Tips om budgetprylar på Lidl

Köpte mig en sadel också och monterade den på räsern nyss. Blir en provtur imorrn men den kändes väldigt bra. Bra sätt att prova en annan sadelform för oss som inte är gjorda av pengar. Funkar den bra är det ju bara att köra, funkar den dåligt var det 80 spänn istället för ~800 för en fi:zik.

bluetail sa:
Var på Lidl i Borlänge i lördags. Inga mekställ men massor av sadlar.... Fick bli ett par gula brillor för 40 spänn :(
Lidl Åstorp hade inga sadlar men massor av mekställ... taskig fördelning eller mekar inte skåningar?
Blev en regnjacka och en softshell, känns klart prisvärt att riva sönder dessa i skogen för 348 spänn.

Då har jag invigt Wittkopen. Lite annorlunda än min andra racersadel. Den är något kortare, vilket iofs nästan bara är bra. Går inte att få fram lika långt som den andra dock, men det gick väl bra ändå. Min förra har också springa i mitten så man luftar de ädlare delarna. Denna är dock över 1 hekto tyngre än min förra! (350g mot 240g).

Tog en tiomilsrunda så jag fick känna på den ordentligt, det ska sägas att det var första långturen på säsongen hittills och jag tyckte aldrig det kändes nåt där bak, det brukar man ju annars kunna tycka efter nån timme tycker jag. Den var väldigt skön faktiskt. Något mjukare än min andra men känns ändå stabilare. Känns som bra kvalitet. Min andra hade börjat kännas som den böjt sig nånstans, den tyckte jag var väldigt skön i början men efter en säsong så började den kännas annorlunda. Väldigt nöjd med mitt nya kap!!! :)

Bild på min förra TEC Procax:

sedlo-procax.jpg

Också nya Wittkopen på racern:

20160411_154843.jpg

emmer sa:
Naikon sa:
Ingen som råkade köpa en sadel för mycket i Göteborg? Var slut i söndags :-(
Nix, men jag har gott om riktiga sadlar om det är något du behöver.
(Fast några välstoppade rövriktiga från Dr Oetker har jag iofs inte, mest velo och vad det nu är.)

Något slags pris för mest orelevant och svamligt svar i en för övrigt förvånansvärt stringent tråd tilldelas emmer. Fyra taktfasta utdelas härmed.

Knäbyxorna var kass iaf. Lågt skurna bak, och går högt upp fram. Av någon konstig anledning brukar Lidls olika cykelbyxor ha den designen, men dom här var extrema. Tur jag inte hade nån på rulle, min skåra är inte så vacker.

me.I.am sa:
Knäbyxorna var kass iaf. Lågt skurna bak, och går högt upp fram. Av någon konstig anledning brukar Lidls olika cykelbyxor ha den designen, men dom här var extrema. Tur jag inte hade nån på rulle, min skåra är inte så vacker.

Du har väl inte satt dom bakofram va? ;)

1888 sa:
me.I.am sa:

Du har väl inte satt dom bakofram va? ;)

:)
Faktiskt så slog mig tanken att testa dom bakofram, men tror att paddingen hade sett lite konstig ut.

Lidl rear ut cykelkläder (iallafall i Nyköping), mtb-skor för 100.-, cykelbyxor för 50.- och mycket annat. Köpte cykelbyxan och den verkar vara av helt ok kvalitet.

Fanns inte så mkt i Mjölby idag. Lite cykelbyxor/tröjor till dam. Några skor.

Hade gärna hittat mekställ och jacka men ett par handskar fick de bli iaf när jag tagit mig dit.

Du hittar mekställ (samma men 399:-) och billig Ventura ASA MTB-sadel på Harald Nyborg borta vid fotbollsarenan...
Om de finns i lager vill säga :-)

maxxen sa:
Ok, så ingen av LIDL-butikerna har cykelgrejer kvar? Är vårens cykelpryls-drive över?

