jag låg i asfalten.
Det blev ambulans till sjukhuset i Tirana där röntgen visade brutet nyckelben.
Kanske en dum fråga, men nyfiken va ambulanspersonalen gjorde med cyklingen o din utrustning.Precis, föraren smet från platsen men kom sedan till polisstationen på eftermiddagen (när alkoholen gått ur blodet?). Några ögonvittnen berättade att han bara körde rakt in i bakdelen på min cykel när han svängde höger in på en parkering som jag cyklade förbi. Eftersom han kom bakifrån och jag inte har nån backspegel märkte jag ingenting förrän jag låg i asfalten.
Det blev ambulans till sjukhuset i Tirana där röntgen visade brutet nyckelben.