Tips om budgetprylar på Lidl

SIE

Aktiv medlem
Ingen som råkar ha provat multiverktyget? För 50 kr ser det onödigt bra ut för en som behöver ett nytt multiverktyg.
Jag köpte det sist det var på kampanj, helt ok med reservation för att insexnyckeln är för kort för att komma åt att justera ytter/innerläge för (bak)växeln. Levererades då i ett neoprenfordral, tacksamt att fästa på ramen.

Octagon

Aktiv medlem
mekstället är ju drömmen i alla fall (och antagligen anledningen att det hän tråden finns från början?)
Jo. Duger det åt Sam Pilgrim som försörjer sig på det här med cykling så duger det åt mig. Han verkar ha samma ställ sen flera år och hänger upp både E-bikes och annat tungt på det.

Today is gona be epic, because...

Lidl.png

Pfaff

Aktiv medlem
Jo. Duger det åt Sam Pilgrim som försörjer sig på det här med cykling så duger det åt mig. Han verkar ha samma ställ sen flera år och hänger upp både E-bikes och annat tungt på det.

Today is gona be epic, because...

Visa bilaga 476976

Det på bilden är ju blått. Kan man misstänka nåt annat märke där?

(jag har själv Harald Nyborgs fina ställ. Det skall vara lika Liedls. Funkar för mig)

ooms

Aktiv medlem
Det på bilden är ju blått. Kan man misstänka nåt annat märke där?

(jag har själv Harald Nyborgs fina ställ. Det skall vara lika Liedls. Funkar för mig)
Plastdetaljerna på Lidls ställ är ju blåa. Klämman på mitt Lidlställ ser precis ut som den på bilden (ja, även resten av stället).

moros

Aktiv medlem
Vet inte om ni eller jag behöver glasögon :) för bakre skruven och klämman på Sams ställ och Lidl stället i reklambladet är inte ens lika förutom färgen möjligtvis. Om hans ställ är likt ett ställ ni har köpt på Lidl tidigare må så vara, men inte det som finns i bifogat reklamblad.

Sproots

Ny medlem
Har ett ställ från Lidl med ett par år på nacken som är exakt som det han har.
Fick min far att köpa motsvarande något år efter - där minns jag att vissa detaljer var bytta!

Octagon

Aktiv medlem
Vet inte om ni eller jag behöver glasögon, för bakre skruven och klämman på Sams ställ och Lidl stället i reklambladet är inte ens lika förutom färgen möjligtvis. Om hans ställ är likt ett ställ ni har köpt på Lidl tidigare må så vara, men inte det som finns i bifogat reklamblad
Skippa nya glasögon. Produktutveckling är bättre gissning. Sam har kanske haft sitt ställ lika länge som mig? Klämman på mitt är bland de sämre delarna, lite meckigt när man ska ändra storlek för att klämma fast olika saker, det nya ser bättre ut.

Mitt.png

moros

Aktiv medlem
Skippa nya glasögon. Tänk produktutveckling istället. Sam har kanske haft sitt ställ lika länge som mig?

Visa bilaga 476994
Jag ifrågasätter inte att ni har ett sånt ställ eller att det är köpt på Lidl. Utan en rekommendation på köpa stället i annonsen baserat på det ställ ni och Sam köpte för några år sedan. Det är inte det stället som är på bild i annonsen nu, thats it.

Octagon

Aktiv medlem
Jag ifrågasätter inte att ni har ett sånt ställ eller att det är köpt på Lidl. Utan en rekommendation på köpa stället i annonsen baserat på det ställ ni och Sam köpte för några år sedan. Det är inte det stället som är på bild i annonsen nu, thats it.
Som sagt, jag tror det nya är bättre. Ett bra ställ om man har plats för 4 ben som spretar åt alla håll, vill man ha det nära väggen finns klart bättre.