Ja, vårens cykelpryls-drive är över. Den startade den 7 april och det verkar som om de mest attraktiva varianterna av Wittkop-sadlarna tog slut samma dag.

En annan tysk firma, Bauhaus, säljer Wittkop-sadlar, dock till ett helt annat pris, ca 450 kr.

Mekställ fanns det kvar förra veckan på mitt lokala Lidl, så det kan ju finnas kvar i en del butiker, annars säljer Harald Nyborg det för 399 kr, även Jula har ett identiskt, men till högre pris.

Troligtvis kommer det en cykeldrive på Lidl igen i sommar, det brukar det i alla fall göra.

Jag har en Wittkop MTB-sadel som jag kört ~10 mil med. Den passade mig väldigt dåligt så den kan jag skänka mot fraktkostnad (alternativt avhämtning i Landskrona) om nån vill ha.

GustafH sa:
Jag har en Wittkop MTB-sadel som jag kört ~10 mil med. Den passade mig väldigt dåligt så den kan jag skänka mot fraktkostnad (alternativt avhämtning i Landskrona) om nån vill ha.
Vilken av de tre modellerna är MTB-sadeln?
Om det är den smalaste och "rejsigaste" så är jag GRYMT intresserad ;)
Jag behöver den till cyclocrossen och det grämer mig att jag missade Lidl-erbjudandet...

Eller är MTB-sadeln den bredare?
Skickar PM till dig också!

Jag anar början på en kult. Om 600 år kommer wittkopismen att vara etablerad över stora delar av världen. Folk går runt med små sadlar i halskedjor och har sadelprydda altare i hemmen...

jonja sa:
Klämman är (av naturnödvändighet) av mkt simpelt utförande. Bra till somt, kasst till annat, tex lossa/dra fast pedaler.

Man lär inte klämma sönder en kolfiberram utan att anstränga sig, men det verkar inte vara några problem att hänga upp en standardhoj i sadelstolpen. Osäker på om det är en feature eller designmiss att den är så klen.

geologen sa:
Jag anar början på en kult. Om 600 år kommer wittkopismen att vara etablerad över stora delar av världen. Folk går runt med små sadlar i halskedjor och har sadelprydda altare i hemmen...

Jag har en över om du vill låna och prova! Kom över till den rätta sidan :). Fast då måste du blunda för vikten. Kanske den rentav gör dig till en långdistanscyklist? :)

MVH
Magnus

Uppdatering Witkop Medicus (trekking): Väldigt (väldigt) nöjd med sadeln, enda nackdelen är att jag får dra åt den medföljande sadelklämman rejält för att sadeln inte ska vrida sig. Men detta är endast kritik av själva sadelklämman (sitter på standardcykel med standardstolpe). Sadeln är ta mig tusan magisk, Dr.Torsten Werlich är ett sadelgeni.

Frankenstein's Bike sa:
Uppdatering Witkop Medicus (trekking): Väldigt (väldigt) nöjd med sadeln, enda nackdelen är att jag får dra åt den medföljande sadelklämman rejält för att sadeln inte ska vrida sig. Men detta är endast kritik av själva sadelklämman (sitter på standardcykel med standardstolpe). Sadeln är ta mig tusan magisk, Dr.Torsten Werlich är ett sadelgeni.
jaså, låter bra, ska montera på min trekking-modell på hybriden nästa vecka och ta en långtur. Ser ännu mer fram emot det nu :)

Sambal Oelek sa:
Frankenstein's Bike sa:
jaså, låter bra, ska montera på min trekking-modell på hybriden nästa vecka och ta en långtur. Ser ännu mer fram emot det nu :)
nuså! den var ju som sagt otroligt skön! Som att sitta i en tvfåtölj även fast den inte är så stor :)

Bilagor

• 20160517_191501.jpg
    20160517_191501.jpg
    89.6 KB · Besök: 49
Tillbaka
Topp