[tidigt] Trådkaparnas 20 mil; 29/10

kitzblitz

Aktiv medlem
Jag blev anklagat för trådkapning bara för att jag ville cykla detta nåt år sen, så nu får rundan sin egen tråd.

På lördag sticker jag ut från Skogås kl 4 och cyklar stan - Färingsö - Slagsta - Snäckan - Södertörn - Rosenhill - Skogås. Ca 20 mil.

Om någon vill med/haka på någonstans så kan vi försöka ordna rendezvous. Lämpliga ställen är Brommaplan (ca kl 5) eller Snäckan (ca 8).

/Toni

Senast ändrad:
Vafalls, det är nu på Lördag? Jag som tänkte dricka bärs på Fredagen. Nåja, det här är faktiskt viktigare. I'm in!

Vi kanske kan bestämma en uppsamlingsplats i söderort? Typ Farsta Strand?

Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Det ser inte ut att bli kallt nog.

Nä - det är ett litet problem faktiskt ;-)

+1
Bästa tråden.
Kanske man skulle försöka ta tillfället i akt och slå följe ett par mil fr snäckan eller slagsta.

/E

Underbart!

Ska fundera på om jag är så pass morgonpigg att jag kan ansluta från typ Alvik, eller om det får bli sovmorgon och Snäckan. :-)

DT skrev:
> Underbart!
>
> Ska fundera på om jag är så pass morgonpigg att
> jag kan ansluta från typ Alvik, eller om det får
> bli sovmorgon och Snäckan. :-)

Nej nej, tar du sovmorgon kommer du att vara pigg och då kommer det att bli onödigt jobbigt. Anslut från Alvik du.

BTW, är det räser som gäller?

Edit: Nu har jag tittat i prognosen. Ja, det är räser.

Senast ändrad:
Glöm inte sätta på så många starka, blinkande ljus som möjligt på hjälm, jackor, cykeln, skor, ja - överallt det finns plats. Helst röd framme, vit bak. Vilket KAOS det blir på Färingsö på lördag morgon :-)

Jag tror vi blir verslagna av uppretade pendlare. Mitt deltagande är lite osäkert men jag hoppas repa mig.

Mr Orange skrev:
> ...fel tråd

Kul att du ska med! Ansluter du vid Brommaplan kl 05?

Bumpar den här lite. Vilka är med på lördag nurå?

Jag hänger iaf gärna med och tänkte haka på vid Alvik. Är det lämpligt att stå där vid 4:50-snåret tro?

BP vid 5 blir perfekt!

Men är det några andra att samla upp då? Jag förutsätter givetvis att alla som skriver i tråden skall med, men man vet ju aldrig vad folk kommer med för ursäkter...

Jag måste nog tyvärr ställa in. Det känns långt bättre än i Tisdags men att dra ut på en långtur nu redan känns lite för mycket. Cykla till affären gick bra i alla fall:)

Ni får ha en bra tur, ta lite bilder också.

Synd på vurpan evo, krya på dig (och håll dig undan från de där livsfarliga rundorna).

Märkligt att inte fler vill gå upp mitt i natten för att cykla 20 mil? Nåja, jag kommer i varje fall att stå vid Brommplan kl 5 med P7-lampa i disco-mode. :-)

Shit, där rökte mystempot ;-) Ja, jag rullar längs Nynäsvägen. Vad sägs om att träffas på cykelvägen efter rondellen Tyresövägen/Nynäsvägen kl 4.15?

Magnus79 och Toni alltså. Det här verkar upplagt för ett lugnt mystempo, det känner jag på mig.

*gulp*

Bara skoja, jag har nog det som behövs, förutom stänkskärmar tyvärr. Lampor och sånt är inga problem.

Är det något särskilt man kan tänkas behöva? klotgrillen känns lite 2010...

Lampan laddad och däcken pumpade. Jag ska nog hälla i mig lite rödvin också, bra tips!

Vi syns vid Brommaplan kl 5 då. :-)

Ja herrejävlar, vad har man gett sig in på egentligen. Jag måste sluta skriva i såna här trådar.

Men nu har jag fått lite vin innanför västen, så jag känner mig något tryggare inför det här i alla fall.

Magnus79 skrev:
> Undra om man är full eller bakis när man går
> upp mitt i natten?

Bra där, det är det som är så spännande med KBCK-laddningen. Man vet aldrig ens hur cyklingen börjar.

Fika på Rosenhill nu. Det var optimistiskt att bara ta tåvärmare när det bitvis har varit +1 och blött på vägen.

Tillbaka
Topp