Tips om budgetprylar på Lidl

Haha, mina försök att avvärja råden att köpa sadeln är fruktlösa :). Men man skall komma ihåg att sadel är en ytterst personlig detalj. Den som passar en rumpa passar inte en annan.

Den jag kör på är överst på ovan bild. Men på en specialized...nja. Har man valt den vägen så måste man köra den hela vägen ut. Specialized har ett sortiment av sadlar där alla kan hitta sin favorit.

Mvh
Magnus

tropfrog sa:
Haha, mina försök att avvärja råden att köpa sadeln är fruktlösa :). Men man skall komma ihåg att sadel är en ytterst personlig detalj. Den som passar en rumpa passar inte en annan.

Den jag kör på är överst på ovan bild. Men på en specialized...nja. Har man valt den vägen så måste man köra den hela vägen ut. Specialized har ett sortiment av sadlar där alla kan hitta sin favorit.

Mvh
Magnus

Haha, alla som köper Lidl-sadeln, som sen inte är nöjda med den, kan väl sälja sina sadlar till Tropfrog, så slipper han riskera att bli utan sin favoritsadel :).

tobo sa:
tropfrog sa:

Mvh
Magnus

Haha, alla som köper Lidl-sadeln, som sen inte är nöjda med den, kan väl sälja sina sadlar till Tropfrog, så slipper han riskera att bli utan sin favoritsadel :).

Schh. Du avslöjar min djävulska plan. Att få alla att köpa Lidl sadel och ge dem till mig whoahhhhhahhh.

Mvh
Magnus

OK, nu fattar jag... Var på kolla utemöbel-tur idag och passerade två Lidl ute på Nacka-Värmdö, Orminge och Värmdö Marknad. Bägge är s.k. "non-food" Lidls, alltså att dom har cykelprylarna på plats på måndag. Trodde alltså att det som avhandlades här var nån slags special-Lidl-butiker med permanenta cykelprylsavdelningar
smile.png

Sådärja. Ska noja av nu med en timme Trainerroad-intervaller på Olga i trainern följt av hemgjord pizza och en låda vin. På måndag blir det en titt på handskar, den gula cykeltröjan, cykelstrumpor(?), softshelljacka och eventuellt en "tropfrog special" till Mini-cykeln. Kommer att campa utanför Lidl i Orminge från söndag kväll så att man inte missar nåt i rusningen.

emmer sa:
PiPPiW sa:
Kommer att campa utanför Lidl i Orminge från söndag kväll så att man inte missar nåt i rusningen.
Ta med mycket falukorv och rödvin för du kommer få bo där tills på Torsdag när cykelprylarna körs ut i butiken.
http://www.lidl.se/sv/2715.htm?id=608
Men för i hela helv...!!! Va' trött jag blir... Jag har ju ställt in mig mentalt för måndag, nu blir det svåra dagar fram till torsdag.

Jaja, korv har dom i butiken och Systembolaget ligger inom gångavstånd.

PiPPiW sa:
emmer sa:
PiPPiW sa:
Kommer att campa utanför Lidl i Orminge från söndag kväll så att man inte missar nåt i rusningen.
Ta med mycket falukorv och rödvin för du kommer få bo där tills på Torsdag när cykelprylarna körs ut i butiken.
http://www.lidl.se/sv/2715.htm?id=608
Men för i hela helv...!!! Va' trött jag blir... Jag har ju ställt in mig mentalt för måndag, nu blir det svåra dagar fram till torsdag.

Jaja, korv har dom i butiken

Med kött i dessutom.

Deras ful-Snickers är bra, testa även glassen i de blå lådorna - chokladdito är bra, bättre än GB och Sias budget. Likaså har de lite bättre skivad salami för 25:- (Deluxe - Fiorentio - fänkål), Foccacia för 10:- kan man grilla och ha som hamburgerbröd etc. till den slaktarmalda högreven - eller om man har en egen köttkvarn.

Den här folkpilsnern med skruvkapsyl är skoj

Utbudet lockade inte mig så mycket denna gång så jag stod inte och hängde på låset idag, tar det på hemvägen istället :)

Jag så att dom hade cykelställ för takräcke för 299:-
Är det någon som provat, dom verkar lovande på bild iaf:-) (typ thule kopia)

Jag har ett sådant ställ. Helt ok. Om man också har lidls lastbågar så får man en snabbkopplingsfunktion som liknar thules när man har thulegrejer rätt igenom.

Funkar kanske inte för fatbike bara.

PiPPiW sa:
Sambal Oelek sa:

Utbudet lockade inte mig så mycket denna gång så jag stod inte och hängde på låset idag, tar det på hemvägen istället :)

Idag??!? Det är väl i morgon?

