Tips för cv energi

Gusthoren

Medlem
Tips för cv energi
Om ni inte vet hur ni ska tänka kring energi och vätska kring cv här kommer en video från umara. Inte sponsrad eller nått men den förklara bra.

Tips för cv energi
Alltså nej, "cv" är inte Cykelvasan. Du vet vad ett cv är, alla andra vet vad det är och vi börjar inte kalla Cykelvasan för "cv" nu helt plötsligt.

Tips för cv energi
Kan personligen tycka att om man inte vet alls hör man skall klara av energi och vätska så tycker jag det är bättre att använda sig av depåerna som finns. Fyll flaskorna med vatten och ryggfickorna med sånt man vet att magen fixar, men det är min personliga åsikt...

Tips för cv energi
Bidrar med lite alternativa tips från ett par år tillbaka men som är lika aktuella 2018!

https://www.instagram.com/p/BJBDnrdD25G/?taken-by=dangerholm

Och lite mer seriöst svar:
Vettigt att de förklarar ur olika perspektiv, men som Läderlappen är inne på så är det ju en otroligt stor fördel att kunna sin kropp sen tidigare. Tid i spåret och hur egna kroppen funkar är ju det avgörande.

En sak ganska många verkar missa är att det kan bli långt mellan frukost och start, så kan vara fördel att ha något att tugga på och dricka i väntan på att fållor ska öppna osv.

Tips för cv energi
+1, jag kör som vanligt. 2 gels med koffein. Camelbak med vatten, 1.5, 0.5 l sportdryck i flaska, Stannar inte alls i depå. Fungerar utmärkt för mig. Dock med tillägget nedan - dvs tryck nån macka, nåt ägg, lite kaffe + dricka innan start... utan att bli för full i magen då det kan straffa sig i de första backarna...

Cyklist sa:
En sak ganska många verkar missa är att det kan bli långt mellan frukost och start, så kan vara fördel att ha något att tugga på och dricka i väntan på att fållor ska öppna osv.

Tillbaka
Topp