TdF på cosmonova

TdF på cosmonova
Fast allt är egentligen Mollos fel. För den senaste cykelfilm jag såg, var Hell on Wheels, som jag lånade av honom. Och efter den filmen, så höjdes liksom ribban för cykelfilmer. ( och man fick lite ribba av just den filmen. Lite mysbånge liksom )

/N

TdF på cosmonova
Filmen låter skit men jag hänger gärna med på afteröl.

Har ni köpt biljetter? Jag är i behov av en dålig visning för jag har set alldeles för mycket bra Teve i veckan.

TdF på cosmonova
Jag bangar tant brun och satsar på en värmdörunda på morgonen (om rethostan ger sig). Då ingen, Larsson undantaget, hakade på idén om se filmen som ett depåstopp på en cykelrunda måste jag hinna hem för att noppa ögonbrynen först.

TdF på cosmonova
Jag funderar på att ta med mig min Gurra 5 år. Han är ett cykelfreak.
Ni som har sett filmen är det en bra grej? Han vill väl helst se 360, X-bars och hustaksdrops men om det är en del fartscener kan han ju gilla det...

Finns det nägon som hoppar av kan ni väl PMa mig. Annars bokar/köper jag hans plats på egen hand.

TdF på cosmonova
Jag eller Jan är skyldig Markus 75 spänn. Det var helt enkelt för roligt ute i snömodden idag. När jag lämnade Jan hade vi varit ute i 7,5 timmar. Då hade Jan en timme kvar. :) Skapligt seg i benen nu.
Hur var filmen?
/J

TdF på cosmonova
jorå, med tanke på nypans reklam så var förväntningarna så lågt ställda att det hela blev helt ok. filmen som helhet var kanske lite larvig, men cykelscenerna i det formatet gjorde det värt det.

TdF på cosmonova
Det kanske var bra att jag gav den ett lågt betyg. För tänk om jag hade gett den en 5:a, vilket då säkert hade resulterat i tohöga förväntningar för er, och sen hade tyckt att den bara var okej. Då hade jag legat pyrt till. Riktigt pyrt.

TdF på cosmonova
nypan skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kanske var bra att jag gav den ett lågt
> betyg. För tänk om jag hade gett den en 5:a,
> vilket då säkert hade resulterat i tohöga
> förväntningar för er, och sen hade tyckt att
> den bara var okej. Då hade jag legat pyrt till.
> Riktigt pyrt.

snygg räddning, den bjuder vi på.

;-)

TdF på cosmonova
bigmollo skrev:
> Jag eller Jan är skyldig Markus 75 spänn. Det

Jag är skyldig Markus. Hur betala Markus? Är du i Västerås den 10:e på 20 milen? 75 spänn är kanske drivfjädern? :-)
Skick ett pm med bank info då skickar jag stålerna.

Bigmollo skrev:
> var helt enkelt för roligt ute i snömodden idag.

Vet nu inte riktig...jag led hela dagen. Bigmollo är et monster, men Tant brun, en första för mig var trelig och den där tjejen (JLarssons bild ovan) made my day efter att ha tittat på Bigmollos baksida hela dagen.

P.S. (p för pinsam, s för slinga)
Efter att ha lämnat BM skulle jag prova en lite annorlunda väg hem. Jag åkte förbi Jacobsberg en gång, Rinkeby 2 gångar, Kista, och många andra ställen. Till slut hittade jag Solna som jag känner igen och var hemma 17:35. Jag åker aldrig igen utan karta! (eller proviant, tack for bränsle BM)

TdF på cosmonova
Jag säger som Fredrik. Det var som att titta på brittiska kostymfilmer, en trist story men med duktiga skådespelare och bra scenografi så var det väldigt njutningsbart. Ett extra plus för åksjukan, det kändes som valuta för pengarna.

TdF på cosmonova
Filmen var väl helt ok, vackra alp-vyer och hissnande utförs-scener var behållningen.
After-film-biran med tillhörande mat fulländade upplevelsen.

DSCN2348.JPG ht=300

DSCN2349.JPG ht=400
DSCN2350.JPG ht=400

Senast redigerad av en moderator:
TdF på cosmonova
Äh, i Cosmonovas barndom fick man ju uppleva rejäla åkningar av alla de slag. Då var det antingen fantastiska naturbilder eller sjukt drag. Det här var väl i klass m i princip vilken discovery-dokumentär som helst.

Dock en grumt kul grej, att gör saker tillsammans alltså :)

Gurkan knäppte på CKD när han kom hem, mer ös liksom...

TdF på cosmonova
Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------

> Det här var väl i klass m i princip vilken
> discovery-dokumentär som helst.
Jo, det stämmer väl. Men jag får inte svindel när jag tittar på min TV hemma. Bara upplevelsen att få ont i magen av bergen var värt 75:-, och även fast jag har sett Lance vurpa minst tio gånger tidigare så var det bättre att få se det på jätteskärm.

TdF på cosmonova
gillar man TdF och landsvägstävlingar med allt vad det innebär ger det definitivt en helt annan närvarokänsla än en discovery-dokumentär. i alla fall det discovery jag har hemma på min tv :)

TdF på cosmonova
Jag vill inte betygssätta filmen men sammanfattningsvis så var tillställningen ivf värd två pilsner.
Trevligt att träffa happyiter om inte annat.

/G

Tillbaka
Topp