Jag kunde inte hålla mig när jag fick en fribiljett så slog jag till.
Jag såg filmen idag, mäktigt med bergsetapp bilderna. Det kändes dock svårt att fokusera blicken i snabba bilder tex i en kurvtagning över hela duken. Jag började faktiskt att bli lite påverkad åt kräkshållet då, särskilt i vissa animerade bildsekvenser, kände ett lätt illamående en timme efteråt. Det kanske är åldern.
Sedan tyckte jag att skärpan låg på ett snävare område om man jämför med vanlig film, det kanske är en vanesak det där med IMAX. Jag undrade också om de har kasserat mycket film pga Hamilton och om det hade blivit lite bättre "handling" med honom, nu kändes det lite hattigt.
Efteråt kändes filmen kort men det kanske beror på ens cykelintresse och Hamilton, det var väl inte så många därinne som brukar följa Touren på tv under somrarna, tanten intill mig somnade faktiskt.
Omdömet blev ändå att det var värt pengarna och en upplevelse, det vore häftigt om de filmade några heldags sändningar i sommar särskilt bergsetapperna när det går lite långsammare och de har monterat fast kameror på de främsta bergsgetternas hjälmar.
SLO