Testa nya forumet på Happyride

Approprå reklam, så har det dykt upp ett annat irriterande reklamformat. En annons som ligger ovanför sidan och tar upp 3/4 av skärmen. Sen kan man scrolla bort det, men sen om man ska refresha sidan genom att dra ner, då dyker reklamen upp igen.
Annonsören nu på min personliga "inga pengar dit" lista.

Ja, märkte också den där skiten igår. Lägg dom ovanför, under, eller bredvid. Men för helvete inte mitt i listan. Extremt störande.
Bättre betald såklart.
Men konstigt med annonser. Själv noterar jag bara att der dyker upp nånting som (alltid!) är extremt ointressant och scrollar bara förbi utan att varken titta eller komma ihåg.
Men vill nån betala för att driva forum är det ok för mig.

Jäkligt störig reklam som skjuts in nån sekund efter sidan laddar, lagom tills man försöker klicka på något helt annat.

1748245827591.webp

Går det inte att låsa annonsens storlek innan den laddas? Trodde det var standard när man laddar innehåll parallellt

Det är nog något knas med forumprogramvaran. Det är sedan några dagar samma elände med Lars Wilderängs blogg. Helt sanslös reklamblaffa som medför felklick när sidan laddas.

Fick samma skit igår när jag för första gången i år startade upp outdooractive appen. Det är fucked-up.

EDIT. Det var mycket värre då det kom upp när man valt den rutt man ville starta men oavsett är det phising

Man behöver veta vilken adress den leder till för att kunna blocka den från annons-systemet. Upphör aldrig förvånas över att sånt där slipper igenom granskning hos Google.

Detta påminner om Utsidan, har inte vart där på ett par veckor då samma sak händer där hela tiden....Man loggar in, ska läsa en tråd och vips är man högst upp på en jävla banner igen.... osync....

Visa bilaga 777633
Den här reklamen ser ju smått tveksam ut.
Denna annonstyp ska vi inte ha. Jag lyckades få fram url:en till annonsen, så nu är den spärrad. Det kan ta några minuter innan det slår igenom. Ibland kan de försöka med olika domäner för att komma förbi spärrar, så om ni ser liknande annons spara gärna ner domänen den länkar till och skicka sen ett pm till mig.

Detta påminner om Utsidan, har inte vart där på ett par veckor då samma sak händer där hela tiden....Man loggar in, ska läsa en tråd och vips är man högst upp på en jävla banner igen.... osync....
Vi har inga annonser som scrollar upp dig till toppen så som utsidan har. Däremot reserverar vi inte utrymmet för topscroll formatet eftersom det syns på en mindre andel av visningarna, så om du har en långsam uppkoppling kan det ibland innebära att menyn trycks ner.

Denna annonstyp ska vi inte ha. Jag lyckades få fram url:en till annonsen, så nu är den spärrad. Det kan ta några minuter innan det slår igenom. Ibland kan de försöka med olika domäner för att komma förbi spärrar, så om ni ser liknande annons spara gärna ner domänen den länkar till och skicka sen ett pm till mig.

Vi har inga annonser som scrollar upp dig till toppen så som utsidan har. Däremot reserverar vi inte utrymmet för topscroll formatet eftersom det syns på en mindre andel av visningarna, så om du har en långsam uppkoppling kan det ibland innebära att menyn trycks ner.

Om du med topscroll menar det i 1766 så fick i alla fall jag tillräckligt många för att jag skulle flytta happyride.se till duckduckgo, där jag surfar när jag vill slippa annonser och spårning. Tyvärr, eftersom jag VILL ge happy annonsintäkter och ni brukar ha en bra policy kring annonser.

Laddade upp bild, porträttformat.
Vreds 90 grader medurs av Happy.
Provade att själv vrida bilden 90 grader vänster före uppladdning.
Bilden vreds inte av Happy.
Vred tillbaka den om telefonen igen och laddade upp en tredje gång.
Bilden vreds inte av Happy. Allt ok.
iPhone. Bild från kameran.

https://happyride.se/forum/threads/...regler-i-forsta-inlagget.1844454/post-4668711

Har något svagt minne av att det varit så tidigare, något/några år sedan. Fick vrida moturs, sedan medurs igen för att det skulle bli rätt på Happy. Var iofs bilder på PCn, men dom kom från Android först.

Är problemet både på iPhone och Android?

Det skrevs flera gånger ovan att det är både på iPhone och Android. Jag tror på vad Magervalp säger: Exif data som tas bort. Jag använder en annan app för att bearbeta foto, antar att den roterar bilden isf använda Exif.

Det skrevs flera gånger ovan att det är både på iPhone och Android. Jag tror på vad Magervalp säger: Exif data som tas bort. Jag använder en annan app för att bearbeta foto, antar att den roterar bilden isf använda Exif.

Menar du att om man vrider bilden moturs sedan medurs så hamnar inte infon om orienteringen i Exif?

Menar du att om man vrider bilden moturs sedan medurs så hamnar inte infon om orienteringen i Exif?

Nej, olika app kan göra olika. Några använder/behåller orietnationsinfo i Exif, andra roterar data.

Jag har nu tittat i min Exif data. Kamera-appen på min Pixel 8 har alltid orientation som "Normal" i Exif data. Därför har jag ingen problem med uppladdning av bilder på happy.

Tillbaka
Topp