teamtröjor tour de france!?

Jag skickade efter Caisse D'epargne kläder från Cyclecomponents, största storleken och jag fick knappt tröjan över huvudet :-(

Bobshop.de hade verkligen sjukt mycket kläder, och dessutom större storlekar än CC, kanske ska prova beställa härifrån istället?

här är mina saxo bank kläder

Bilagor

• DSCF3754.jpg
    DSCF3754.jpg
    54.8 KB · Besök: 18
  • DSCF3755.jpg
    DSCF3755.jpg
    48.4 KB · Besök: 21
  • DSCF3756.jpg
    DSCF3756.jpg
    53.3 KB · Besök: 16
HenkeN skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag skickade efter Caisse D'epargne kläder från
> Cyclecomponents, största storleken och jag fick
> knappt tröjan över huvudet :-(

Igentligen inte så konstigt, teamkläder passar tävlingscyklister och med tanke på hur små dom är så matchar storlekarna säkert dom utmärkt, inte den normala motionscyklisten. Vissa tillverkare har tom små storlekar för att vara cykelkläder, dit räknas tex Giordana som gör kläder som är minst en storlek mindre än alla andra. även Santini och Decente kan vara lite små i tröjorna... :-/ T

dessa är XXL som mina craft performance logo sete men dessa saxo bank känns aningen tightare än de andra kitet inte mig emot men man får dra ner "blöjan" från ändan då och då :)

men sköna är de

Alltså, är det ok att som motionär köra med teamtröjor eller landslagets supporttröjor?

Visar man som motionär respekt för sporten med en teamtröja, vad tycker ni?

Björn

Landslagströjan måste alltid vara ok. Teamtröjor ska vara från ett team med riktigt många dopade cyklister. Garanterat snabba grejer. ;) Skämt åsido, man får väl välja något snyggt eller något man hejar på.

köpte saxo bank för att de hade snyggast kit på touren men columbia liquigas?
Dessa team hade fina kläder skulle velat haft saxo banks långärmade samt jackan men nån av dessa i rätt strl är slut på deras hemsida som verkar vart nere ett tag nu.
Astna hade väl ok kit

Tillbaka
Topp