F

Federer

Guest
Lite förvånad att det inte fanns några kläder denna gång (åtminstone inte i reklambladet). Byxorna brukar iofs inte vara nåt att ha, men tröjorna är prisvärda och kan ibland vara riktigt snygga.
ja, attans , hade hoppas på lite kläder,synd.
Mekstället funkar , efter att modifierat det lite blir det riktigt bra, det har tyvärr lite stort footprint,så jag köpte ett annat att ha i lägenheten,men i garaget och ute för tvätt ,kanon.

salle

Aktiv medlem
Jag tror det kommer en ny cykelprylsrunda på Lidl lite senare i vår. Deras bikepackingprylar och kläder lär ju dyka upp då.

ooms

Aktiv medlem
HA HA CYKELSTÄLL!!!! mek ställ... inte kläder. fast deras långärmade cykeltröja är faktiskt bra
Aha, ja av dessa har jag faktiskt två. De är likadana men med olika Lidl-varumärken; ett Powerfix av äldre årgång samt ett lite nyare Crivit på landet som jag inte packat upp ännu. Det lyckades jag köpa när de var upp och vände på 349kr för ett par år sedan. Kampanjen efter var de nere på 299kr igen :cautious:
Får se om höjningen till 349kr blir permanent denna gång:sneaky:

Jonatan F

Aktiv medlem
Jag har det nya stället - köpte förra året. Samma fötter, samma klämma. Otroligt bra för pengarna! Köpte det också på rea :) känns stabilt och håller för en elcykel modell lättare utan problem. Är footprintet för stort (vilket det är i mitt väldigt lilla cykelrum) fäller man inte ner dem helt utan låser fästet en bit upp. Ostabilt men funkar fint för en lätt racer. Och eftersom det inte är mer än ca en meter brett i rummet kan cykeln inte falla så långt ;)

tobo

Aktiv medlem
Det brukar vara åtminstone tre cykelkampanjer, en på våren, en på försommaren/sommaren, och en på hösten.
Det stämmer. Jag killgissar att det kommer kortärmade tröjor i sommarkampanjen samt långärmade i höstkampanjen.
De senaste långärmade tröjorna (från 2019-2020) med YKK-dragkedjor tillhör mina favorittröjor, även jämfört med mina dyra märkeströjor.

ooms

Aktiv medlem
Jag har det nya stället - köpte förra året. Samma fötter, samma klämma. Otroligt bra för pengarna! Köpte det också på rea :) känns stabilt och håller för en elcykel modell lättare utan problem. Är footprintet för stort (vilket det är i mitt väldigt lilla cykelrum) fäller man inte ner dem helt utan låser fästet en bit upp. Ostabilt men funkar fint för en lätt racer. Och eftersom det inte är mer än ca en meter brett i rummet kan cykeln inte falla så långt ;)
Jag gör likadant, när jag hänger upp min racer för enklare jobb så har stället ett footprint på kanske 60x60cm. Det är jättepraktiskt när det skall förvaras också, bara att slajda in benen till ett footprint på ca 20x20cm.

d_anders

Aktiv medlem
Inte helt relevant men ev ändå lite intressant:

Köpte deras golvmodell för ett par år sen i hopp om att den skulle duga att ha som extrapump ute. Själva pumpen fungerar helt ok och det finns fortfarande inga tendenser till skador på pumpens slang. Ventilhuvudet är dock helt kasst för Presta. Övriga ventiler går ok. Har en något äldre och kanske dubbelt så dyr Asaklitt med ett jämförelsevis fantastiskt huvud.

frippegubben

Aktiv medlem
Som sagt, jag tror det nya är bättre. Ett bra ställ om man har plats för 4 ben som spretar åt alla håll, vill man ha det nära väggen finns klart bättre.
I teorin (killgissning+fulmek) så borde man kunna kapa två av benen för att få det närmare väggen. Belastningen hamnar ju ändå bara på benen som är under cykeln.

Manurhin2

Aktiv medlem
500 ml bromsrengöringsspray för 25 kr/st, köp det dom har.....
Helt perfekt till kedjerengöring👌 efter avspolning/avfettning/whatever.

Kashew

Aktiv medlem
Det fullständiga namnet på de som säljs är: "Mi True Wireless Earbuds Basic S"

Finns en sida hos tillverkaren som beskriver dem här
Är hörlurarna ett kap?

Jag har detta sedan tidigare och är ganska nöjd men jag vetti-fan om jag hade hissat en20+kg elcykel på den
Det står visserligen "Maximal bärkraft: 30 kg" vilket innebär att det bör finnas en marginal på 5-10kg men jag skippar ändå att spänna fast sambons elcykel när den behövas fixas på.

A-N

Aktiv medlem
I samma cykelkampanj så säljer man dessa True wireless-lurar för 249:-. Värt att testa eller skräp - vad tror audiofilerna där ute?

Visa bilaga 476964
Veckan efter så är det liknande fast från Philips till dubbla priset. Eftersom 2 års garanti är standard om inget annat anges och det nästan alltid är 3 år på de egna varorna så hade jag nog inte köpt de billigare. Helt utelämnat moraliska frågor.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer