Thules easyfold/velospace på Mercedes V-klass?

Vonzwa

Aktiv medlem
Spanar på cykelställ som är fällbart för att enkelt komma åt bagaget under utflykter.

Någon som kört eller sett kombon fällbart "plattforms-cykelställ" på en Mercedes V klass, alt. VW Multivan?
Går bagaget att öppna när cykelstället är i fällt läge?

Tänker mig att draget är närmre bagagelucka på en minibuss kontra en "vanlig" bil i höjdled.
Kanske är jag ute och cyklar... ?

Spanar på cykelställ som är fällbart för att enkelt komma åt bagaget under utflykter.

Någon som kört eller sett kombon fällbart "plattforms-cykelställ" på en Mercedes V klass, alt. VW Multivan?
Går bagaget att öppna när cykelstället är i fällt läge?

Tänker mig att draget är närmre bagagelucka på en minibuss kontra en "vanlig" bil i höjdled.
Kanske är jag ute och cyklar... ?
Testade du?

Jag testade en V-klass 2026 med Thule Epos 3. Det fungerade ej att öppna bagageluckan med cykelhålllaren monterad och fäld. Bagageluckan tog i handtaget man trycker ner för att fästa cykelhållaren på dragkroken. Typ 1-2 cm för högt handtag.

Sen hamnar den inre cykeln väldigt nära bakrutan. Funkade med 2-3cm tillgodo med Gravelcykeln innerst då styret var smalare än de mtb cyklar som skulle med.

Dock måste man lyfta av och på hela cykelhållaren för att komma in i bagageluckan. Inte ens den öppningsbara bakrutan går att öppna när cyklarna är på.

https://daimler-truck-shop.de/en/bike-carriers-accessories här verkar det finnas varianter tex denna
https://daimler-truck-shop.de/en/Hi...cles-without-parking-assistance-ZQANZU18180So Jag hade dock dubbelkollat med leverantören först då jag är rädd att utfallet blir lika som för Epos stället..

Alternativt en sådan här. Dock kan man inte öppna bagageluckan utan att ta av cyklarna och då kan jag lika gärna köra på med den Epos 3 jag redan äger..

Tillbaka
Topp