Tempohjul

Tempohjul
Är inte naven på Planet-X i princip American Classic-nav? Dem har man ju hört ett och annat om. Fast de kanske har skärpt till sig..

Tempohjul
Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> Är inte naven på Planet-X i princip American
> Classic-nav? Dem har man ju hört ett och annat
> om. Fast de kanske har skärpt till sig..

.........
Tja jädrans!

Hub_rear_500.jpg

rd205s_blk.jpg

Corima Aero? Racerdepån i Varberg har lite hjulgodis
Hed Jet?

Tempohjul
Vad jag hört så är det huvudsakligen baknavet som är "skräp". Den som vill ha tubdäck kan ju köpa fälgarna löst och bygga hjul med valfritt nav.

Tempohjul
Det är fint och racigt att cykla på helcarbon hjul, typ Zipp, Hed, Corima osv...

Men om man tycker att det är kladdigt och dyrt att limma så tycker jag Mavics Cosmic Carbones är ett tyngre men stabilt och aerodynamiskt bra alternativ...

Kanske kan du hitta dem beggade till ett juste pris?

Personligen tycker att det är lite väl stökigt att hela tiden byta bromsgummin från vanliga till kork, plus att bromskänslan på carbonfälg inte är alls lika bra... Plus att med kanttrådsdäck blir det inte lika dyrt när man punkar...

//Fiffi

Tempohjul
Jag kommer nog att satsa på på ett par Mavic CC SL -06 för €895, kolla in cycles4u.de först å gå sen till bike-discount.de å utnyttja Best Preis garantin.

Nån som har erfarenhet av Vuelta Carbon Pro, testvinnare å allt, pris runt €999 men dom ser lite ömtåliga ut (om man jämför med CC)?

speedzone-bike.de har mkt att välja på till bra priser men affären verkar få blandad kritik på olika forum. Ngn som har erfarenheter och kan dela med sig?

/E

Tempohjul
Märke, pris?

kapsylen skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom här väger bara 1350gram,55mm,kanttråd och
> alubromsyta(dom skulle jag vilja ha)

Tempohjul
Blackwell Research ägs av en viss John Cobb.. aero-guru som alla de stora använder, så visst kan han få tycka lite om aerodynamik... Slår vad om att prylarna inte går av för hackor heller... men jag har inte haft möjligheten att testa t.ex. hjulen ännu och inte heller Blackwells aerobars.

Tillbaka
Topp