Telefonproblem med Strava?

Belse

Aktiv medlem
Jag brukar köra med Strava i telefonen när jag är ute och går, åker skidor eller är på gymet, nu har jag en ny telefon (Asus Zenphone 8, Android), och nu när jag kör med Strava igång så klagar telefonen på att appen drar för mycket ström och stänger av den för mig. Jag har avaktiverat strömoptimering för Strava, både i appens inställningar och i telefonens batteriinställningar men den vill fortfarande stänga ner efter ett tag. Hittar inget mer att ändra i inställningarna så har nån något tips att prova med? Cykling är inget problem för då kör jag med min Hammerhead gps men den vill jag inte släpa med mig vid annan träning...

Jag brukar köra med Strava i telefonen när jag är ute och går, åker skidor eller är på gymet, nu har jag en ny telefon (Asus Zenphone 8, Android), och nu när jag kör med Strava igång så klagar telefonen på att appen drar för mycket ström och stänger av den för mig. Jag har avaktiverat strömoptimering för Strava, både i appens inställningar och i telefonens batteriinställningar men den vill fortfarande stänga ner efter ett tag. Hittar inget mer att ändra i inställningarna så har nån något tips att prova med? Cykling är inget problem för då kör jag med min Hammerhead gps men den vill jag inte släpa med mig vid annan träning...
Det finns ju något som heter batterianpassning som går att stänga av, vet inte om det hjälper dock, testat det?

Jag upplever inte samma problem med samma telefon, men använder inte Strava så ofta på telefonen för att "spela in" en aktivitet. Så här ser mina batterisparningsinställningar ut.

Screenshot_20220204-094025825.jpg
Screenshot_20220204-094538412.jpg

Har kört med batterioptimering på, men avstängd för just Strava, nu har jag testat med allting av, får se om en timme när gympasset är klart om det hjälpte...
Screenshot_20220204-143446347.jpg
Screenshot_20220204-143458075.jpg
Screenshot_20220204-143638029.jpg
Screenshot_20220204-164549522.jpg

Har inte Asus så har ingen egen erfarenhet, men de kanske har lite aggressivare hantering av bakgrunds-app:ar än Android default. Kolla t ex om detta går att ändra på din mobil:

Tillbaka
Topp