The collective!

The collective!
Såg den i Åre förra året, hypen var total men känslan infann sej inte. Blev inte imponerad av något. En ok MTB-film liksom, men inte mer. Vad gillade ni med den filmen? Kommer knappt ihåg nåt annat än känslan av att bli berövad mina (höga) förväntningar på den filmen. :)

Gillar nog "back in the saddle" bättre, om det är den där de kör regnig NS med hundar och i mörker? Alla cykelfilmer glider ihop tillen grötig massa.

Bästa filmen nånsin är nog tempermental, men det är en BMX-film förstås...

The collective!
Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad
> gillade ni med den filmen?

Framförallt de långa klippen istället för de vanliga musikvideoklippen.

f

The collective!
Ahh. Kanske är värt att se den igen. Är grymt trött på filmer med trickonanitendenser (bra ord) där de klipper efter ett trick och kör ner ett till i halsen klipper igen osv osv. Det är skittrevligt att se "flow sections" där man får följa en åkare lite längre än 2 sekunder. :)

The collective!
The Collective är mer fokuserad på att förmedla en skön känsla och att göra dig cykelsugen än någon annan film jag sett.

Det betyder att den inte är fokuserad på att bara visa hur stora grejor åkarna kan göra, det är inte bara skatepunk och inte massa feta krasher (även om allt ovanstående förekommer).

Grymt snyggt filmad och klippt, otroligt inspirerande.

The collective!
Om man har tråkigt på planet hem från Ostmark.. :)

collective4on.jpg

The collective!
Håller med Thomas, blev också lite besviken på The Collective. Visst, extremt trevlig natur och fotografering, men lite överdrivet användande av slowmotion. Lite segt i längden kanske. Och så tycker jag den saknar humor. Förutom Andrew Shandro som ler mest hela tiden, då!

Andrew Shandro, förresten. Hans segment i "Back in the saddle", där de cyklar north-shore i ösregn. Wow! Snacka om Skills to pay the bills! Grumt.

Angående klippning och musik. Måste nämna mina favoritisar just nu. "Earthed 1&2" och instruktionsfilmen "Fundamentals" är helt suveräna. Ser lite upp-speedat ut ibland, men så länge det passar musiken och stilen i övrigt tycker jag inte det gör så mycket. Extremt duktiga cyklister dessutom!

Är personligen inte så mycket för tävling och så, men det ser väldigt häftigt ut i de filmerna!

Roger - ser hellre på film än cyklar.

The collective!
Tyckte också att filmen var ganska tråkig när jag satt på Thaison i Åre och såg den förra sommaren. Men när jag kollat på den igen hemma så tycker jag den är superskön. Dock tycker jag dom kunde klippt bort Ryan Leech (ursäkta stavningen) eller om det är den andre snubben som kör street i alla filmer. Inte så inspirerande att titta på, särskilt när man vet att dom är ljusår efter en handfull BMXare.

The collective!
Jag tycker Collective är en av de bästa cykelfilmerna som gjorts.
Skön känsla i filmen och bra åkining.

Såg precis NSX7 nu, eller rättades sagt halva.
Men "Dangerus Dan"s det är ju helt sjuk. Killen har ingen stil alls nästan, men boy, han kan köra smalt! Och högt. Och både och samtidigt! Ruskigt imponerande att se! Och så sjuka liner som han kör där..
Den filmen rekomensderas starkt!

North Shore Extreme 7!

Tillbaka
Topp