Tempo bygge - Vad måste kompletteras med?

Jimmy BL

Ny medlem
Hejsan.

Just i färd med att sätta ihop en ny tempohoj själv för första gången. Har sammanställt inköpslistan (se bif jpeg) och hoppas någon utav er andra har en minut över att ögna igenom den lite och lämna en kommentar/tips-tricks eller annat matnyttigt som man ev kan ha glömt eller kanske behöver.

Det jag är mest konfunderad över är vevlagren, något man måste tänka på extra där?

Mvh
Jimmy

(Uppdaterad bild)

Bilagor

• inkoptempo.jpg
    inkoptempo.jpg
    60.3 KB · Besök: 19
Senast ändrad:
Helt ärligt, köp billiga växlar. Särskilt fram. Under ett normalt tempolopp kommer du förmodligen inte att växla framtill mer än 1-2 gånger, och baktill kanske 10-15. Att då lägga 1100 spänn på en framväxel känns helt extremt.

När det gäller bromsarna undrar jag om ramen verkligen har traditionella bromsplaceringar. Om inte, så kan du behöva andra bromsar. Vad är det för ram/gaffel?

TT500-serien duger gott för reglagen.

Jag hade nog väntat med att skaffa styrstam tills cykeln i övrigt är färdigbyggd, och bara ha enklaste möjliga först. Bara några centimeter skillnad gör mycket för sittställningen. Dumt då att ha ödslat 1400 spänn på en styrstam som kanske inte passar...

Vajrar och höljen får du slänga med i beställningen också, om du inte redan har det hemma.

Styrlinda är nästan ett måste. Otroligt stor skillnad i komfort!

Hjul, pedaler och en kassett skadar inte heller... ;)

Ahh kloka ord och helt sant det du säger. Blir lätt att man svävar iväg när det kommer till prylar, cykelprylar i synnerhet!
Kan nog vara smart att vänta med styrstammen som du säger, liksom den sista pusselbiten.

Ja visst ja, kassett hade jag glömt slänga in - Adderat, samt sadel ;)

Hjul och pedaler har jag redan ett gäng utav, ramen är en Neil pryde. Vajrar och höljen finns klart med samt styrlinda.

Tack.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp