Tips om budgetprylar på Lidl

GustafH

Aktiv medlem
Idag tog jag mig för att testa kedjebrytaren på multiverktyget och den får underkänt. För klen där man lägger kedjan och pinnen är för tjock för stiftet (Shimano 9-delad kedja). Men länkhållaren väger upp, att slippa ha en sån löst i sadelväskan är win. Så över lag är det ett bra verktyg men ha med en vanlig kedjebrytare.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Idag tog jag mig för att testa kedjebrytaren på multiverktyget och den får underkänt. För klen där man lägger kedjan och pinnen är för tjock för stiftet (Shimano 9-delad kedja). Men länkhållaren väger upp, att slippa ha en sån löst i sadelväskan är win. Så över lag är det ett bra verktyg men ha med en vanlig kedjebrytare.
tack då skippar jag den... eller så för länkhållaren...hmmm

Reivennob

Aktiv medlem
Ajdå. Får testa om min är lika tjock. Men det är ju bara att fila ned den till lämplig dimension om den är för grov.
Side note: Vad använder man en länkhållare till egentligen? Något som inte ett gem eller ett skosnöre fixar?

GustafH

Aktiv medlem
Ajdå. Får testa om min är lika tjock. Men det är ju bara att fila ned den till lämplig dimension om den är för grov.
Side note: Vad använder man en länkhållare till egentligen? Något som inte ett gem eller ett skosnöre fixar?

Stiftet går säkert att fixa men de där pinnarna där man lägger kedjan känns overkill att svetsa tillbaka ;)

Man kan använda vad som helst som länkhållaren men de gånger jag behöver bryta kedjan på vift är jag generellt så trött och irriterad att jag inte vill hålla på och fippla. Då är länkhållaren extremt värdefull för den psykiska hälsan.

En sån här alltså (första bilderna): https://www.roadbikerider.com/more-quick-links-tips/

moros

Aktiv medlem
Stiftet går säkert att fixa men de där pinnarna där man lägger kedjan känns overkill att svetsa tillbaka ;)

Man kan använda vad som helst som länkhållaren men de gånger jag behöver bryta kedjan på vift är jag generellt så trött och irriterad att jag inte vill hålla på och fippla. Då är länkhållaren extremt värdefull för den psykiska hälsan.

En sån här alltså (första bilderna): https://www.roadbikerider.com/more-quick-links-tips/
Fast skall man köpa och bära med sig ett multiverktyg med en defekt kedjebrytare samt en extra fungerande kedjebrytare för att länkhållaren förvaras i den första? Då tar jag nog hellre ett komplett multiverktyg och sen separat länkhållare gjord av en gammal eker eller dylikt 🙂

GustafH

Aktiv medlem
Fast skall man köpa och bära med sig ett multiverktyg med en defekt kedjebrytare samt en extra fungerande kedjebrytare för att länkhållaren förvaras i den första? Då tar jag nog hellre ett komplett multiverktyg och sen separat länkhållare gjord av en gammal eker eller dylikt 🙂

Jag har en länkhållare gjord av en gammal eker men den fastnar i allt hela tiden så jag tar hellre en extra kedjebrytare än den. ;)

Men jag tycker fortfarande att multiverktyget är bra med tanke på priset, och för mig personligen så är det en uppgradering eftersom jag dessutom slipper ta med mig ekernyckel.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Jag har en länkhållare gjord av en gammal eker men den fastnar i allt hela tiden så jag tar hellre en extra kedjebrytare än den. ;)

Men jag tycker fortfarande att multiverktyget är bra med tanke på priset, och för mig personligen så är det en uppgradering eftersom jag dessutom slipper ta med mig ekernyckel.
Jag brukar använda ett gem som länkhållare. Funkar relativt bra, billigt och tar ingen plats

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Köpte två minipumpar och satte ena på vardagscykeln.

Fick igår punka på bakhjulet, nödpumpade 4 gånger på 6km för att ta mig till ett bra ställe att laga slangen. Sen när den var lagad kom vi inte mer än en km förrän framdäcket också började bli platt.
Det vart med andra ord en hel del pumpande och till 35-622 funkade den prima!

Snuten

Aktiv medlem
Högg ett 4-mannatält att ha på cykelutflykter med familjen. Säkert inte toppkvalitet, men ibland kan man ha tur när man köper billiga tält. Blir det fjärde tältet i nuvarande kollektion. Hade inget som man både kunde klämma in hela familjen i, och samtidigt på ett vettigt sätt kunde få med i ryggsäcken eller på hojen.
Blir provresning i helgen om inte vädret ballar ut för mkt.
20210419_192244.jpg

SIE

Aktiv medlem
Högg ett 4-mannatält att ha på cykelutflykter med familjen. Säkert inte toppkvalitet, men ibland kan man ha tur när man köper billiga tält. Blir det fjärde tältet i nuvarande kollektion. Hade inget som man både kunde klämma in hela familjen i, och samtidigt på ett vettigt sätt kunde få med i ryggsäcken eller på hojen.
Blir provresning i helgen om inte vädret ballar ut för mkt.Visa bilaga 483359
Och om vädret ballar ur och du reser det ändå så får du såklart rapportera med 🙂

Jimel

Aktiv medlem
Blir provresning i helgen om inte vädret ballar ut för mkt.Visa bilaga 483359
Vad kostar ett sånt?

Acadian

Aktiv medlem
Någon som lyckades hugga en MTB sadel?
Lite lessen i ögat när de var slut
Jag köpte en för att testa. Tyckte den var rätt skön faktiskt. Men efter att ha klantat mig lite vid en bakhjulsåkning, blev en överstegring med vad som brukar bli ett enkelt avkliv bakåt, vilket det inte blev så fick sadeln bytas ut direkt. Den är inte blank utan är lite "ruggad" eller vad man ska säga. Det gjorde att jag satt fast som en kardborre i mina baggyshorts vilket medförde ett väldans hårt avhopp med närapå vurpa, slog i hälen så hårt att jag fortfarande efter knappa två veckor inte kan belasta den fullt ut.

Så om du fortfarande söker en sadel så kan du få köpa min som gått en runda! ;)

Pulver

Aktiv medlem
Är nog fler än jag som behöver trimma lite ?

Erbjudande denna vecka:

N5Alca9.jpg

Min spontana åsikt efter att ha packat upp den är att det är väldigt mycket för pengarna :)

Li-ion batteri förövrigt.

SIE

Aktiv medlem
Läste här, blev sugen på radler. Såg att Ica hade pripps radler i sitt OL-sortiment. Sämsta någonsin! Undvik så långt det går!

Måste ta mig till Lidl! Finns radler inne jämt eller är det bara särskilda veckor?
Panaché är ju i ordinariesortimentet och är typ identisk och nästan gratis

Rattnalle

Aktiv medlem
Panache tycker jag är ok, men är ju inte som en riktig Radler-mass som man får i en biergarten i München. Perlenbachern har jag inte provat, men vill minnas jag reagerade på att det var väldigt hög andel läsk (typ 70-80%).
Panache är också typ 80% läsk eller nåt sånt. Tycker den är god som törstsläckare, men kanske inget man findricker.

ooms

Aktiv medlem
En riktig radler i München kan ju vara allt från 50-50 till 75-25 öl-läsk, beroende på att läsken verkar vara den dyra/jobbiga delen att hälla ur flaska, medan ölet ju bara flödar ur fatet. Vill jag ha en riktig hemma brukar jag blanda själv, en riktig Münchenöl fr bolaget och Sprite. Men Lidls Panache är som sagt ok, tycker jag.

ptrk

Medlem
När jag bodde i München köpte jag en hel del radler även på typ netto. Även den var väldigt god, framförallt jämfört med pripps.

Klart inget slår en radler i en biergarten men ändå.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer