TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11

1000012019.webp

Lanterne Rouge?

Cut-off för CP5 är vid midnatt. Då enda färjan från Bari idag går klockan 23.00 torde det innebära att de som inte är på nattfärjan nu är chanslösa att hinna till CP5 i tid. De som är på färjan nu kommer dock att ha väldigt gott om tid att nå CP5 givet hur lång tid det typiskt tagit för tidigare deltagare att cykla från färjan dit.

Intressant hur stor andel pluppar som inte tog sig ur Spanien eller Frankrike innan de slocknade. Deltagarökningen är nog bra men kvaliteten på eventet går det att ha frågor om.
#109 Gaut fick problem med skavsår enligt hans Strava och var tvungen att bryta efter 1271 km på 6 eller 7 dagar. Sedan hade han haft 8 punkteringar ...

Den (hittils, och troligtvis sammanlagt) enda som cyklade via Ancona, #166 Harald i trakten när han bestämmer sig för att vara udda:
1754903526613.webp

Nr #15 och #238 precis framför, #258 #139, #114 #299 "precis" bakom. Alla dessa nådde nattfärjan i fredags.

De verkar ha kommit i land i Durrës ungefär samtidigt.
1754903962151.webp

Så han verkar inte förlorat något i tid, men möjligen fick lite bättre återhämtning.

Förutom de tre Kosovocyklister (#46, #142, #145) som vi följde med spänning förra veckan är det två till som vågat sig på detta äventyr:

#343 som tog en kortare shortcut
1754904395233.webp

#43 som tog samma nordliga rutt som övriga.

Inte heller dessa verkade ha något problem att ta sig över gränsen från Serbien.

Hittills av 50 som gått i mål är det bara #259 som lyckats köra om några från färjan före. #112 Lael lyckades hålla undan med knappa timmen.

Undrar när resultatlistan kommer att städas? Chatelet borde inte vara med.
1754911068880.webp

Edit: Uppdaterade tabellen, det var några missar. Dessutom är det några som fortfarande cyklar från färja 5, så #210 och #346 har också lyckats köra om några.

Senast ändrad:
Sjukt imponerande. Hon såg ut att ha väldigt lite packning jämfört med de andra tjejerna, och killarna. Jag försökte hitta bilderna men de verkar ha försvunnit.

Intressant hur stor andel pluppar som inte tog sig ur Spanien eller Frankrike innan de slocknade. Deltagarökningen är nog bra men kvaliteten på eventet går det att ha frågor om.
Om jag inte är helt fel ute så har det väl i no9 och 10 legat på strax över 30% som tagit sig i mål inom GC. Borde det inte landa i ganska liknande siffror iår? Nu har jag inte koll på vilka som redan är utanför GC och bara trampar mot målet.

Modigt att packa så lite prylar. Hon vinner garanterat mkt tid i cyklingen på det. Men betydligt högre risk för DNF om nåt skit händer och man saknar viss utrustning.
Fast enligt min ringa erfarenhet är den stora utmaningen med lite packning inte nödvändigtvis begränsad utrustning utan hur lite mat man får med sig.

Men visst är det imponerande

Mattias Molin har DNF:at efter 347 avverkade mil. Någon som vet vad som hänt? Måste vara jäkligt tufft att behöva avbryta så långt in i loppet...
Mattias Molin (289) – Rider scratched 10:58 CEST 11/8 via WhatsApp due to a crash resulting in a fractured shoulder.

Väldigt tråkigt. Hoppas han är ok efter omständigheterna.

Mattias Molin (289) – Rider scratched 10:58 CEST 11/8 via WhatsApp due to a crash resulting in a fractured shoulder.

Väldigt tråkigt. Hoppas han är ok efter omständigheterna.
Jag är ok och åker hem från Tirana idag. Blev påkörd bakifrån av en bil några mil innan CP5. Otroligt trist då kroppen kändes jättebra. Men man behöver lite tur för att genomföra sådana här stolleprov. Åtminstone kan man inte ha otur…

Jag är ok och åker hem från Tirana idag. Blev påkörd bakifrån av en bil några mil innan CP5. Otroligt trist då kroppen kändes jättebra. Men man behöver lite tur för att genomföra sådana här stolleprov. Åtminstone kan man inte ha otur…
Skönt att höra att du är ok! Var det en dålig omkörning som gjorde att du körde omkull eller körde dom rakt in i dig? Behövde du sjukvård och gick det i så fall ok?

Med bruten axel så hoppas jag att du uppsökte sjukhus! Jag har en S3-platta som håller ihop min ena axel.

Skönt att höra att du är ok! Var det en dålig omkörning som gjorde att du körde omkull eller körde dom rakt in i dig? Behövde du sjukvård och gick det i så fall ok?
Ska man tolka det som att föraren inte stannade kvar efter att ha kört på dig?
Precis, föraren smet från platsen men kom sedan till polisstationen på eftermiddagen (när alkoholen gått ur blodet?). Några ögonvittnen berättade att han bara körde rakt in i bakdelen på min cykel när han svängde höger in på en parkering som jag cyklade förbi. Eftersom han kom bakifrån och jag inte har nån backspegel märkte jag ingenting förrän jag låg i asfalten.
Det blev ambulans till sjukhuset i Tirana där röntgen visade brutet nyckelben.

När CP5 stängde igår natt var ett gäng på/kring kontrollpunkten:
#27, #85, #101, #150, #188, #244, #358
1755004183895.webp

Hur många klarar repet vid mål? De har tre dygn (72h) på sig. 28 (29 om vi räknar 72:05 lite generöst som sub 72) av 69 som tagit sig i mål har gjort sista segmentet sub 72 timmar. Taskiga odds.

Senast ändrad:
Precis, föraren smet från platsen men kom sedan till polisstationen på eftermiddagen (när alkoholen gått ur blodet?). Några ögonvittnen berättade att han bara körde rakt in i bakdelen på min cykel när han svängde höger in på en parkering som jag cyklade förbi. Eftersom han kom bakifrån och jag inte har nån backspegel märkte jag ingenting förrän jag låg i asfalten.
Oerhört tråkigt, men bra att han tog sitt förnuft till fånga och att du klarade dig under omständigheterna bra. Hoppas att du läker ihop snabbt igen.

Kanske en dum fråga, men nyfiken va ambulanspersonalen gjorde med cyklingen o din utrustning.
Tråkigt oavsett

Trist !! Bla därför har jag alltid gillat att cykla RadWegs N alperna. Ty och Benelux. Finns mängder med cykelleder som är nästan 100% bilfria, och passerar massor med fina ställen...

Edit. Passar väldigt bra om man är lite vek som mig och inte cuklar så långt ---

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp