Tid innan de skickar från Chain reaction?

Etriol

Ny medlem
Beställde i tisdags en cykel från chainreactioncycles.com, enligt sidan då 3st i lager. Kollade även dagen efter, stod då 2st i lager. Dock står det fortfarande bara "Processing" på min order, pengarna drog de dock direkt... Skickade meddelande till dem igår morse (fredag) för att kolla vad som händer , dock inget svar ännu. Tycker de borde ha skickat vid det här laget? Någon som har nån erfarenhet kring hur länge de processar ordern innan de skickar? Bör man börja bli orolig eller?

De skickar från olika lager som är utspridda.

De kan ta tid ibland. De har kanske den bästa kundservicen, de kommer lösa sig

Har väntat 1-2 veckor på ett par fälgar tex

De monterar och går igenom cykeln. Senast tror jag det tog ca tre dagar. Fullt normalt än så länge alltså.

Just cyklar kan ta tid från de flesta ställena. Skickar de inom 1 vecka har du tur. Crc har gissningsvis inte högvis med färdigmonterade cyklar ståendes och då blir det väntetider vid monteringen ibland

Har handlat massor från crc och de skickar i princip alltid sakerna senast dagen efter ordern är lagd. Att de skulle vara utspridda på olika ställen har jag aldrig hört eller upplevt.

Har aldrig beställt en cykel dock men det känns fullt normalt att man får vänta 3-5 dagar innan den skickas. Den ska ju monteras, kontrolleras och packas. De flesta sidor brukar ange längre leveranstid på cyklar men vet inte vad crc kommunicerar.

Den kommer! :).

För vidare uppdatering om nån annan också väntar cykel från chainreaction, idag kom mail om att de skickat cykeln. Dock kom det aldrig något svar från kundtjänst som jag mailade i fredags morse, men de kanske tänker att mailet om att cykeln skickats räcker.

crc är kanon och handlat mycket där. dock har jag alltid valt fri frakt och de brukar skickas dagen efter och komma efter ca 3-4 dagar. gjorde en order i måndags som jag gärna behövt innan helgen och valde därför priority shipping denna gång, det skulle jag inte gjort för ordern skickades först nu onsd fm. kl 11. Så priority shipping verkar inte riktigt funka!
eller så är de så att dem har väldigt mycket just för tillfället!
håller nu tummarna att de hinner komma innan helgen!!

The sender has sent information on a shipment with this ID, but we have not yet received the shipment. If you have any questions, please contact the sender.

efter 5 dagar, typiskt när man behöver de fort :(

trampapådå sa:
crc är kanon och handlat mycket där. dock har jag alltid valt fri frakt och de brukar skickas dagen efter och komma efter ca 3-4 dagar. gjorde en order i måndags som jag gärna behövt innan helgen och valde därför priority shipping denna gång, det skulle jag inte gjort för ordern skickades först nu onsd fm. kl 11. Så priority shipping verkar inte riktigt funka!
eller så är de så att dem har väldigt mycket just för tillfället!
håller nu tummarna att de hinner komma innan helgen!!

Konstigt, borde komma idag enligt min inte helt obefintliga erfarenhet iaf :)
Jag kör alltid Priority, brukar kosta ca 36 kr eller nått men det tar nästan alltid 5 dagar total.
Dvs. du behöver lägga order på måndag så har jag grejerna på fredagen. Dock vet man vad man får till skillnad från en del andra ställen för det har alltid kommit innan helgen för mig.
Deras gratisfrakt slutade jag med för länge sen då det tog lite tid.
Har jag panik, dvs. beställer senare i veckan eller på torsdag men vill ha det på fredagen så kör jag next day med DHL.
Brukar kosta 170 kr ca. beroende på grejer och det brukar vara 100 prcentigt. Har grejerna till lunch fredag.

Senast ändrad:
ja jag tog prio i måndags när jag på ordern för behövde de innan helgen. men nu fredag verkar de inte ens som att de skickat de för detta står på tracking länken.

The sender has sent information on a shipment with this ID, but we have not yet received the shipment. If you have any questions, please contact the sender.

De har inte lämnat över till PostNord, brukar göra det, så du får söka på deras sida?
Fördelen med deras Prio är att de skickar den med PostNord (i Sverige) direkt till ett ombud, inget fejkat leveransförsök till dörren som annars tar en dag extra.

Tillbaka
Topp