Tidsrapporter Vätternrundan

fritz68x: Säker på det? Alla andra grupper har nämligen en noterad starttid två minuter senare än den ursprungligen planerade, d.v.s. masgruppen stod att de skulle starta 9.30 men har registrerad starttid 9.32.

De är alltså sju minuter snabbare än mas i fjol som slutade på 6.52. Om man gör det vilda antagandet att de fortsätter dra ifrån i samma takt så skulle de slå 6.52 med 18 minuter, d.v.s. hamna på 6.34.

cykellars skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkar som det bara är 5 man nu i Ride of
> Hope-gruppen, Ted Ås är inte med längre.

Sex stycken får jag det till (med Ås borträknad)

Hörde på radion att det hade varit klungkraschilibang för SubXX i närheten av Jönköping och att det nu hade blivit två grupper. SubX och SubX ?

Verkar som det är upp emot 30 pers i mas+CC. Frågan är väl hur många som är med och drar där och hur många som "bara åker med".

Verkar som de börjat köra riktigt hårt. De har tagit 6 minuter jämfört med i fjol på sträckan Hjo-Aspa och de är nere på runt 20 man nu. Kan bli svettigt för Bäckstedts gäng.

I fjol hade de 5.37 i Aspa (åtminstone hade Sven-Åke Nilsson det och han var med in på 6.52 då), så nu pekar det snarast på en tid under 6.45 för mas+CC.

Känns som det kan bli riktigt tight med fyra minuters försprång för Bäckstedts gäng på mas+CC som dock tagit 4 min på de sju milen mellan Hjo och Aspa. Är därifrån fem mil till mål.

Ja, nog tusan åker de snabbt. Bara det att cc åker fortare. CC tog då ytterligare 4 min på fjolårets tid från Aspa och in till mål.

Hittade runt 18 stycken i startgrupp 350 som hade 6.41 i sluttid. Några hade tappat från Aspa. Sen kandet ju finnas de som är anmälda till andra grupper, men det var nog i alla fall en skaplig grupp som kom in på den tiden.

Tillbaka
Topp