Testa nya forumet på Happyride

När jag trycker på tvåan så hamnar jag på Köp & sälj, enormt irriterande då jag trycker windows+2 för att snabbt minimera fönstret när chefen går förbi, och när jag sen tar upp det nästa gång är jag inte kvar i tråden jag läste... Fixa tack!

Håller med. Enormt irriterande feature. Jag använder Cmd-siffra (eller Ctrl-siffra om jag kör Linux) för att byta flikar snabbt (happy är alltid på flik 3).

Ta bort tangentbords-shortcutsen som är bundna till siffror. Eller bind dem åtminstone till alt-siffra så att man slipper få ovanstående problem.

Får en massa htm-filer nerladdade när jag klickar på någon tråd. Händer då och då, men ganska sällan. T.ex. när jag klickade på placera huset-tråden (tror jag det var) så laddades dessa ner:

Visa bilaga 553688

Alla är tomma, men känns lite mysko. När sidan laddades så såg jag som hastigast namnet på någon av filerna, ersattes sedan med något innehåll. Trodde först jag sett i syne tills jag kom ihåg att det ibland laddas ner såna där filer och kollade i download-katalogen.
Konstigt. Filnamnen verkar inte stämma överens inte med något i den forumtråden. Bäst att inte öppna filerna och kontrollera så du inte fått något virus/malware installerat på din dator.

Håller med. Enormt irriterande feature. Jag använder Cmd-siffra (eller Ctrl-siffra om jag kör Linux) för att byta flikar snabbt (happy är alltid på flik 3).

Ta bort tangentbords-shortcutsen som är bundna till siffror. Eller bind dem åtminstone till alt-siffra så att man slipper få ovanstående problem.
Jag kände inte till den funktionen i forumet. Ska se om det går att ändra. Är det någon som använder funktionen och som vill ha den kvar?
Alt/Option+siffra verkar vara bunden till undermenyn.

Händer det om du använder en annan webläsare också?
Jag använder Firefox och hittar inga liknande filer.
Kan din dator eller webläsare ha blivit infekterad?

Jag skulle undvika att försöka öppna filerna.
Har aldrig märkt det innan men nu fick jag samma sak i "Blocket-annons"-tråden. Firefox på Windows. Ser inte samma sak i Chrome

Konstigt. Filnamnen verkar inte stämma överens inte med något i den forumtråden. Bäst att inte öppna filerna och kontrollera så du inte fått något virus/malware installerat på din dator.
Fick ner tre tomma filer från sista sidan i "Blocket Annons"-tråden som sagt

1651837760459.png

Har fått det några fler gånger men glömt notera vilken tråd, nu fick jag det när jag klickade på tråden "Cykling och underlivsproblem", och tog ett screenshot. Klickade via notiser om det har någon betydelse.

Fortfarande ganska säker att jag någon gång sett namnet på filen flimra förbi för att sedan ersättas av innehållet i ett inlägg eller liknande. Har också en känsla av att FF blir lite segare efter det hänt, som typ nu när jag skriver det här, hickar till ibland innan tecknet visas.

(no_noose är bild jag laddat ner tidigare)

mysko_filer2.PNG

Har fått det några fler gånger men glömt notera vilken tråd, nu fick jag det när jag klickade på tråden "Cykling och underlivsproblem", och tog ett screenshot. Klickade via notiser om det har någon betydelse.

Fortfarande ganska säker att jag någon gång sett namnet på filen flimra förbi för att sedan ersättas av innehållet i ett inlägg eller liknande. Har också en känsla av att FF blir lite segare efter det hänt, som typ nu när jag skriver det här, hickar till ibland innan tecknet visas.

(no_noose är bild jag laddat ner tidigare)

Visa bilaga 554187

@JohanA, lite mer info, ger dock inget svar hur bli av med det, vad jag kan se:

Och

Jag har tyvärr inte lyckats återskapa det på Firefox version 100/macos. Några saker att testa:
  • Kolla så att man har senaste versionen
  • Inställningar för filhämtningar: Fråga alltid var jag vill spara filerna
  • Testa chrome =)
När det hänt hur har bannern på sidan sett ut?

Jag har tyvärr inte lyckats återskapa det på Firefox version 100/macos. Några saker att testa:
  • Kolla så att man har senaste versionen
  • Inställningar för filhämtningar: Fråga alltid var jag vill spara filerna
  • Testa chrome =)
När det hänt hur har bannern på sidan sett ut?
Nu fick jag problemet med filerna på denna sidan

Firefox 100, Windows 10, Nån google-ad på högersidan för en klädbutik jag aldrig handlat från.

Men något mönster ser man inte, fick det på startsidan kort efter jag la denna posten. Då var det en annan annons. Kommer ett par gånger. Sen inte. Verkar ju vara lite random som Redditposten ovan beskriver. Känns som en FF-grej som sagt

Senast ändrad:
Nu fick jag problemet med filerna på denna sidan

Firefox 100, Windows 10, Nån google-ad på högersidan för en klädbutik jag aldrig handlat från.

Men något mönster ser man inte, fick det på startsidan kort efter jag la denna posten. Då var det en annan annons. Kommer ett par gånger. Sen inte. Verkar ju vara lite random som Redditposten ovan beskriver. Känns som en FF-grej som sagt

Jag har fått en liten känsla av att det är filer som normalt skulle hamnat i temp-katalogen. Tror att det är typ något sånt som förklaras i 2a länken i mitt tidigare inlägg.

Men irriterande är det.

När jag trycker på tvåan så hamnar jag på Köp & sälj, enormt irriterande då jag trycker windows+2 för att snabbt minimera fönstret när chefen går förbi, och när jag sen tar upp det nästa gång är jag inte kvar i tråden jag läste... Fixa tack!
Du har inte funderat på att byta jobb till ett som accepterar och kanske till och med främjar happysurfande på arbetstid. Måste vara jobbigt att hela tiden kolla över axeln för att se om chefen kommer.

Du har inte funderat på att byta jobb till ett som accepterar och kanske till och med främjar happysurfande på arbetstid. Måste vara jobbigt att hela tiden kolla över axeln för att se om chefen kommer.
Jag tänkte förslå att fråga om det funderats på att faktiskt arbeta under arbetstid, men insåg då att stora delar av happy skulle haverera då.?

En irriterande bugg är att om man försöker göra en rad mellan stycken, så tar forumeditorn bort tomraden efter typ 3-4 sekunder. Sjukt irriterande! Hoppas nån kan fixa det.

kan vi få en gråtskrattsreaktion som är ett genuint skratt med författaren och en särskild gråtskrattsemoji för den där härskartekniken och mobbningsmekanismen att skratta åt någons inlägg i ett försök att mini-gaslighta personen? den som använder den senare knappen kan bli avstängd automatiskt bara poff. finns exakt noll och inga tillfällen när det är acceptabelt att bete sig så.

själv vet jag ju att det är personen som trycker på knappen som är idioten, men det är ändå obehagligt.

Jag är helt övertygad om att både @MagerValp och @me.I.am skrattar med dig och inte åt dig.
Svårt att avgöra dock, men så tolkar jag det.

Nja, jag använder i princip aldrig gråtskratten, möjligen någon gång för skratt med. Men i detta fallet var det mer lite skämtsamt iom att freddag klagade på det :) Var liksom öppet mål.

Rent allmänt så avhåller jag mig från att håna någon, även om det kanske uppfattas så nån gång.

Om man råkar ha AdBlock igång i Chrome så går det inte att redigera sina egna annonser, fältet för underkategori visas inte och kan inte väljas.

Det verkar som om det har införts en tidsgräns på hur lång tid man har på sig att redigera eget inlägg i efterhand. Stämmer det? Hur lång tid är det isåfall? Har inte läst någon allmän nyhet eller information om detta, vore ju bra om admin informerar.

@JohanA @jomper

Det verkar som om det har införts en tidsgräns på hur lång tid man har på sig att redigera eget inlägg i efterhand. Stämmer det? Hur lång tid är det isåfall? Har inte läst någon allmän nyhet eller information om detta, vore ju bra om admin informerar.

@JohanA @jomper
Har du nåt exempel? Jag kollade snabbt, och verkar iaf kunna redigera mina inlägg fr oktober förra året, längre tillbaks än så orkade jag inte leta.
Om en tråd däremot blir låst, kan man inte redigera inlägg.

Har du nåt exempel? Jag kollade snabbt, och verkar iaf kunna redigera mina inlägg fr oktober förra året, längre tillbaks än så orkade jag inte leta.
Om en tråd däremot blir låst, kan man inte redigera inlägg.
Javisst. Mitt inlägg ovan går fortfarande att redigera. Men ett för några dagar sedan finns bara alternativ Rapportera kvar. (Har även provat med massor av andra inlägg ska tilläggas)
Se nedan:

Screenshot_20220608-113412.png

Screenshot_20220608-113507.png

@JohanA @jomper
Vi testar lite. Alla kan ändra i 60 minuter och har du varit medlem i ett år och skrivet 50 inlägg kan du ändra hela tiden tillbaka.

Tillbaka
Topp