Tips om budgetprylar på Lidl

thorsseb

Aktiv medlem
Batteridriven kompressor nästa vecka, frågan är om den klarar presta oxå eller om det finns något munstycke som är kompatibelt i gängorna som man kan köpa separat. I så fall så är det ju bara att skrota den gamla mininödpumpen och kolsyrepatronerna som man aldrig vet vilket tryck man har. Visa bilaga 613273
Om inte den längst till vänster är rätt så:

thorsseb

Aktiv medlem
Nån som har koll på trädgårdsveckorna? Köpte självvattnande utomhuskrukor häromåret som var sjukt prisvärda och vill ha fler.
De har en del denna v. men inga sådana vad jag kan se...

moros

Aktiv medlem
Batteridriven kompressor nästa vecka, frågan är om den klarar presta oxå eller om det finns något munstycke som är kompatibelt i gängorna som man kan köpa separat. I så fall så är det ju bara att skrota den gamla mininödpumpen och kolsyrepatronerna som man aldrig vet vilket tryck man har.
Skulle vilja hävda att det där är en medföljande presta-adapter

1678700857589.png

Fredrik Å

Aktiv medlem
En liten test av pumpen.

Men jösses.
Problemet är förmodligen i hans bil.
Dålig passform i 12V pluggen så att det går varmt och tillslut blir det kortis.
Det säger sig väl självt att den där lilla inte klarar av att pumpa ett bildäck..
Ändamålet med en sådan är cykeldäck,badbollar och möjligen ett MC-däck.
Rätt pryl till rätt användningsområde...

42Hz

Aktiv medlem
Men jösses.
Det säger sig väl självt att den där lilla inte klarar av att pumpa ett bildäck..
Lufttryckmässigt är ju ett bildäck inga problem, du pumpar ju högre tryck i cykeldäck!

kais01

Aktiv medlem
håller med. men det är vanligt med temperaturproblem på dessa mindre pumpar, och man anger därför ofta en maximal användningstid på några minuter, före paus.

finns kylning är det alltså att föredra.

kör själv denna makita till hushållets alla däck. noggrann och konsekvent tryckmätare både högt och lågt, och inga problem med varken tryck t ex på landsvägsdäck, eller volym i t ex ett bildäck.
.
6F9F0B20-61B4-47DF-9C4A-4E4B1816A983.jpeg

HejaSverige!

Aktiv medlem
Men jösses.
Ingen anledning att bli upprörd😉 såg bara ett test som jag postade, men den marknadsförs väl ändå som att kunna pumpa bildäck också? även om dom flesta förstår att det inte går så bra eg.

darkforce

Aktiv medlem
om man använder pumpen med hjärna funkar den till bildäck om än det tar tid inte förvånad att han smälter kontakten 1 varmgång pga dålig kontaktyta 2 ett utkört batteri i pumpen o kräma ur o både ladda och driva pumpen är mer än va de klena kablarna är avsedda för skulle inte förvåna ett dugg att de står i instruktioner nånstans att kabel är endast för laddning inte drift och laddning samtidigt

Fredrik Å

Aktiv medlem
om man använder pumpen med hjärna funkar den till bildäck om än det tar tid inte förvånad att han smälter kontakten 1 varmgång pga dålig kontaktyta 2 ett utkört batteri i pumpen o kräma ur o både ladda och driva pumpen är mer än va de klena kablarna är avsedda för skulle inte förvåna ett dugg att de står i instruktioner nånstans att kabel är endast för laddning inte drift och laddning samtidigt
Du har förmodligen helt rätt
Folk har en tendens att inte läsa instruktioner som är längre än en mening...

Senast ändrad:

Spacekitty

Aktiv medlem
Är inte den där lilla pumpen från Xiaomi bättre då? Har formen av ett hänglås.

Den fungerar till att fylla på bilen, det har jag provat. Men en Lezyne HV golvpump är betydligt snabbare, den är mitt val vid påfyllning.

Senast ändrad:

kais01

Aktiv medlem
en intressant funktion för oss är om den orkar fylla upp ett eller helst flera tömda mtb-däck ute på stig.

till lvg är volymerna så små att även en liten handpump för det mesta är funkis.

ett bra användningsområde för en medhavd elektrisk pump när man vid pendling får en pyspunka och får pumpa varannan km. orka fixa punka i saltslasket...

SIE

Aktiv medlem
en intressant funktion för oss är om den orkar fylla upp ett eller helst flera tömda mtb-däck ute på stig.

till lvg är volymerna så små att även en liten handpump för det mesta är funkis.

ett bra användningsområde för en medhavd elektrisk pump när man vid pendling får en pyspunka och får pumpa varannan km. orka fixa punka i saltslasket...
Läste om denna på Pinkbike. Lite behändigare format:

MagerValp

Aktiv medlem
Ohh! Syltad ingefära i choklad. Det är en gammal favorit! Det får bli ett besök på Lidl fastän jag aldrig brukar handla där annars. Är det god mörk choklad de doppad ingefäran i?
Ingen lyxchoklad men funkar. Gillar framför allt hur okonstlade de är — äppelringarna är verkligen bara äppelringar doppade i choklad.

Tror de är riktigt fina att ha med sig som cykelbränsle.

PS: Finns banan, ananas och aprikos också.

Pfaff

Aktiv medlem
Ingen lyxchoklad men funkar. Gillar framför allt hur okonstlade de är — äppelringarna är verkligen bara äppelringar doppade i choklad.

Tror de är riktigt fina att ha med sig som cykelbränsle.

PS: Finns banan, ananas och aprikos också.
Då ska jag tipsa om min personliga cykelbränslefavorit. Inte Lidl men Mercadona och vad jag vet bara i Spanien tyvärr. Men jag laddar upp när jag är där:
CC2C336A-4225-4FB9-924D-9EB307FF6E6A.jpeg

Pressade fikon med mandel, svagt smaksatt med anis.Inget annat, inget socker.

42Hz

Aktiv medlem

kais01

Aktiv medlem
vi som varit med ett tag kommer ju ihåg när blinkers kom till motorcyklar. slog igenom rätt snabbt.

men att det sent omsider skulle bli liknande utveckling för cyklar? svårt att tro det, men större omvälvningar har ju skett.🤪

mattihp

Aktiv medlem
1679391889695.png
Dags igen nästa vecka! Inga av handskarna tyvärr, deras handskar med fingrar skall vara rätt ok. Blandad kompott med fingerlösa där jag slitit ut dem på veckor medan andra haft bättre tur. Ska känna lite på väskorna iaf! Har pumpen sen innan och den är inte fy skam!

Topp