Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blev ytterligare klättrande i form av Passo Valparola, ett pass som för turistcyklisten är väl värt de extra höjdmeterna enligt mig.GoranS sa:På temat udda vägval har nr 188, Jean-Yves Coffre,valt att norr om Bressanone inte vika av österut in i Pustertal utan fortsätta ner till Bressanone och sen klättra de 1500 höjdmeterna till Passo Erbe. Är förvisso ett fint pass och en relativt snäll backe lutningsmässigt. Är dock garanterat några timmar längre tidsmässigt. Blir lite intressant att se vad vägvalet blir när han kommer ner i Val Badia. Blir det vänster för att ta sig ner i Pustertal eller höger för ytterligare stigningar i Dolomiterna?
Jodå! Han tog en sydligare rutt än jag sett tidigare. Nu har han en liten svans med åkare som verkar göra samma val.Oooh sa:Mikko nr4 kör ju alltid nån omväg med några extra backar.
Däremot har han väl en ovanligt kort rutt denna säsong med få höjdmeter. Har för mig att jag läst att hans sträckning vid CP2 skall vara udda.
188:an gjorde dock ett än tidigare sydligt avvikande.Freddie L sa:Jodå! Han tog en sydligare rutt än jag sett tidigare. Nu har han en liten svans med åkare som verkar göra samma val.Oooh sa:Mikko nr4 kör ju alltid nån omväg med några extra backar.
Däremot har han väl en ovanligt kort rutt denna säsong med få höjdmeter. Har för mig att jag läst att hans sträckning vid CP2 skall vara udda.
Oooh sa:Har Anna fått ordning på sin cykel nu?
GoranS sa:Lite smårörigt på kartan just nu då det är cyklister som befinner sig mer eller mindre på samma ställe och vissa är på väg norrut medan andra strävar mot sydligare breddgrader.
GoranS sa:Hm,fattar inte riktigt den länkade sidan. Hayden anges som den med kortaste uppskattade sträckan till mål (estimated DTF) verkar ju bra. Hur Ouaja kan anses närmare mål än Lenhard fattar jag dock inte.