Tips om bra 4x/slope/freeride ram

Hello. Står i vägskälet o undrar om ja ska fortsätta köra dirthojjen över allt eller om ja ska skaffa en till jonne som klarar lite hårdare tag. Det vill säga helgung.
Vill ha kvar geometrin så den ska vara kvick o, liten o lätt.

Funtar på Transition Bottlerocket och Commencals 4x/Slope modell.
har nån något tips?
Har inte kört allt för många o ja vill gärna höra från någon som kört en del ramar.

Tack!

Senast redigerad av en moderator:
Jag rullar på en Intense SS. Den är riktigt busigt kvick trots sina 6,6 tum i baken och 66 grader därfram. Det bidrar de korta kedjestagen och det låga vevlagret till. Den är en ren dröm utför både tekniskt och i hög fart. Lite flex i baksvingen som på alla intenser? annars rock solid. Bakvagnen sväljer allt och skapar enorm trygghet när det går undan. Trampar helt ok även om det inte är någon 4X-cykel. Jag trampar gärna runt i Hellas på min. speciellt när jag inte har bråttom. Ramen är lite dyr iofs.

Scott voltage fr = högst anpassningsbar ram som fått äckligt bra kritik från både mags och privatpersoner!

Specialized sx trail i ss-utförande, är inte tokdyr i usa direkt men här är den ju de om den ens går att få tag i!

Yt noton kanske, lite mer park/fr kanske och väldigt oprövad!

Commencal Absolut SX eller Kona Cowan/Bass borde väl vara perfa för dig. Eller se om du hittar en Heckler eller Prophetram begagnad.

Commencalen är ju hetast just nu! Just för att man kan köra SS utan kedjespännare. Tokballt =)

Plus någon kom med ett erbjudande att sälja sin SX till mig möjligtvis. Så nu e ja sjukt taggad på den.
Sen är den löjligt snygg också =)

Banshee Wildcard. har någon kört den?

Köp en rampant för bövelen, glömde ju helt bort denna!

Banshee är för övr bra att ha o göra med, cred till Jay o Keith!

Tillbaka
Topp