Testa motor utan batteri?

Snulfert

Aktiv medlem
Hej,

Går det att strömsätta en motor till elcykel utan batteri? Polisen säljer cyklar lite nu o då så jag tänkte att det kunde vara värt att testa men då vill jag ju kunna kontrollera motorn först tänker jag. Batteriet är som oftast borta när polisen säljer dessa cyklar så därav min fråga.
//Oskar

nope utan ström e de omöjligt o säga om de funkar eller ej sen beror de på va de är för märke på elsystemet så finns de olika tillvägagångsätt att fulkoppla ett testbatteri

Tack för svar. Varianten med att felkopplade ogillas nog vid köp ifrån polisen misstänker jag så i så fall får det bli grisen i säcken och se o den fungerar eller inte då.

Hej,

Går det att strömsätta en motor till elcykel utan batteri? Polisen säljer cyklar lite nu o då så jag tänkte att det kunde vara värt att testa men då vill jag ju kunna kontrollera motorn först tänker jag. Batteriet är som oftast borta när polisen säljer dessa cyklar så därav min fråga.
//Oskar
Vart ser man om de säljer en cykel. ??

Hej,

//Oskar
Du måste ha nån typ av spänningskälla iallafall....
Batteri är enklast, men även likvärdig spänningskälla fungerar ?

Tillbaka
Topp