weldion
Aktiv medlem
The Gravel tråd
Så länge som den är avstängd är det väl inga konstigheter.Är detta lagligt? Frågar åt en kompis.
Visa bilaga 839726
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så länge som den är avstängd är det väl inga konstigheter.Är detta lagligt? Frågar åt en kompis.
Visa bilaga 839726
Ser väldigt gotländskt ut.
Fel ö. ;)Ser väldigt gotländskt ut.
Riktigt lång tur. Det går att ta tåget med graveln mot lämplig station. Cyklade i trakterna rund Conegliano. Gjorde en heldag till Monte Grappa. Körde racer och navigera fel och kom till en grusväg. Tror att det går att komma ända till toppen på grus.Eftersom jag är belagd med badförbud men inte cykelförbud efter lilla fadäsen häromdagen, så har jag såklart cyklat idag!
Har länge velat cykla upp till Alperna/SudTirol och köra lite backar. Redan gick genom centrala Treviso vilket var en trevlig stad. Visa bilaga 840334Visa bilaga 840335Visa bilaga 840336Visa bilaga 840337Visa bilaga 840338Visa bilaga 840339Visa bilaga 840340Visa bilaga 840341Visa bilaga 840342Visa bilaga 840343Visa bilaga 840344Visa bilaga 840345Visa bilaga 840346Visa bilaga 840347Visa bilaga 840348Visa bilaga 840349Visa bilaga 840350Visa bilaga 840351Visa bilaga 840352Visa bilaga 840353Visa bilaga 840354Visa bilaga 840355Visa bilaga 840356Så idag blev det av!
Håll till godo:
Vad är detta för cykel? Något av det snyggaste jag sett i cykelväg!Gravlade på Vasaloppsleden från Eldris till Oxberg och åter. Lite stökigt bitvis, spår från skogsmaskiner gav härliga vibrationer och dödsgrus. Skrapade ihop 73km till präktighetskontot. Kom hem innan solnedgången.Visa bilaga 837864Visa bilaga 837865Visa bilaga 837866Visa bilaga 837867Visa bilaga 837868Visa bilaga 837869Visa bilaga 837870
Håller med, rött + guld = SkåneVad är detta för cykel? Något av det snyggaste jag sett i cykelväg!
Jag får göra en egen tråd om mina vedermödor för att bygga ihop min gravelbike.Vad är detta för cykel? Något av det snyggaste jag sett i cykelväg!
Håller med rött och guld är fint. Finns svarta cyklar som fotas mot grå bakgrund, svårt att se var det är eller vita u motljus.Håller med, rött + guld = Skåne![]()
Den branten måste du tipsa om. Skall köra den tills jag klarar av den!Söndagens vedermödor. Några stigningar, kämpade i backarna. Ändrade rundan tog den brantaste sist två spår uppåt och lösa stenar efter 100m trodde att det skulle gå att cykla hela branten men fick hoppa av och gå en bit. Har försökt att klara utmaningen några gånger men inte lyckats. Kom fram till Näsbergs fäbod tillsist. Cyklade 40 km och höjdstigning 635m.Visa bilaga 841163Visa bilaga 841164Visa bilaga 841165
Den branten måste du tipsa om. Skall köra den tills jag klarar av den!
Ja det finns mycket fina grusvägar runt Degerfors!Säga vad man vill om Degerfors, själva byn kändes mest som "har varit", men grusvägar har de och när man får en egen udde vid en sjö att hänga upp hängmattan, då är livet rätt trevligt ändå!
Visa bilaga 841660

Låter som serious bees knees. Snyggt!Gav mig ut på en kvällstur efter jobbet igår. Körde från Örebro ut till granhammar vidare till mullhyttan sen Hasselfors via Bålby(på bilden) /Teen sen hem förbi Porla brunn, där det finns en källa med tillhörande pump så det passade bra med iskallt vatten i värmen. Vidare mot tångeråsa fjugesta granhammar.
116km blev det och var kanske lite väl i 33 grader efter en dag på jobbet. Men det gick!
Visa bilaga 841690
Ydre kommun och in i Eksjö kommun.Eventuellt får jag till 3 dagars ledighet inom och spånar lite på vad för roligt man skulle kunna hitta på. Ponera man skulle satsa på gravel - rekommendera mig lämpligt område som utgångspunkt för tre dagars gravel där man kan få ihop dagsturer på runt 10-15 mil ish.
Dag 1 och tre blir ju också resdag så gärna <4 h i bil från Stockholm.
Gotland känner jag mig klar med för stunden, jag vill se nåt nytt.
Funderar lite på Småland.
Idag har jag cyklat en sväng här nere i Småland, en rutt på 67km som jag körde för ngt år sedan sist. Oerhört onödigt kuperad i mitt tycke, men sjukt fina grusvägar! Start vid Flathult, Järnforsen och in vid caféet innan Virserum och bort mot Kvillsfors.Visa bilaga 842149Visa bilaga 842150Visa bilaga 842151Visa bilaga 842152Visa bilaga 842153Visa bilaga 842154Visa bilaga 842146Visa bilaga 842147Visa bilaga 842148.
Eventuellt får jag till 3 dagars ledighet inom och spånar lite på vad för roligt man skulle kunna hitta på. Ponera man skulle satsa på gravel - rekommendera mig lämpligt område som utgångspunkt för tre dagars gravel där man kan få ihop dagsturer på runt 10-15 mil ish.
Dag 1 och tre blir ju också resdag så gärna <4 h i bil från Stockholm.
Gotland känner jag mig klar med för stunden, jag vill se nåt nytt.
Funderar lite på Småland.
RR och BR (Bo Report) på det här så har JonathanR permanent uthyrning av stugan för happygravelister framöver!Happy levererar!![]()
Har kört en del med maxxis re-use 40mm dom är väl inte helt slicks men nära på tycker dom funkar fint för det mesta dom kom orginal på min Felt broam gravel.Hur många eller några här kör "slicks" till gravel? Tänkte på däck som 40mm P Zero Race, såg att det även fanns ett Michelin Pro 5 45mm nu. Kanske klassas det inte som gravel däck eller om man hoppar över klassificering.
Kört det en del men även grövre rullstenslager om mängd 40mm stenar går det mjukt över. Tycker mest det är sikt å veta vad som står efter nästa sväng som gör att det är gott å hålla igen på fart,
Allt vad gäller lightgravel egentligen all gravel jag ser bilder på går ruggigt smooth, på sätt å vis lika mjukt där som kullersten cykeln i första hand är tänkt för.
Djup sand, 500 meter av lera funkar det nog inte så bra för. En blöt skogsstig har get mer traction än jag trott dock.
Många som kör hel slicks i bredare modell?
okej nice! ja hoppas det kommer lanseras nått nice 45 däck.Har kört en del med maxxis re-use 40mm dom är väl inte helt slicks men nära på tycker dom funkar fint för det mesta dom kom orginal på min Felt broam gravel.
Ja dom kanske går lite trögt men inget jag direkt tänkt på, punkaskyddet är nice med kör mina runt 30psi fram o bak. Kör även jag Pathfinder Pro 38mm, speed king 50mm kör jag också på mina carbon gravel hjul.okej nice! ja hoppas det kommer lanseras nått nice 45 däck.
det där Maxxis verkar ha en hel del punkeringskydd men nästan dubbelt så trögrullade som P Zero , känns som det blir stötigare gravelåkning av det med? dock är det ju ett betydligt punkasäkrare däck med skapligt styre i regn. Tycker denna kategori är intressant!!
Det är sådana som Jan Heine har sålt i många år nuHur många eller några här kör "slicks" till gravel?
Jag kör semi slicks på grus. Funkar utmärkt på vanligt grus och även torra mer stigartade vägar. Mönster behövs väl främst i sand och lera.Hur många eller några här kör "slicks" till gravel? Tänkte på däck som 40mm P Zero Race, såg att det även fanns ett Michelin Pro 5 45mm nu. Kanske klassas det inte som gravel däck eller om man hoppar över klassificering.
Kört det en del men även grövre rullstenslager om mängd 40mm stenar går det mjukt över. Tycker mest det är sikt å veta vad som står efter nästa sväng som gör att det är gott å hålla igen på fart,
Allt vad gäller lightgravel egentligen all gravel jag ser bilder på går ruggigt smooth, på sätt å vis lika mjukt där som kullersten cykeln i första hand är tänkt för.
Djup sand, 500 meter av lera funkar det nog inte så bra för. En blöt skogsstig har get mer traction än jag trott dock.
Många som kör hel slicks i bredare modell?
Enl @n3wton som som har jmf GravelKing och René Herse skall de åtminstone kännas som helt olika däck.Panaracer tillverkar även de ovan nämnda René Herse-däcken men GravelKing är mycket billigare med bra prestanda. Finns även slicks.
Vore kul att prova själv nån gång. Jag är bara skeptisk till att de verkligen är så mycket bättre att det är värt att betala dubbelt för.Enl @n3wton som som har jmf GravelKing och René Herse skall de åtminstone kännas som helt olika däck.
Med det sagt har även jag Gravelking slick.