Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att man kan använda ett 10-delat Tiagra-reglage till en 11-delad kassett? För det tror jag inte kommer att fungera så bra. Är väl olika avstånd mellan kransarna på 10- och 11-delat?
Does not compute. Ja Shimano ändrade så att Tiagra 4700 drar lika mycket vajer för en given rörelse hos bakväxeln som 11-delat, men hur mycket växeln rör sig per steg är ju fortfarande samma som det alltid varit för 10-delat.Det går hur bra som helst. Fast är det inte senaste Tiagraversion (4700 heter den väl?) blir det problem med växlingen ;-)
-som svar på frågan.
Toppen! Tack.Det går hur bra som helst. Fast är det inte senaste Tiagraversion (4700 heter den väl?) blir det problem med växlingen ;-)
-som svar på frågan.
Glöm inte att justera ändlägene bara.
Otrolig dum följdfråga men; Det går inte att runda med en mtb-kedja för 12-delat?Den 10delade kedjan kommer skrapa i på den större kassett-kuggen då den är bredare än vad kedjan behöver vara för den 11delade kassetten.
Om ts skulle göra tvärtom, sätta på en 10 delad kassett och köra med en 11delad växel så skulle den förmodligen gå rent på några få växlar någonstans i registret, om det råkar vara en användbar del av registret och användaren inte behöver växla så mycket så kan det funka.
Det är annars bara rättvist att cyklisten som fick snålgruppen får det bättre på trailern.
Problemet med att 10delade kedjan har för breda plattor så att den skrapar i det större drevet på 11delade kassetten försvinner om tiagracykeln får en 12 delad kedja, ja, men jag vet inte om 12 delade system har smalare inre avstånd också. Det kan också påverka växlingarna på framväxeln.Otrolig dum följdfråga men; Det går inte att runda med en mtb-kedja för 12-delat?
Problemet med att 10delade kedjan har för breda plattor så att den skrapar i det större drevet på 11delade kassetten försvinner om tiagracykeln får en 12 delad kedja, ja, men jag vet inte om 12 delade system har smalare inre avstånd också. Det kan också påverka växlingarna på framväxeln.
De övriga problemen kvarstår givetvis.
Detta. Det skulle möjligtvis kunna fungera på högsta och lägsta växel men inte de där emellan.Does not compute. Ja Shimano ändrade så att Tiagra 4700 drar lika mycket vajer för en given rörelse hos bakväxeln som 11-delat, men hur mycket växeln rör sig per steg är ju fortfarande samma som det alltid varit för 10-delat.
Sorry, läste lite för fort och såg 11-delat och 11-delat.... men sedan stod det 10-delat också. :(Menar du att man kan använda ett 10-delat Tiagra-reglage till en 11-delad kassett? För det tror jag inte kommer att fungera så bra. Är väl olika avstånd mellan kransarna på 10- och 11-delat?