tips bra mtb cykling i gbg?

laasesku

Aktiv medlem
Skulle uppskatta lite tips på bra områden att cykla i. Bor nära skatås så är rätt bortskämd. Har cyklat lite i änggårdsbergen med. Men vore kul o testa lite nya stigar. Kan tänka mig o ta cykeln på bilen om det är värt! Gillar rätt stökiga stigar.
Om det är nån som har länk till karta så klagar jag inte heller.
Tack på förhand

Hisingsparken/Slätta damm är ju inte helt fel, har slitit ut många däck där!
Bor i tuve, så man är hyfsat bortskämd. Sedan finns ju Skändla och Skogome med fina stigar.

I skogen mellan Kviberg och Bergsjön finns bra cykling. Och så kan man fortsätta bort och köra Paradiset, precis som roding tipsade om.

Vättlefjäll är ju fint...

Men det finns ju så himmla mycket att välja på här. Bor man i Götet så är man bortskämmd med fina stigar.

Häng med på någon easy ride frammåt våren så slipper du leta stigar själv.

MVH
Magnus

Matthias87 skrev:
-------------------------------------------------------
> I skogen mellan Kviberg och Bergsjön finns bra
> cykling. Och så kan man fortsätta bort och köra
> Paradiset, precis som roding tipsade om.

Precis denna tur ska jag köra fast från delsjöhållet moturs imorgon.

Oj oj oj, massa tips på direkten. Tacka tackar för det.
Verkar ju finnas hur mycket som helst?

Den där boken kanske är värd sin peng. Är det bra kartor i eller?

har boken, det är mkt bra inspiration i den, kartorna är knepiga att navigera efter. Funkar bäst att hitta på ett ungefär bara också får man improvisera lite:-)

man kan komplettera med Calazzos terrängkarta över gbg. En för norra, en för södra. De är rätt bra. Men svårt även där att hitta bra stigar, det är nog bara å kika ut nåt område som verkar ok. Sedan dra dit och improvisera.

Har mest kört nordöstra götet själv. Bra tips ovan, även Bokedalen måste upplevas, Svartedalen också nice men då börjar vi hamna rätt långt utanför gbg iofs. Alefjäll också, mindre exploaterat än Vättlefjäll :-)

Tillbaka
Topp