Vad tråkigt det skulle va om du låg i tältet hela dagen och försökte få tiden att gå, för att imorgon inse att det var idag, och alla strumpor slut.

me.I.am sa:
PiPPiW sa:
Sambal Oelek sa:

Vad tråkigt det skulle va om du låg i tältet hela dagen och försökte få tiden att gå, för att imorgon inse att det var idag, och alla strumpor slut.
Jaja, får väl pallra mig upp då, gå tio meter och kolla.

Longines sa:
Deras ful-Snickers är bra, testa även glassen i de blå lådorna - chokladdito är bra, bättre än GB och Sias budget. Likaså har de lite bättre skivad salami för 25:- (Deluxe - Fiorentio - fänkål), Foccacia för 10:- kan man grilla och ha som hamburgerbröd etc. till den slaktarmalda högreven - eller om man har en egen köttkvarn.

Bilagor

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    76.9 KB · Besök: 39
Frankenstein's Bike sa:
Longines sa:

Lite tunna hållplattor på den där tyvärr.

PiPPiW sa:
me.I.am sa:
PiPPiW sa:
Sambal Oelek sa:

Jaja, får väl pallra mig upp då, gå tio meter och kolla.

Du kan stanna kvar i tältet, cykelkampanjen är imorgon.

Världens drag här. Och det står lastbilar vid lastkajerna och fyller på med allehanda cykelgrejer. Hur mycket cykelstrumpor som helst, svarta.

CampingOut_2.png

tropfrog sa:

Mvh
Magnus

Ettix är sponsrade av Lidl och dom kör på......

wait for it......

Specialized. So perfect match met in heaven med andra ord :)

me.I.am sa:
PiPPiW sa:
08:00, har alltså försovit mig. Men det regnar här, lämnar inte tältet.
Ajaj då, regn är inget att leka med, ta det försiktigt!
Ibland får man lida pin för att bli fin. Det såg inte ut att klarna upp så jag tog dom där fem misär-metrarna i regnet och har nu handlat.

Jackpot! Nästan. Skaljacka (avtagbara armar...), handskar, svarta cykelstrumpor, tropfrogs sadel, cykeltröja. Tyvärr fanns den PiPPi-gula kortärmade tröjan bara i dammodell så det blev en långärmad svart med vit dekor istället. Trodde aldrig att det skulle ske men nu börjar man nog närma sig ÖMEMIL-klassificering.

Om inte annat så stöder jag gärna Lidl då dom stöder Ride of Hope. Och det finns fortfarande fyra mekställ kvar i Orminge.

PiPPiW sa:
me.I.am sa:
PiPPiW sa:
Ibland får man lida pin för att bli fin. Det såg inte ut att klarna upp så jag tog dom där fem misär-metrarna i regnet och har nu handlat.

Jackpot! Nästan. Skaljacka (avtagbara armar...), handskar, svarta cykelstrumpor, tropfrogs sadel, cykeltröja. Tyvärr fanns den PiPPi-gula kortärmade tröjan bara i dammodell så det blev en långärmad svart med vit dekor istället. Trodde aldrig att det skulle ske men nu börjar man nog närma sig ÖMEMIL-klassificering.

Om inte annat så stöder jag gärna Lidl då dom stöder Ride of Hope. Och det finns fortfarande fyra mekställ kvar i Orminge.

Jäklar, missade legenden PiPPiW med en timme alltså!

PiPPiW sa:
me.I.am sa:
PiPPiW sa:

Tänkte ta en tur till Lidl på lunchen. Sadeln är intressant, och kanske någon skaljacka. Har sen tidigare rätt mycket av deras utbud.

Har de vita strumpor?

Beställde ett par Specialized för någon vecka sedan, men de fanns bara kvar i svart tyvärr. Fick dem dock för endast fraktkostnad (79kr för 3 par) så det var väl alltid något!

evirob sa:
Har de vita strumpor?
det finns vita ja, inte helvita, det är vita med några röda ränder på eller så. Jag köpte ett par svarta. Verkar ok.

Köpte också en Witkopf-sadel, det fanns bara mellanmodellen och fetmodellen i Lerum. Så det fick bli mellanmodellen, "Sport och Trekking" skulle den passa för. Blir nog bra på racehybriden.

Blev även de vita solglasögonen plus ett par jeans :) allt detta för 289 kronor! Håller månadsbudgeten bra här :)

På Liljefors torg i Uppsala finns 12 mekställ kvar nu :-)
Fanns bara mellansadeln och det var ju inte bra... Köpte en ändå för den är till sambons träningscykel och hon vill inte ha en för smal och hård. Det var ju bara det att jag hade velat haft en till hybriden.

Tillbaka
Topp