Till Er Alla Noobs som cyklar i Kallebäck......

Gumae skrev:
-------------------------------------------------------
> Sayy WHAAAAAAAT????????

Ironi och cynism upphöjt i fem.

JTH skrev:
> Ahhhhhhhh!!!!!! Alla på Happy ifrågasätter mig,
> ger mig inte "kamratlig" cred och (gud förbjude)
> tycker att jag är en noob!!!!!!!!

Det är alltså du som gräver sönder hoppen i Kallebäck? För det är de enda som kallats n00b i den här tråden mig veterligen. Eller så är du bara paranoid? Kanske sårar ditt ego nu, men det är bara du som slåss här Don Quixote.

Visst, happymobben var framme och hackade på Mx_Hansen också (med glimten i ögat som jag tolkat det). Men jag begriper inte vad du slåss mot eller för, verkar mest bara slåss mot att folk tycker det är kul att snacka n00b och 1337 igen?

Varför jag tror att du känner dig exkluderad och försöker ändra på jargongen. Men vad vet jag om dina inre tankar, du tycks mig ett mysterium. Och det är ju ganska intressant. :D

Vem är happymobben?? O nej jag använder nästan aldrig ordet noob förutom då jag tycker att det e riktigt lågt skit kasst av alla små skit ungar som faan förstör vart enda ett jälva hopp för att dom ska kunna hoppa med sina j***a kviberg marknads cyklar. Det jag ville få fram:

TA INTE MATERIAL FRÅN HOPPEN SOM FINNS UTAN TA MATERIALET VID SIDAN OM DIRTEN.

Men någonstans mellan ägget & hönan så började några gubbar snacka om sitt liv som sög näår dom spelade cs eller va det nu är.

Förlåt, jag e bara så piss skit k*k Fi**a sn**p förbannad #@¤€$@{[]. Man har typ lagt ner 58 miljoner timmar på att dirten ska vara fin så kommer små jä*vla socce barn som inte skulle bli till bara för att nån dum kärring o gubbe råkade hamna i samma säng.

MVH Hansen=D

burn.danish.norwegian.french.flag.jpg

Ahhh!!!! Jävla noobs - brinn! *ugh-ugh* (vad var en noob nu igen?)

Jag hajjar precis faktiskt vad Hansen säger.. Det suger när man lagt ner mkt tid på något o så blir det saboterat på ett eller annat sätt..Litet eller stort..
Sen att det ballar ur lite och drar åt något håll är faktiskt bara ren happyanda =)

Mvh: Morfum

Jag tror budskapet hade gått fram bättre genom att använda lite mer normal och vänlig ton.

Och allra bäst kanske genom att sätta upp en skylt vid dirten?

Det ryktas att de som är elit använder cement eller betong eller så till kickarna, då får de vara kvar.

Har Calle F bytt namn till JTH?

Varför bygger ni hopp? Det går snabbare om det är så lite skräp som möjligt ivägen plus att det inte hjälper att trampa om cykeln befinner sig i luften.

Snacka om n00bs alltså.

JTH: Jag tror du har missuppfattat något här.... :P

erik h: Nej, det tror jag inte. Det har ju inte klagats på lycraspejsade privatcyklister som är organiserade i div. föreingar än. :D

Alltså ang. JTH:s damp: Är det bara jag eller blev inte MX Hansen dissad redan i andra inlägget?

Var är masspsykosen och herrklubben?

Mx_Hansen skrev:
> Förlåt, jag e bara så piss skit k*k Fi**a sn**p
> förbannad #@¤€$@{[]. Man har typ lagt ner 58
> miljoner timmar på att dirten ska vara fin så
> kommer små jä*vla socce barn som inte skulle bli
> till bara för att nån dum kärring o gubbe
> råkade hamna i samma säng.

Såja. Håll inte tillbaka nu. Berätta hur du verkligen känner.

/s-o

Jag är masspsykopatisk! Jajävlar!

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Mohahahahaaaaaaaaaaaaaaaaa gaaaaaaaaaaaaaaah!

kolla sex inlägg upp från det ja skriver nu. det var en brun moj som skrek det åt en gul nalle i tidernas gullegulligaste begÿnnelsë o vips, ordet var fött. det var för den bruna mojen inte tålde o höra att han hade fel.Han hade nämligen hävdat att det aldrig skulle komma att finnas vare sig företeelsen eller ordet cykelforum.

Senast redigerad av en moderator:
gunnar.westholm skrev:
> Någon som kan berätta historia bakom ordet
> n00b?

n00b = newbie = nybörjare. Klart nedsättande internetterm för någon som inte har lärt sig regler & etikett för den grupp han/hon försöker vara med i, och som gör tydliga nybörjarmisstag.

/s-o

s-o skrev:
> gunnar.westholm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som kan berätta historia bakom ordet
> > n00b?
>
> n00b = newbie = nybörjare. Klart nedsättande
> internetterm för någon som inte har lärt sig
> regler & etikett för den grupp han/hon försöker
> vara med i, och som gör tydliga nybörjarmisstag.
>
>
>
> /s-o

hist00rien!? :)

(och jag tror inte på nallar och mojjar! tror ni ja e en jefla n00b ellr...)

Cykeltjuvar har inget att säga till om i en debatt om dirtens vara eller inte vara, de har inga mänskliga rättigheter.

'nuff said.

gunnar.westholm skrev:

> hist00rien!? :)

Det vete fan, uppriktigt sagt. Internetslang förkortar gärna ord -- det är ganska naturligt när mycket av de nya orden först dyker upp på IRC, internet relay chat, där man måste vara snabb i fingrarna för att vara snabb i replikerna. Sedan har en del uttryck börjat som rena felstavningar och skrivmissar, ungefär som "grumt" gjort här på Happy.
En del av förkortningsslangen verkar för övrigt ha funnits redan på telegraftiden, och tydligen fanns det en hel del radioamatörer bland de tidiga datorentusiasterna, så språkbruket fördes vidare av dem. Sedan, när förkortningar mötte 1337 5|>34|< (leet speak -- hackerwannabe-tramsstavning) fick vi "n00b".

/s-o -- allt jag säger kan naturligtvis vara fel :-)

s skrev:
> gunnar.westholm skrev:
> -----
> > n00b?
> >
> > /Gunnar
>
> RTFM!
>
> http://susning.nu/Noob

Tack! (Meeen det hadde vart mysigare med en till historia ;)

Tycker n00b känns väldigt gammalmodigt och skulle därför vilja rekommendera följande:

"Kära ärkeslynglar jag befaller eder att återbörda det stoff där hafver afvlägsnats från vårt DÖRT"

hahaha...

Jag gillar särskilt beskrivningen (från http://susning.nu/Noob):
"en person spelar Counter-Strike (CS) och stjälper sitt lag med samma dumma eller liknande fast dumma saker så att man till slut måste döda denne (på riktigt) är personen att betrakta som n00b."

På riktigt! va? Inte kul atta vara n00b.

Hoppas vi aldrig går längre än att lufta n00bsens cyklar.

Aha, det är därför n00bsen i Mx_Hansens dirt inte vågar visa sig. Dom är gamla CS-noobs och vet vad som gäller...

Fy fan!

Snälla, om jag ber riktigt skitsnällt. Alla busar som snor jord har nog fattat ungefär var Hansen menade så var vänliga att släppa det. Denna tråden är om än på ett annat vis mer tragisk än "cykel+tutt"-tråden...

s-o skrev:
> gunnar.westholm skrev:
> -----
> > n00b?
>
> n00b = newbie = nybörjare. Klart nedsättande
> internetterm för någon som inte har lärt sig
> regler & etikett för den grupp han/hon försöker
> vara med i, och som gör tydliga nybörjarmisstag.

På den tiden då jag spelade var en "noob" en nobody dvs en nolla. "Newbie" en fäsking då som sagt var, inte att förväxla med en "lamer" dvs en "laming" en sävlig spelare som mest stog i vägen(gärna i dörrar). Sedan fanns det "retards" men det var nog mest beröm eftersom alla kallade mig för det.

Preacher skrev:
> Cykeltjuvar har inget att säga till om i en
> debatt om dirtens vara eller inte vara, de har
> inga mänskliga rättigheter.
>
> 'nuff said.

synd bara att i stort sett ingen vet vad du snackar om. För hade de det hade denna tråden fått en annan inriktning efter detta inlägg.

"kasta inte sten i glashus"

Robban skrev:
> Odi profanum vulgus et arceo.

Visst är det så. Alla grupper har sina inkluderande och exkluderande tillhörighetssignaler oavsett om vi pratar om vätterngruppernas laminerade namnlappar eller ett internt språkbruk. I princip är skillnaden minimal mellan att använda uttryck som "n00bz" och "l4merz" eller att använda latin :-)

/s-o -- O.K, jag är _väldigt_ off topic nu. Förlåt.

Robban skrev:
> Odi profanum vulgus et arceo.

Video barbam et pallium; philosophum nondum video...

Om vi har en notorisk cykeltjuv som hänger här på forumet så vill jag gärna veta det, han är nämligen inte välkommen. Det går förstås inte att hindra alla cykeltjuvar från att vara här men när det finns möjlighet att göra det så vill jag gärna ta den. Den som vet något får alltså gärna kontakta mig om det inte går att skriva direkt i tråden.

Förlåt, jag e bara så piss skit k*k Fi**a sn**p
> förbannad #@¤€$@{[]. Man har typ lagt ner 58
> miljoner timmar på att dirten ska vara fin så
> kommer små jä*vla socce barn som inte skulle bli
> till bara för att nån dum kärring o gubbe
> råkade hamna i samma säng.
>
> MVH Hansen=D

kan inte va moderat ungar som förstör?

dom kanske har festat till på pappas jätte dyra skumpa och blir så snurriga i huvudet så dom helt enkelt tar material från fel ställe

Jag tror det är en drake som har druckit trolldryck som äter era hopp när han tror det är barn.

Preacher skrev:
> Cykeltjuvar har inget att säga till om i en
> debatt om dirtens vara eller inte vara, de har
> inga mänskliga rättigheter.
>
> 'nuff said.

Det där är väl ungefär det enda intressanta som sagts i den här tråden. Jag kräver uppföljning, har man sagt a får man säga b...

För övrigt är det sjukt underhållande med teorin om moderatkids vs white trash-folket som uppenbarligen knullat fram skitungar på ren pin tjiv.

Jag tyckte teorin om moderatorskidsen var rätt kul. Det är nog bara en av de kidsen som går. Det är låååångt att gå till Kallebäck, men avstånd har väl aldrig stoppat en norrlänning så det är inte omöjligt.

Jag bor i Kallebäck och tror mig flera gånger ha sett ynglingar spatsera i området med pastellfärgade pikétröjor.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp