Tidningar

Tidningar
Finns inte mycket svenskt alls, det bästa enligt mig är amerikanska (tex Mountainbike Action, Bike) eller tyska tidningar. Brittiska suger fetpung, bara annonser och inga vidare bra artiklar...

Tidningar
Brödrafolket i väst har inte bara mullig terräng utan även en hyfsad blaska, Terrengsykkel, som också finns på nätet. Tyvärr är det svenska utbudet helt under isen, kanske läge för Happy i pappersformat????

Tidningar
De helt klart bästa cykletidningarna (imho) är tyska syskontidningarna Bike(mtb) och Tour(landsväg). Men för att få något utbyte av dem bör man ju vara lite bevandrad i det tyska språket.

Tidningar
MBA och dylika amerikanska tidningar är förvisso trevliga att läsa, men 90:- för 90 sidor reklam och 15 sidor med relevant material är surt.
Dock kan man köpa MBA billigt via Zinio och läsa via datorn. ( 20:- numret)

Tidningar
Jag håller inte med ang. de brittiska tidningarna. Jag läser MBR (Mountain Bike Rider) och Singletrack. Tycker de har grymma tester och artiklar. Värda varenda peng.

/Marcus

Tidningar
Jag har tröttnat på MBR, halva numren ägnas åt walesiska grusvägar, resten annonser och sedan ett smått löjligt test av...handskar, eller cykelshorts :o Pryltesterna är väl bra om inte 75% av artiklarna var produktspec.

Men visst, jag hittade fram till mitt cykelköp tack vare den blaskan, så jag ska inte gnälla för mycket:)

Det jag gillar med Norrmännen är att de har en så konsekvent idé med vad de gör

Tidningar
Jag har väl en tre-fyra hyllmeter cykeltidningar här hemma, och dom som har hållt i längden är Dirt Rag, Singletrack och Cycling Plus. Amerikanska Bike håller ganska bra kvalité, och tyska Bike brukar jag köpa för att ha något att läsa på flyget. Eftersom den är på tyska och har konstiga diagram och noggranna turbeskrivningar tar den flera månader att läsa, så när det gäller valuta för pengarna så vinner den garanterat. Terrengsykkel vinner priset för bästa MTB-tidning på norska;-)

Tidningar
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> ...
> Tyska Bike brukar jag köpa för att ha något att
> läsa på flyget. Eftersom den är på tyska och
> har konstiga diagram och noggranna
> turbeskrivningar tar den flera månader att läsa,
> så när det gäller valuta för pengarna så
> vinner den garanterat.

Det var ett för mig nytt sätt att mäta :-)

Tidningar
Läste MBA ett tag, men slutade för jag kände mig utanför som inte droppar från flygplan utan fallskärm eller lägger 96 200 på ny cykel varje år. What Mountainbike har jag också läst, de ligger i andra änden, schysst inkörsport till MTB tycker jag.

Tidningar
Håller med om att amerikanska tidningar är mycket reklam och lite redaktionellt material. Det som skrivs är dock bra, exempelvis cykeltester, även om det inte är så grundligt som de tyska tidningarna (som jag pga språkförbistring begriper ungefär hälften av).

Tidningar
Kadens skriver för mycket om lvg i mitt tycke.

Singletrack är trevlig, men blir tjatig i längden.

MBUK funkar ibland.

Terrengsykkel har mig snart som prenumerant för andra året, en bonus är att det tar längre tid att läsa norska än svenska. :)

Har försökt mig på en tysk FR-tidning men min tyska är för kass, det var bara de tre-fyra artiklar som jag verkligen ville läsa som jag orkade mig igenom.

Tidningar
Inte många rätt i den här tråden... Kadens är den enda svenska mtb tidningen och den är rätt ok numera. Bra blandning om man gillar både mtb och lvg.

/Leo

Tidningar
Jag gillar nog Engelska Dirt magazine bäst. Speciellt efter att de gjort om den lite. Innan var det ca 210% DH-race, nu lite mer blandat ca 90% dh och 10% annat. Grumma bilder, häftiga cyklar och många sidor!

Tror inte den går att köpa i kiosker här, men man får å andra sidan t-shirt på köpet när man prenumerar! http://dirtmag.co.uk/

Tidningar
Någon som prenumererar på MBA elektråniskt? Får man den i PDF eller vad? Står att man kan läsa online och off-line men inte vilket format?

Tidningar
Jag håller med Leo, den enda svenskspråkiga mtb tidningen av rang är väl ändå Kadens.... och landsvägscykel !
Terrensykkel är bra och läsbar med !
Själv har jag alltid gillat engelska mbuk och tycker deras tester av dämpare/ingångscyklar mm har varit bra genom åren.
Vad det beträffar utländsk lvgtidning så gillar jag nog Procycling bäst.

Tidningar
Håller med Anders G att de tyska tidningarna Bike och Tour är kalasbra, och även Mountainbike-magazin. Prylar och tyska tester i all ära, men det är deras resereportage som är den verkliga pärlan. Ofta från alperna med tips på rutter och fantastiska bilder på inbjudande cykling både upp och ner.
Det finns inga andra tidningar som ger ett sånt sug efter att resa iväg och cykla.

/Anders

Tidningar
Har läst What Mountainbike en hel del och tycker det är en riktigt bra tidning om man är halv-svetto. Tyvärr handlar ju åktipsen om de brittiska öarna (no surprise), men de kan nästan vara läsvärda ändå - tänk om nån skulle ha såna tips i en svensk tidning!
Men pryltesten är ruggigt bra tycker jag (har inte läst de tyska tidningarna visserligen). De testar ju lika mycket prylar och cyklar per nummer som Kadens gör på ett helt år.

Senast redigerad av en moderator:
Tidningar
Det är ingen som har nämnt amerikanska Bicycling ännu som ofta har bra artiklar och tester. Som flera insiktsfulla personer har påpekat blir man smått illamående av alla annonser men de stackarna måste ju tjäna lite cash också. Man ska dock komma ihåg att man får 11-12 nummer för $25-30 och det kan man nog stå ut med om man tänker på de pengar man slänger ut på annat cykelrelaterat...

Trevlig helg på er!

Tidningar
Jag tror inte att Mountainbike-magazine finns att få tag i Stockholm, eller öht i Sverige. Jag har aldrig sett den hos de som ev skulle kunna ha den tex Press-stop.

Enda möjligheten att komma över den är nog att plocka åt sig ett exemplar vid tysklandsbesök eller att prenumerera på den.

/Anders

Tidningar
Terrengsykkel ramlade ner i brevlådan igår, två exemplar?! Ska jag behålla det ena inplastat som samlarexemplar eller tända i pannan med det? En bra tidning förresten! Stod bara kundnummer på den ena så dom måste gjort nån liten miss...

Tidningar
Jag fick också två, ett för att jag börjat prenumerera och ett som plåster på såren för att de skickade fel erbjudande förut (att man kunde börja prenumerera och få något plagg på köpet, den dealen gäller bara i Norge).

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp