Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas att det blir medvind så hinner du sänka en pilsner till innan solnedgången.Snart är det dags till min 280 km lång sträcka, vilken jag kör varje år runt midsommar (det blir femte gången i år!). Har tittat lite på väderprognos och helgen 13-16 juni blir det 22-30 grader och ingen regn. Torsdag kväll färjan Trelleborg-Swinoujscie, och redan kl. 5.00 börjar jag cykla! På fredag blir det ca 20-22 grader och sol (perfekt cykelväder!), men lördag och söndag (då är jag i Lagow Lubuski och dricker öl - https://www.bing.com/images/search?q=lagow+lubuski&form=HDRSC3&first=1)stiger temperaturen till 30!
![]()
Mapy.com
Popular map portal covering whole world by wide range of maps - basic, outdoor (hiking/cycling), traffic, winter. It offers possibility of aerial and 3D view. Extensive amount of travel points of interest. Users are able to search places, plan routes, measure ground and create and share own...mapy.com
Förra året vurpa på kullersten och motvind (stark) hela vägen, men:Hoppas att det blir medvind så hinner du sänka en pilsner till innan solnedgången.
Oh det lät trevligt! Skulle man kunna få rutten?Det var en så fin morgon, blev tvungen att köra grusvägar. Startade på skidstadion i Humus/ Mora körde söder ut till Venjan. En bortglömd håla, saknade möjlighet att fika. Cyklande tillbaka över Läde, Vasaloppslefen till Startpunkten. Fick ihop 82 km grusväg och 820 hm.Visa bilaga 772598Visa bilaga 772599Visa bilaga 772601Visa bilaga 772600
Jag har problem med att överföra filer från Wahoo till Strava. Ritade rutten i Topo GPS.Oh det lät trevligt! Skulle man kunna få rutten?
Strålande, ser kanon ut. Tusen tack.Jag har problem med att överföra filer från Wahoo till Strava. Ritade rutten i Topo GPS.
Hemus skidstadion- Västra Morkarlby-Södra Selbäck-Venjan-Läde-Vasaloppsleden- Hemus skidstadion. Trevlig väg med lite berg och dalbana. Kortare backar, myrar, tjärnar, sjöar och någon före detta fäbod.
Det saknas en bit på rutten den biten mellan Läde och Hemus men jag körde den biten, kom tydligen utanför den ursprungliga så den kom inte med på kartan.Visa bilaga 772824

Ser ut som en otroligt härlig vända! Förutom äckel knotten då :)Bilder från en grusrunda som jag körde på nationaldagen här uppe i Luleå-Piteå-trakten, med packning för lunch/fika/middag på spritköket, och en campingstol att sitta på och lite sånt lyx som gick ned i bikepacking-väskorna.
14 mil runda som tog inte mindre än 12 timmar att ta sig runt, rasterna och gå-partierna inkluderade. När jag kör själv väljer jag ibland rutter där jag vet att jag kommer behöva gå på vissa ställen, och andra ställen för att rekognosera typ "hur dåligt kan vägen/stigen vara?", och det blev lite mer blöt-myr och buckliga skoterleder än väntat. Aggressiv hugg-knott på vissa ställen där jag var tvungen gå. Jag brukar inte ha myggmedel för jag tål mygg bra men den här sortens knott lämnar märken och blodet rinner oavsett hur tålig man är, inte idealt. Inte heller idealt att jag gick omkull i en utförskörning (lerig väg och cykelhjulen åkte ned i ett djupt hjulspår som gick åt höger medan jag fortsatte rakt fram utan någon cykel under mig) så lite gul och blå och skrapad på vänster sida nu, men grejerna klarade sig förutom ett litet hål på bibsen och krossade kakor till kaffet.
Överlag ändå en lyckad heldag ute 09:00 till 21:00 utan att träffa en enda människa i mycket vackert väder och fina omgivningar, om än inte cyklingsbart överallt.
Visa bilaga 773876Visa bilaga 773877Visa bilaga 773875Visa bilaga 773883Visa bilaga 773882Visa bilaga 773874Visa bilaga 773881Visa bilaga 773880Visa bilaga 773879Visa bilaga 773873Visa bilaga 773872Visa bilaga 773861Visa bilaga 773871Visa bilaga 773867Visa bilaga 773870Visa bilaga 773869Visa bilaga 773866Visa bilaga 773865Visa bilaga 773864Visa bilaga 773863Visa bilaga 773862
Mysigt!Bilder från en grusrunda som jag körde på nationaldagen här uppe i Luleå-Piteå-trakten, med packning för lunch/fika/middag på spritköket, och en campingstol att sitta på och lite sånt lyx som gick ned i bikepacking-väskorna.
14 mil runda som tog inte mindre än 12 timmar att ta sig runt, rasterna och gå-partierna inkluderade. När jag kör själv väljer jag ibland rutter där jag vet att jag kommer behöva gå på vissa ställen, och andra ställen för att rekognosera typ "hur dåligt kan vägen/stigen vara?", och det blev lite mer blöt-myr och buckliga skoterleder än väntat. Aggressiv hugg-knott på vissa ställen där jag var tvungen gå. Jag brukar inte ha myggmedel för jag tål mygg bra men den här sortens knott lämnar märken och blodet rinner oavsett hur tålig man är, inte idealt. Inte heller idealt att jag gick omkull i en utförskörning (lerig väg och cykelhjulen åkte ned i ett djupt hjulspår som gick åt höger medan jag fortsatte rakt fram utan någon cykel under mig) så lite gul och blå och skrapad på vänster sida nu, men grejerna klarade sig förutom ett litet hål på bibsen och krossade kakor till kaffet.
Överlag ändå en lyckad heldag ute 09:00 till 21:00 utan att träffa en enda människa i mycket vackert väder och fina omgivningar, om än inte cyklingsbart överallt.
Visa bilaga 773876Visa bilaga 773877Visa bilaga 773875Visa bilaga 773883Visa bilaga 773882Visa bilaga 773874Visa bilaga 773881Visa bilaga 773880Visa bilaga 773879Visa bilaga 773873Visa bilaga 773872Visa bilaga 773861Visa bilaga 773871Visa bilaga 773867Visa bilaga 773870Visa bilaga 773869Visa bilaga 773866Visa bilaga 773865Visa bilaga 773864Visa bilaga 773863Visa bilaga 773862
Aldrig bo högre än 86 möh, alltså?ALDRIG i livet bo högre än Lund
Vart ligger dessa vägar?
Mellan Molkom och StorforsVart ligger dessa vägar?
Den där nivån av knott är ovanlig häromkring också, och så länge man rör sig hinner de inte med. Men har man tänkt få cykelhaveri mitt inne i skogen är nog nåt slags myggmedel att rekommendera.Ser ut som en otroligt härlig vända! Förutom äckel knotten då :)
Just den rutten var rent tekniskt rätt så kass, skulle inte skicka ut folk i myrmark. Den kan nog vara betydligt bättre senare på året dock när det (förhoppningsvis) blivit torrare. När jag är ute själv brukar jag som sagt välja lite sämre vägar. Skogsbilvägar här i norr är ofta(st) gjorda som återvändsgränder (bland annat) för att man vill inte ha genomfartstrafik, men om man kan tänka sig "cykla" ett par kilometer stig eller skoterled kan man binda samman en del av de vägarna och på så vis få rundor där man befinner sig djupare in i skogarna.Mysigt!
Har du måhända en rutt ifall jag får något infall nästa gång jag är hemöver?![]()
det säkra för det osäkradet säkra före det osäkra
Googla lite, bägge alternativen är godkända idag, möjligen med lite olika betydelse.det säkra för det osäkra
Bättre än blåvita......Visa bilaga 774505
Fel håll, men hur skall jag annars kunna visa upp mina läckra CL-muttrar?!
Trevlig liten tur med avslutning med pizza och öl.
Visa bilaga 774505
Fel håll, men hur skall jag annars kunna visa upp mina läckra CL-muttrar?!
Trevlig liten tur med avslutning med pizza och öl.
Behövde en ny ramväska till Ridleyn och letade i massor och denna stämde väldigt fint på måtten. Beställde och fick hem, blev nöjd och beställde en top tube bag i samma serie.När man trodde man börjat få koll på alla tillverkare av ramväskor så kastar du in en ny spelare
Ser vettiga ut!
Såg en pyramid i början, tänkte att nu har du kört mer än 36km extra. Tur att gränsmarkeringen dök upp.Skulle bara cykla från Lagow till Rzepin (46km), men det slutade så, att jag cyklade 36 km längreDet är bättre att trampa, än vänta på tåg. Nu är jag på tåget och åker till Szczecin.Visa bilaga 774845Visa bilaga 774846Visa bilaga 774847Visa bilaga 774848Visa bilaga 774849Visa bilaga 774850Visa bilaga 774851Visa bilaga 774852Visa bilaga 774853Visa bilaga 774854

Vi har faktiskt en tork hemma som sambon brukar använda. Jag tycker Real Turmat är helt ok, men det är ju rätt dyrt också, så kanske gör lite hemgjord torrmat framöver. Det värsta med bikepacking eller friluftsturer öht tycker jag emellertid är att förebereda packning, tar längre tid än jag tror och jag har nästan alltid dålig framförhållning och begränsad ordning. Jag hittade inte åt sommarmössan och sommarhandskarna som jag skaffat för bara ett par månader sen, jag höll fan på riva huset i frustration. Att ha ett gäng turmatspåsar hemma förkortar förberedelsetiden, men det är klart man kan ju göra sina hemgjorda mål långt i förväg också.Om du har svårt med maten kan det löna sig att torka egen. Lätt att köra små portioner och snacks och till och med optimera för kall mat som inte behöver kök.
Jag brukar göra en-grytas-rätter med lite mer salt i och bara lägga i torken (funkar helt OK i ugnen med).