TechDrive mittmotor bra eller dålig motor?

Alumacraft

Medlem
Någon som vet vilken klass TechDrive mittmotor ligger i bland motormärkena?
Är inne på att ev. köpa en:

FitNord Ranger 900 Elmountainbike (882 Wh batteri) 100NM TechDrive från Finland om jag förstått rätt.​

Tacksam för hjälp och tips till en nybörjare...

Mkt märklig hoj som jag aldrig har hört talas om förut. TechDrive har jag heller aldrig hört talas om, är det ngt brandat från ngt annat märke?

Tror du kommer att få svårt att få hjälp här, skulle vara av en finländare då kanske. Kolla på finska cykelforum? Alternativt titta på ngt annat mer känt, t ex från Decathlon, Radon, Cube, Canyon e t c så du kan få service/hjälp den dagen elektroniken börjar krångla.

Mkt märklig hoj som jag aldrig har hört talas om förut. TechDrive har jag heller aldrig hört talas om, är det ngt brandat från ngt annat märke?

Tror du kommer att få svårt att få hjälp här, skulle vara av en finländare då kanske. Kolla på finska cykelforum? Alternativt titta på ngt annat mer känt, t ex från Decathlon, Radon, Cube, Canyon e t c så du kan få service/hjälp den dagen elektroniken börjar krångla.
Tack, ja jag håller med hittar inte nått speciellt på nätet iheller mer än att sportproffsen.se säljer den...
Hittar bara från FitNords egna finska YouTube klipp...
Blir att kolla någon annan?....

Hej Alla
Nu har jag testat Fitnord Ranger 900 som nu har fått uppdaterad motor från Ananda på 110 Nm på modell 2024. Riktigt bra upplevelse för vad det kostar. Motorn är riktigt bra tycker jag stark och drag villig. Nu på rean kostar den 24900kr. Köpte en igår.

Hej Alla
Nu har jag testat Fitnord Ranger 900 som nu har fått uppdaterad motor från Ananda på 110 Nm på modell 2024. Riktigt bra upplevelse för vad det kostar. Motorn är riktigt bra tycker jag stark och drag villig. Nu på rean kostar den 24900kr. Köpte en igår.
Hej!
Den reas igen, för drygt 23000 kr. Vad är dina erfarenher av cykeln - och Sportproffsen - så här långt?
Mvh Lillemor

Hej!
Den reas igen, för drygt 23000 kr. Vad är dina erfarenher av cykeln - och Sportproffsen - så här långt?
Mvh Lillemor
Min 900 har rullat 500 mil utan problem. Är väldigt nöjd faktiskt.
Har haft andra emtb och det finns säker många som är låsta med olika tillverkare. Jag har satt på stänkskydd och pakethållare och andra däck. Perfekt för pendling, 6 mil om dagen.

Min 900 har rullat 500 mil utan problem. Är väldigt nöjd faktiskt.
Har haft andra emtb och det finns säker många som är låsta med olika tillverkare. Jag har satt på stänkskydd och pakethållare och andra däck. Perfekt för pendling, 6 mil om dagen.

Efter att ha cyklat en säsong, är jag mycket impad av m100 från Ananda. Den är riktigt råstark. Uppför mördarbacken till Halmstad sjukhus cyklar man förbi varenda elcykel. Lätt som en plätt.

Bilagor

• IMG_20250326_181709.webp
    IMG_20250326_181709.webp
    1.1 MB · Besök: 107
Tillbaka
Topp