Tidsrapporter Vätternrundan

Vingel på upploppet framför MAS men det gick ju bra. Rätt stor sammanhållen klunga.

CTT borde komma snart.

Knowit happymtb sin 8 ligger strax över 8-tempo vad det verkar.

Bäckstedt är 3 minuter före cc...

Edit: jodå, jag är jätte sen....Men det ser ut att bli riktigt spännande hur som...

Senast ändrad:
Enligt trackingen (som jag undrar om den eventuellt legat lite efter tidigare) är Bäckstedts gäng nu ute på stora vägen in mot Motala.

De tog alltså en minut från Medevi (eller så var det mest avrundningseffekter). Hur som helst kan man ju möjligen tänka sig att det är bättre med en lite mindre grupp på den smala vägen efter Medevi.

Edit: Ngn sekund sen ..

Senast ändrad:
MAn får buga sig och bara medge att det är helt enkelt jävligt imponerande. Bäckstedt & Co men även de andra snabba. Inte mkt som skiljer dem åt.

Undrar om tappet för Bäckstedts grupp mellan Hjo och Aspa kan ha berott på att de ville ha med alla sju in i mål och när de insåg att det började bli väl tight så ökade de farten efter Aspa. Åtminstone är det två som släppt mellan Aspa och Medevi, så det bör ha varit en kvintett som kom in på 6.37 (givet att Gingsjö var med). Den hypotesen bygger förstås på att de haft koll på tidsavståndet.

Edit: förtydligande

Senast ändrad:
Dom var 5 tillsammans inkl bäckstedt i mål. Har filmsnutt men den är för stor.

Knowit verkar ha marginal nu, ett gäng i mål nu! Men några har droppat såvitt jag kan se.

Sjukt starkt gjort i alla fall. Nu är väl målet satt för nästa år redan. För ett drygt år sedan kändes 7 timmar som en galen grej, nu är det plötsligt sub 6:30 som gäller för att göra nåt spektakulärt...

Tar tillbaka vad jag skrev tidigare, UK Youth kategoriserar sig som ett professionellt cykelteam. Därmed är alltså Bäckstedt, Stevensson samt Niklas Gustavsson proffs :)

SubXX har kört bättre än de flesta "tuffa gubbar på jobbet". Jag hoppas att det kan få en del tjejer att våga ta steget från spinningsalarna ut på vägarna. När det gäller spinning och pendling så är tjejer överrepresenterade men gravt underrepresenterade i klubbarna. Hoppas att SubXX kan dra nytta av sin prestation nu. Det innebär visserligen att ännu fler cyklister kommer att bli snabbare än jag, men det tar jag gärna.

Så nu har vi kommit lite närmare den eviga frågan "hur snabbt proffsen skulle köra VR". Det kanske går att komma ner mot sex timmar men då tror jag det krävs en betydligt större grupp med aktiva proffs. Eller möjligtvis ett topp pro-tour lag.

Tillbaka
Topp