Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bättre betald såklart.Ja, märkte också den där skiten igår. Lägg dom ovanför, under, eller bredvid. Men för helvete inte mitt i listan. Extremt störande.
Gissningsvis för att servern som annonsen laddas från är långsammare än Happys egen server.
Nej, det händer för att sidan laddar en enorm banner som inte blockerar övriga contents rendering.Gissningsvis för att servern som annonsen laddas från är långsammare än Happys egen server.
Ja, det är formatet jag irriterar mig på. Inte reklamen, eller att det är reklam öht. Det förstår jag att det måste vara för att driva ett kommersiellt forum.Hela afterworken låter ju som en kul grej, men jag är bara arg på den pga den jäkla reklamen.
Har bråkat på chrome desktop också.Den verkar trasig på något vis på telefonen, hamnar framför saker och ivägen.
Det här verkar vara det enda jag får se (på telefonen) utan att faktiskt klicka på den.Man behöver veta vilken adress den leder till för att kunna blocka den från annons-systemet. Upphör aldrig förvånas över att sånt där slipper igenom granskning hos Google.
Denna annonstyp ska vi inte ha. Jag lyckades få fram url:en till annonsen, så nu är den spärrad. Det kan ta några minuter innan det slår igenom. Ibland kan de försöka med olika domäner för att komma förbi spärrar, så om ni ser liknande annons spara gärna ner domänen den länkar till och skicka sen ett pm till mig.Visa bilaga 777633
Den här reklamen ser ju smått tveksam ut.
Vi har inga annonser som scrollar upp dig till toppen så som utsidan har. Däremot reserverar vi inte utrymmet för topscroll formatet eftersom det syns på en mindre andel av visningarna, så om du har en långsam uppkoppling kan det ibland innebära att menyn trycks ner.Detta påminner om Utsidan, har inte vart där på ett par veckor då samma sak händer där hela tiden....Man loggar in, ska läsa en tråd och vips är man högst upp på en jävla banner igen.... osync....
Denna annonstyp ska vi inte ha. Jag lyckades få fram url:en till annonsen, så nu är den spärrad. Det kan ta några minuter innan det slår igenom. Ibland kan de försöka med olika domäner för att komma förbi spärrar, så om ni ser liknande annons spara gärna ner domänen den länkar till och skicka sen ett pm till mig.
Vi har inga annonser som scrollar upp dig till toppen så som utsidan har. Däremot reserverar vi inte utrymmet för topscroll formatet eftersom det syns på en mindre andel av visningarna, så om du har en långsam uppkoppling kan det ibland innebära att menyn trycks ner.
Har precis uppgraderat forumet. Kikar på vad det kan varaVisa bilaga 786449
Nånting spökar, oklart om det hör till reklamen eller sidan.
Som utvecklare uppskattar jag inte översättningen helt![]()
Nåt har ballat ur, forumet roterar bilder i porträttformat 90 grader och lägger dem ner. Vi verkar vara minst ett par stycken som drabbats av detta igår och idag. För min del på iPhone.
Edit: dvs bilder man vill publicera.
+1Samma här. Android.
Jag har ingen problem med uppladdning av vertikala bilder. Vilket format använder ni? Jag använder jpg.
Det gjorde den gamla också men logiken kan ju för all del ha ändrats.Gissar att nya forummjukvaran rensar bort EXIF för att inte få med platsdata o dyl, vilket leder till felroterade bilder:
Laddade upp bild, porträttformat.
Vreds 90 grader medurs av Happy.
Provade att själv vrida bilden 90 grader vänster före uppladdning.
Bilden vreds inte av Happy.
Vred tillbaka den om telefonen igen och laddade upp en tredje gång.
Bilden vreds inte av Happy. Allt ok.
iPhone. Bild från kameran.
https://happyride.se/forum/threads/...regler-i-forsta-inlagget.1844454/post-4668711
Det skrevs flera gånger ovan att det är både på iPhone och Android. Jag tror på vad Magervalp säger: Exif data som tas bort. Jag använder en annan app för att bearbeta foto, antar att den roterar bilden isf använda Exif.
Menar du att om man vrider bilden moturs sedan medurs så hamnar inte infon om orienteringen i Exif?
Nu ska bilderna roteras rätt igen. Det kan kräva att ni tömmer cachen i webbläsaren för att buggfixen ska laddas in.Tack för bugrapporterna! Återkommer när jag har hittat någon lösningen på det.
Nu ska bilderna roteras rätt igen. Det kan kräva att ni tömmer cachen i webbläsaren för att buggfixen ska laddas in.
Chrome: Ctrl + Shift + R (Windows/Linux) or Cmd + Shift + R (Mac)
Jaha. Och var hittar jag den kombinationen på min androidtelefon?Nu ska bilderna roteras rätt igen. Det kan kräva att ni tömmer cachen i webbläsaren för att buggfixen ska laddas in.
Chrome: Ctrl + Shift + R (Windows/Linux) or Cmd + Shift + R (Mac)
Använder du chrome i Android så klicka här. Då kan du välja "cookies och webbplatsdata." där finns en liten papperskorgsikon att klicka på. Sen får man logga in igenJaha. Och var hittar jag den kombinationen på min androidtelefon?
Tax!Använder du chrome i Android så klicka här. Då kan du välja "cookies och webbplatsdata." där finns en liten papperskorgsikon att klicka på. Sen får man logga in igen
Visa bilaga 788111