TCR6 2018, anmälan öppnar ikväll

Lenhard ser ut att vara ute på den tjeckiska bondvischan rejält. Ser nästan ut som han navigerat fel och kommit till en återvändsväg eller att han måste köra en bit grusväg.

Tredjeplacerade Dupin är snart framme vid österrikisk-tjeckiska gränsen. Trion bakom, bestående av Ouaja, Temmen och Fuhrbach nyttjar en lite östligare rutt än Dupin. Därefter följer hela pärlbandet av cyklister.

Känns ju som Lenhard gjort ett ryck. Självklart är allt öppet, bollen rund osv. Men ett tydligt grepp har han ju.

Skönt att Håkan är på gång igen. Adam påväg upp att vända på CP2.

Hm, strular min tracking? Jag tycker det ser ut som Lenhard och Hayden är ungefär lika långt från CP3.

Senast ändrad:
Kanske mig det strular hos? Jag har inte tittat alls tidigare idag.

Men Lenhard har ju en tid på CP3, vilket kag tolkade som att han är påväg söderut?

Något är skumt för om man klickar sig in och tittar på Lenhards rutt så ser det inte alls ut som han varit nära CP3 men om man bara hovrar vid numret så anger den avstånd till CP4, dvs att han ska ha passerat CP3. Min fundering är om det smugit sig in en falsk CP3-passering för honom som ställer till det.

När jag nu kollar Lenhards ”brödsmule-spår” så har han inte varit uppe och vänt ännu?

Någon annan som varit med idag och vet hur det ligger till?

Lenhard verkar ha tagit en tidig nattvila alternativt ett långt middagsstopp i Bitovany. Eller så är det bara lite dåligt med uppdateringar de senaste två timmarna.

GoranS sa:
På temat udda vägval har nr 188, Jean-Yves Coffre,valt att norr om Bressanone inte vika av österut in i Pustertal utan fortsätta ner till Bressanone och sen klättra de 1500 höjdmeterna till Passo Erbe. Är förvisso ett fint pass och en relativt snäll backe lutningsmässigt. Är dock garanterat några timmar längre tidsmässigt. Blir lite intressant att se vad vägvalet blir när han kommer ner i Val Badia. Blir det vänster för att ta sig ner i Pustertal eller höger för ytterligare stigningar i Dolomiterna?
Blev ytterligare klättrande i form av Passo Valparola, ett pass som för turistcyklisten är väl värt de extra höjdmeterna enligt mig.

Nummer 4, 7 och 221 har valt att ta av från Pustertal redan i Innichen och sedan ta vägen över Kreuzbergpass. De kommer troligen att passera Ovaro. Frågan är om någon passar på att klämma Monte Zoncolan av bara farten. ;-)

Senast ändrad:
Mikko nr4 kör ju alltid nån omväg med några extra backar.
Däremot har han väl en ovanligt kort rutt denna säsong med få höjdmeter. Har för mig att jag läst att hans sträckning vid CP2 skall vara udda.

Adam är snart inne i Österrike igen. Amy och Anton är uppe och vänder på det obligatoriska partiet innan CP2, lär ju stämpla snart. Håkan rullar på, har en bit kvar till CP2, men inom räckhåll idag!? Anna närmar sig Lienz, lite efter Håkan.

Heja, heja!

Oooh sa:
Däremot har han väl en ovanligt kort rutt denna säsong med få höjdmeter. Har för mig att jag läst att hans sträckning vid CP2 skall vara udda.
Jodå! Han tog en sydligare rutt än jag sett tidigare. Nu har han en liten svans med åkare som verkar göra samma val.

Freddie L sa:
Oooh sa:
Jodå! Han tog en sydligare rutt än jag sett tidigare. Nu har han en liten svans med åkare som verkar göra samma val.
188:an gjorde dock ett än tidigare sydligt avvikande.

Läste att han och några till skulle köra Silk Road Mountain Race direkt efter målgång/partyt.
Efter de startar han i Ruska2018 (som han ordnar själv). ?

Hayden verkat göra en Allegaert och bara cykla ifrån resten. Han leder nu med mer än halva Tjeckiens bredd eller närmare 15 mil före Lenhard som nu i alla fall nått CP3.

Från Twitter:
"2nd place rider Björn had a bad day. He was forced to walk to the CP after his tubeless tire got sliced on the parcours. The previous day was rough, traffic and a headwind was made worse when he ran out of food and water."

Det där Twitter, är det nåt att ha? :-)
(Första gången på länge jag känner ett visst behov.)

Nåja, gammeldags stirrande på dottarna ger vid handen att Adam har en bit kvar tills han kan rulla ned till Tjeckien. Amy och Anton har lämnat den obligatorisks sträckningen bakom sig och verkar välja den mest populära vägen tvärs Alperna. Håkan är mycket nära CP2, inom några timmar? Anna får nog svårt att hinna fram dit idag däremot, men kanske imorgon till lunch?

Hayden lämnar strax Tjeckien bakom sig. Lenhard är i alla fall på väg söderut genom Tjeckien nu. Enligt trackingen skiljer 145km mellan dem.

Lite smårörigt på kartan just nu då det är cyklister som befinner sig mer eller mindre på samma ställe och vissa är på väg norrut medan andra strävar mot sydligare breddgrader.

Hm,fattar inte riktigt den länkade sidan. Hayden anges som den med kortaste uppskattade sträckan till mål (estimated DTF) verkar ju bra. Hur Ouaja kan anses närmare mål än Lenhard fattar jag dock inte.

GoranS sa:
Hm,fattar inte riktigt den länkade sidan. Hayden anges som den med kortaste uppskattade sträckan till mål (estimated DTF) verkar ju bra. Hur Ouaja kan anses närmare mål än Lenhard fattar jag dock inte.

Deras ranking brukar (de gånger jag kollat) verka stämma helt ok men hur de får till att Ouaja ligger före Lenhard är onekligen intressant.

Tycker nog att det verkar som Lenhard gör rejäla framsteg, känns inte som han tappar mycket (något?) mot de bakom. Hans problem är ju att Hayden kör snabbare.

Lenhard påväg mot ungerska gränsen, Hayden typ halvvägs genom Ungern redan.

Adam närmar sig tjeckiska gränsen, verkar rulla på. Amy och Anton lär väl hinna ned från bergen innan kvällen. Håkan verkar köra på bra nu igen (något med hans tracker? Igår var han parkerad bra länge, och när jag tittade till honom idag hade han rört sig ”omöjligt” långt). Anna har lämnat CP2 och jobbar sig upp för avslutningen på den obligatoriska sträckningen.

Har Hayden fått in någon falsk CP4-passering? När man hovrar över hans prick är det inte längre avståndet till CP4 som anges utan till mål.

Senast ändrad:
Hayden halvvägs genom Kroatien. Ligger gissningsvis 8-9 timmar före Lenhard. Lite svårt att direkt jämföra då Hayden valde en rutt öster om Balatonsjön medan Lenhard tagit sig väster om densamma.

Adam stillastående(?) i Slavonice strax norr österrikisk-tjeckiska gränsen. Tidig nattvila eller slö uppdatering av trackinginformationen?

Hayden har klarat av stigningen vid CP4 och verkar nu vila vid foten av backen. Han harenligt trackingen nu 52 mil till målet i Grekland. Lenhard har 11 mil kvar till CP4.

Adam har klarat av CP3 och befinner sig 78 mil från CP4. Verkar finnas en skaplig variation kring ruttvalet mellan CP3 och CP4. Vi får väl se hur Adam tänker sig fortsättningen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp