Om inte den längst till vänster är rätt så:Batteridriven kompressor nästa vecka, frågan är om den klarar presta oxå eller om det finns något munstycke som är kompatibelt i gängorna som man kan köpa separat. I så fall så är det ju bara att skrota den gamla mininödpumpen och kolsyrepatronerna som man aldrig vet vilket tryck man har. Visa bilaga 613273
De har en del denna v. men inga sådana vad jag kan se...Nån som har koll på trädgårdsveckorna? Köpte självvattnande utomhuskrukor häromåret som var sjukt prisvärda och vill ha fler.
Skulle vilja hävda att det där är en medföljande presta-adapterBatteridriven kompressor nästa vecka, frågan är om den klarar presta oxå eller om det finns något munstycke som är kompatibelt i gängorna som man kan köpa separat. I så fall så är det ju bara att skrota den gamla mininödpumpen och kolsyrepatronerna som man aldrig vet vilket tryck man har.
Vad kostade den?
Men jösses.En liten test av pumpen.
Lufttryckmässigt är ju ett bildäck inga problem, du pumpar ju högre tryck i cykeldäck!Men jösses.
Problemet är förmodligen i hans bil.
Dålig passform i 12V pluggen så att det går varmt och tillslut blir det kortis.
Det säger sig väl självt att den där lilla inte klarar av att pumpa ett bildäck..
Ändamålet med en sådan är cykeldäck,badbollar och möjligen ett MC-däck.
Rätt pryl till rätt användningsområde...
Ingen anledning att bli upprörd😉 såg bara ett test som jag postade, men den marknadsförs väl ändå som att kunna pumpa bildäck också? även om dom flesta förstår att det inte går så bra eg.Men jösses.
Problemet är förmodligen i hans bil.
Dålig passform i 12V pluggen så att det går varmt och tillslut blir det kortis.
Det säger sig väl självt att den där lilla inte klarar av att pumpa ett bildäck..
Ändamålet med en sådan är cykeldäck,badbollar och möjligen ett MC-däck.
Rätt pryl till rätt användningsområde...
Vad kostade den?
Volymen skiljer lite smått....Lufttryckmässigt är ju ett bildäck inga problem, du pumpar ju högre tryck i cykeldäck!
Ja, om man börjar på 0. :)Volymen skiljer lite smått....
Du har förmodligen helt rättom man använder pumpen med hjärna funkar den till bildäck om än det tar tid inte förvånad att han smälter kontakten 1 varmgång pga dålig kontaktyta 2 ett utkört batteri i pumpen o kräma ur o både ladda och driva pumpen är mer än va de klena kablarna är avsedda för skulle inte förvåna ett dugg att de står i instruktioner nånstans att kabel är endast för laddning inte drift och laddning samtidigt
Vem läser sånt?Du har förmodligen helt rätt
Folk har en tendens att inte läsa instruktioner som är längre än en mening...
Är inte den där lilla pumpen från Xiaomi bättre då? Har formen av ett hänglås.
Läste om denna på Pinkbike. Lite behändigare format:en intressant funktion för oss är om den orkar fylla upp ett eller helst flera tömda mtb-däck ute på stig.
till lvg är volymerna så små att även en liten handpump för det mesta är funkis.
ett bra användningsområde för en medhavd elektrisk pump när man vid pendling får en pyspunka och får pumpa varannan km. orka fixa punka i saltslasket...
Ohh! Syltad ingefära i choklad. Det är en gammal favorit! Det får bli ett besök på Lidl fastän jag aldrig brukar handla där annars. Är det god mörk choklad de doppad ingefäran i?
Ingen lyxchoklad men funkar. Gillar framför allt hur okonstlade de är — äppelringarna är verkligen bara äppelringar doppade i choklad.Ohh! Syltad ingefära i choklad. Det är en gammal favorit! Det får bli ett besök på Lidl fastän jag aldrig brukar handla där annars. Är det god mörk choklad de doppad ingefäran i?
Då ska jag tipsa om min personliga cykelbränslefavorit. Inte Lidl men Mercadona och vad jag vet bara i Spanien tyvärr. Men jag laddar upp när jag är där:Ingen lyxchoklad men funkar. Gillar framför allt hur okonstlade de är — äppelringarna är verkligen bara äppelringar doppade i choklad.
Tror de är riktigt fina att ha med sig som cykelbränsle.
PS: Finns banan, ananas och aprikos också.
Tyvärr så är vi inte ensamma om att tycka om varianten med ingefära. De säljer slut betydligt snabbare än de andra.
Då ska jag tipsa om min personliga cykelbränslefavorit. Inte Lidl men Mercadona och vad jag vet bara i Spanien tyvärr. Men jag laddar upp när jag är där:
Visa bilaga 614217
Pressade fikon med mandel, svagt smaksatt med anis.Inget annat, inget socker.
Fanns INGA i de två Lidlaffärer jag hemsökte idag! 😤Ingen lyxchoklad men funkar. Gillar framför allt hur okonstlade de är — äppelringarna är verkligen bara äppelringar doppade i choklad.
Tror de är riktigt fina att ha med sig som cykelbränsle.
PS: Finns banan, ananas och aprikos också.
Fyfan, verkar som de tycker blinkfunktion på ryggsäcken är något att sträva efter?Nästa vecka.
Visa bilaga 614499
Dårå?Fyfan, verkar som de tycker blinkfunktion på ryggsäcken är något att sträva efter?
Nu stressar ni up er igen. Bladet är nog bara felstavat, det skulle förmodligen stå "blinkers-funktion" eftersom det är en fin körriktningsvisare på ryggsäcken:
Visa bilaga 614507
Nästa vecka.
Visa bilaga 614499
Hur tror ni Cykelställningen är? För en helt novis inom cykling är det stor skillnad mellan olika?Nästa vecka.
Visa bilaga 614499
Den är en återkommande rekommendation här på happy.Hur tror ni Cykelställningen är? För en helt novis inom cykling är det stor skillnad mellan olika?
Det är väl en underdrift :)Den är en återkommande rekommendation här på happy.
Nu stressar ni up er igen. Bladet är nog bara felstavat, det skulle förmodligen stå "blinkers-funktion" eftersom det är en fin körriktningsvisare på ryggsäcken:
Visa bilaga 614507
Hej.. Du får väl ha det med rött, men inte med blått/vitt?? mvh borano20Med tanke på stVZO hade jag blivit väldigt förvånad om en cykelryggsäck från ett tyskt företag haft blinkfunktion.
Enligt StVZO är blinkande ljus förbjudet, även rött. Av den anledningen brukar Lidls cykelbelysning sakna blinkfunktion även i Sverige, trots att det är tillåtet här om blinkfrekvensen är minst 200 blinkningar/minut.Hej.. Du får väl ha det med rött, men inte med blått/vitt?? mvh borano20