Tempohjälm till vardags?

Tempohjälm till vardags?
Tempohjälm, långa stänkor och perfekt tajmat grönljus! Tror minsann det var någon som blev lite kränkt där... =)

Tempohjälm till vardags?
Eftersom ytterligheterna är fastställda, så är det lite intressant var brytgränsen går. NÄR får man börja använda struten? På tempo/triathlon-cykel är det väl givet, på standard linjecykel med lågprofilhjul är det förbjudet. Så var därimellan går gränsen, är det okey på bancykel med dischjul? Är det okey på linjecykel med 80mm hjul men inte med 50mm hjul, eller måste man ha disc? Eller är det tempopinnarna på styret som är brytgränsen, eller aldrig utanför tävling?

Vilka är de lägsta kriterierna som ska uppfyllas innan struten är acceptabel?

Tempohjälm till vardags?
Jag använder den inte tillsammans med vanlig racer. Då kanske folk inte fattar att man har den som en kul grej liksom. Men på vintercykeln med skärmar eller en 80-tals tempohoj med knas-geometri så fattar väl alla det är en ploj. Och gör dom inte det så bjuder jag på't.

Senast ändrad:
Tempohjälm till vardags?
Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> 80-tals tempohoj med knas-geometri

Oj, jag tror jag missat det. Fick du tillbaka hojen?

Tempohjälm till vardags?
Stumpy skrev:
> Supertramp skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 80-tals tempohoj med knas-geometri
>
> Oj, jag tror jag missat det. Fick du tillbaka
> hojen?

Den har aldrig varit försvunnen. Du kansle tänkte på min kina-racer som jag efterlyste förra hösten. Den kom tillbaka!

Tempohjälm till vardags?
Supertramp skrev:
> (bytte nick för några år sedan)
> Jorå, jag pendlar med tempohjälm. Inte varje
> dag, men på vintern eller när jag pendlar med
> min SS tempohoj (som jag dock inte använt i år
> pga knäproblem). Jag brukar få många beundrande
> blickar!
>
> Carl A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hmmm vem var det som uppträdde i rätten
> iförd
> > tempostrut...
> >
> > Bild!
>
> Det var också jag.
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=137421.j
> pg

Ha ha, högklassigt!

Tempohjälm till vardags?
NLC skrev:
> Eller rätt då, beroende på vem man är? T.ex.
> om man heter Lasse Kronér...

Lite det jag menar. Smaken är som baken, typ.

Tempohjälm till vardags?
Mathias B skrev:
> Tempohjälm till vardags är lika fel som Converse
> till kostym.

Vardags är fel. Skippa vardag. För Jesus, Kim Dotcom och Il Pirata finns inte vardag.

Tempohjälm till vardags?
Vilken tempstrut passar bäst till en penny farthing?

penny+farthing+race.jpg

Tempohjälm till vardags?
Ok, googlade faktiskt om man kan ha en sån här superracerhjälm till pendlingen. Täcker huvud och ger brett synfält utan obehagliga glasögon som lämnar märken på näsan. Tar mindre utrymme i min trånga lägenhet. Varför ha en hjälm till triathlon (min nya hobby). Och ja, det ser väldigt racigt ut på en snubbe mitt i stan med rock på sig men det handlar om funktionalitet här.

https://bikeshop.se/klader/hjalmar/...jelm-l-matt-sort-fire-g00061g844l-p0000263316

Om det är för racigt, vart går gränsen?
Aeor hjjälm med visir ok?
https://www.bikester.se/giro-vanquish-mips-svart-714109.html

Tempohjälm till vardags?
magnusk8 sa:
Ok, googlade faktiskt om man kan ha en sån här superracerhjälm till pendlingen. Täcker huvud och ger brett synfält utan obehagliga glasögon som lämnar märken på näsan. Tar mindre utrymme i min trånga lägenhet. Varför ha en hjälm till triathlon (min nya hobby). Och ja, det ser väldigt racigt ut på en snubbe mitt i stan med rock på sig men det handlar om funktionalitet här.

https://bikeshop.se/klader/hjalmar/...jelm-l-matt-sort-fire-g00061g844l-p0000263316

Om det är för racigt, vart går gränsen?
Aeor hjjälm med visir ok?
https://www.bikester.se/giro-vanquish-mips-svart-714109.html

Kör du! Har mött pendlare med både FF och tempokruka genom åren. Viss minimitjocklek på huden krävs nog för att sticka ut på det viset, men hallå likssom. Vill man och tål en och annan som gör sig lustig över en så är det bara att köra!

Btw så Finns det ju de som har problem med folk i vanliga cykelkläder så varför försöka göra alla glada?

Tempohjälm till vardags?
Tempohjälm är perfekt inför den annalkande vintersäsongen. Mycket bättre än alla ventilerande svettohjälmar när hjälmen saknar lufthål.

Tempohjälm till vardags?
Sätt en bjällra längst ut i spetsen på tempohjälmen när du pendlar. Slipper ringklocka och tar steget fullt ut att se ut som en gycklare.

Tempohjälm till vardags?
Snuten sa:
Sätt en bjällra längst ut i spetsen på tempohjälmen när du pendlar. Slipper ringklocka och tar steget fullt ut att se ut som en gycklare.

Det är ju ett bra sätt att förlöjliga sig själv att ha tempohjälm iaf.
Finns pendlingsspecifika hjälmar med visir från tex Kask om det inte duger med en hjälmmössa under sin normala hjälm.

Tillbaka
Topp