Testa nya forumet på Happyride

Jag upplever ett nytt bildproblem. Kanske sedan uppdateringen. Eller sedan fixen av roterade bilder?

Bilderna är i inlägget oerhört suddiga/lågupplösta, men blir bra när man klickar och öppnar bilden.

Exempel från

Dåligt. Har författaren en gammal Sony Ericsson-telefon eller vad är det frågan om?
1000022323.webp

Bra skärpa. Verkar inte vara författarens telefon som är problemet ;)
1000022325.webp

Jag kör Android/Galaxy S23 med Chrome. Tömt cache osv

kod för uBlock som för tillfället funkar för att dölja boostade annonserna på förstasidan på köp och sälj:
Källkod:
happyride.se/annonser/###content:has(b) > table.sales-table:nth-of-type(1)
happyride.se/annonser/###content:has(b) > b:nth-of-type(1)
happyride.se/annonser/###content:has(b) > div:nth-of-type(3)

Jag tycker inte det laddar långsamt, men var 3e/4e gång så laddar det inte alls, försöker igen, och då går det snabbt.

(eller så hade det laddat efter ett tag men jag har inte tålamod att vänta?).

Samma beteende på freeride, men inte annars, vet ändå inte om det är sidorna eller min telefon som spökar.

Konstigt har inte upplevt att någon sida skulle gå segt själv. Vi har legat nära gränsen på minnet för cachen så kanske att den kan påverkar prestandan, men det borde inte resultera i en trasig sida, men det ska justeras imorgon. Vi får se då

Funkar iofs bra på I-padden, mina problem är på android-telefonen.

Edit; men o-ordningen på annonsdateringen finns på bägge enheterna.

Senast ändrad:
Nu är cachenivån ändrad på servern.

Om någon fortfarande har problem med svarta sidor: Vilken hastighet/leverantör har ni på uppkopplingen? Vad har ni för någon enhet? Är det någon speciell avdelning på sajten det händer?

Om någon fortfarande har problem med svarta sidor: Vilken hastighet/leverantör har ni på uppkopplingen? Vad har ni för någon enhet? Är det någon speciell avdelning på sajten det händer?
Mitt problem verkar också ha försvunnit.
När det uppstod var det på en Androidtelefon surfandes i Chrome. Spelade ingen roll om jag var uppkopplad via 4G/5G eller via Wifi+Fiber.

Överst visas boostade annonser om det finns några i den kategori.
Den är jag med på. Men bläddrar man fram en sida eller två och går tillbaka till sidan ett är de betalda annonserna-sektionen borta.
Och annonser som visas på sidan ett återkommer en bit ner på sidan två men kommer i rätt ordning om man går tillbaka till sidan ett och vidare därifrån.
I-padda. Inte flrsökt på Samsungmobilen än.

IMG_2772.webpIMG_2773.webp

Senast ändrad:

Just nu händer det hela tiden för mig. Måste forcera refresh för att ladda var och varannan sida.

Den här kommer, ibland flera gånger om dagen, oftast bara nångång om dagen. Loggar (nästan) aldrig ut. Stänger jag ner fliken och öppnar igen är det bara ”samtycke” som ska ges. Händer aldrig på någon annan sajt.
Högst irriterande.
Padda, Felias fina fiber.
IMG_2781.webp

Tillbaka
Topp