TEST Raglenstain

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
TEST Raglenstain
Oki så efter att ha levt med gratis mat öl å vin en vecka så känner jag mig lite sleten. Men jag tog mig ut å rullade lite med kameran idag, var ingen snack om nån långutflykt inte men 2 mil blev det.
Allt verkar funka dämpning , kedjelinje osv. Nu är ju fronten från en 16" ram så cykeln är nog rätt kort men det är ju ingen skillnad mot hur den var förut såklart...Blandningen av 29" fram & 26" bak känns faktiskt vettigt. Nu har den 140/140mm i dämpning å ett framhjul som tar allt stök medans baken är snabb å följsam :)

PA160906.JPG

Detta är bara från svarta spåret i Markaskogen , där det inte jagas. Dock så är det rätt så platt där men det finns några kortare snabba utförslöpor & endel stök så ni från Örebro känner nog igen allt.

Så mitt stora problem nu kommer att vara att det fattas en 29" gaffel & hjul för mig om jag ska cykla vidare på detta....

Just det filmat med max en omtagning :)

Senast ändrad:
TEST Raglenstain
Det är nästan så att man önskar att man hade två spräckta ramar liggandes som Dan kunde gå lös med svetsen på;)

TEST Raglenstain
Tack ska jag är med förvånad över hur lätt allt flöt på. Å att allt faktiskt funkar å känns bra. Nu återstår det bara att se hur länge den håller, hinner jag få på klibborna från slick graphics? Eller för den innan ?

TEST Raglenstain
Hopp nu har jag kört xc med xc gänget i stan 3 mil med HD däck & 16 kg ( mätte med billig våg men 3 kg mera än Jannes Spez med batt å lampa på...) cykel var rätt jobbigt på större stigar men de små gick fint:)

Längs på bygget har jag med mätt 1112mm axel till axel så det är en liten kort rackare...

big.jpg

TEST Raglenstain
Tjusigt! :-))

Men den ser ju jättejättebrant ut, med herrejösseshögt vevlager. Borde kunna bli bättre om du flyttar fram fästet för bakdämparen på underröret. Eller vad tror du? Har du mätt BB-höjden?

TEST Raglenstain
Tack :)
japp 340mm så lägre vill jag inte ha den ser lite cp ut för att den är sååå kort å stort hjul fram fronten är ju från en 16" ram...Höjde bb med flit 5mm från Spittyn

TEST Raglenstain
åberg sa:
Har du satt nåt mellan bromsslangen och lagret, känns som det kan bli skav där?

Nää men den där slangen har så många skavanker & är nästan av på flertalet ställen men jag kanske skulle ta en titt då jag inte snyggat till nåt efter svettning osv :)

Tillbaka
Topp