Teneriffa v13

• Trådstartare Trådstartare PRL
  • Start datum Start datum

PRL

Medlem
Teneriffa v13
Flyger till Playa de las Americas imorgon. Med cykel(lvg) och familj.
Någon annan som skall dit?
Första gången där för mig och det vore kul om man kunde ta rygg på någon som hittar.

Teneriffa v13
Om du ska köra landsväg och inte kör med GPS är tipset att kika lite på vägarna innan du sticker iväg åt nordväst (om du tänkt dig åt det hållet). Jag upplevde biten nordväst om Playa de las Americas innan man kommer ut på någon av landsvägarna som lite smårörig. Känns som det är byggt med tanke på bilister som kan åka motorvägen (vilket man ju som cyklist varken vill eller får).

Teneriffa v13
Jag har tidigare läst om folk som haft problem med den funktionen. Att det hängt sig mitt i rundan t.ex.
Har därför inte utforskat det. Kanske dags att göra det ändå.

Teneriffa v13
En sväng bort till Masca-dalen rekommenderas också starkt. När jag var där i fjol åkte jag turen Los Cristianos - Puerto de Santiago - Santiago del Teide - Puerto Erjos - El Tanque - La Tierra del Trigo - Los Silos - Buenavista del Norte - Masca - Santiago del Teide - Chio - Guía de Isora - Los Cristianos. Som asfalten såg ut från Masca upp till passet innan Santiago del Teide då är jag glad att jag körde åt det hållet. I övrigt var dock asfalten bra.

Några bilder som aptitretare:

Någonstans i trakterna av El Tanque
P1030413Large.JPG

La Tierra del Trigo
P1030418Large.JPG

På väg ut ur Buenavista
P1030428Large.JPG

Mascadalen
P1030445Large.JPG

Teneriffa v13
Tack för alla tipps. Cykel och familj är alla framme helskinnade.
Imorgon blir det provrulla cykeln och skaffa en karta.
@Anders H: Jo Teide inser jag att jag måste göra när man är här första gången.

Tillbaka
Topp