Tips om budgetprylar på Lidl

uandt

Aktiv medlem
Okej att skyddet är rätt så minimalt men samtidigt bor det så mycket folk där jag bor att om någon knatade runt i kvarteret med bultsax så skulle nog någon ganska fort ringa polisen. Det handlar ju trots allt om att göra det lite knepigare för tjyven. 100 %säkert finns inte.

Om du e paranoid. Köp en lidlvajer för att säkra upp något annat, typ gräsklipparen eller nåt...

Hep

Aktiv medlem
Jag skulle vilja tipsa om de här, men det var tomt i hyllan. Någon får gärna testa och berätta vad det är.
3FC1CC3E-F501-4AD7-870B-DD86B251AAC1.jpeg

Hep

Aktiv medlem
Tackar. Då ska vi bara hitta någon som vill köpa och testa för att stilla min nyfikenhet. Inte i Vallentuna dock.

Farsan

Aktiv medlem
Jag köpte de lilla burken med inlagda körsbär som nämnts tidigare. Satan vad vidrigt. Halvdog av sockerchock och minnen från Björnklister.
Att ens komma på tanken att köpa det där är mig främmande. Hur gick tänket nu @Hasse#7 ? Var du extremt hungrig efter en lång tur.
Jag bara ryser, inlagda körsbär. Så hungrig blir jag aldrig!

Tant_Trek

Aktiv medlem
Att ens komma på tanken att köpa det där är mig främmande. Hur gick tänket nu @Hasse#7 ? Var du extremt hungrig efter en lång tur.
Jag bara ryser, inlagda körsbär. Så hungrig blir jag aldrig!
Nu är de på väg igen! Inser dock att jag har 2 i buffert och en öppnad som jag hade på våfflorna idag. Men euuuuch vad sött det är, hahaha!

arcamone

Aktiv medlem

Glöm inte att kika efter Lidls pepparkakor i plåtburk. De enda jag hittat som faktiskt är bakade på riktig smör och inte bara en blandning av olika oljor.

Lakritsgodiset med choklad runt om som finns nu är gott, även om de prishöjts likt allt annat.

På temat körsbär så har de nu under kroatiska veckan körsbär i någon form av lösning, såg betydligt mindre sliskigt ut om man har problem med Amarenabären. Köpte en burk men ej testat.

elllguapo

Aktiv medlem
Nu är de på väg igen! Inser dock att jag har 2 i buffert och en öppnad som jag hade på våfflorna idag. Men euuuuch vad sött det är, hahaha!
Inspiration för användning av körsbär:

Tycker att de också funkar i negroni

Utan alkohol - slänga in några i sprite med lite syrup.

kais01

Aktiv medlem
kommande vecka finns en del elverktyg och en svets..

men flaggade i tråden om kassettrenovering om en dremelkopia som är helt ok, om man skulle vilja komma igång med detta lönsamma och lite roliga hantverk.

.
398B95CB-24AD-48D9-9A5E-A7DAF0E79D6B.jpeg

Hasse#7

Aktiv medlem

men flaggade i tråden om kassettrenovering om en dremelkopia som är helt ok, om man skulle vilja komma igång med detta lönsamma och lite roliga hantverk.

.
Visa bilaga 604261
Jag har en sån. Köpte den för att polera lite. Men den har visat sig hjälpsam både här och där. Man skall vara medveten om att den är måttligt stark och att redskapen/verktygen till är hobbykvalitet. Köp en låda extra tillbehör. Jag har inte ångrat mig en sekund.

Kneecap

Aktiv medlem

.
Visa bilaga 604261

Tjena!

Har också den, var tvungen att köpa en akut en söndag när min Dremel gav upp, 14 år gammal så jag ska väl vara rätt nöjd. Nu har jag haft den i över ett år och fortfarande inte köpt en ny Dremel.
Men som H7 säger, tillbehören är skräp.

me.I.am

Aktiv medlem
From torsdag 3 par sportstrumpor för 34:90 kr. Har bra erfarenheter av Lidls sportstrumpor, skall testa.

Instämmer, liksom andra i tråden. Köpte ett antal cykelstrumpor för några år sedan, används fortfarande. Väldigt bra, och ser knappt slitna ut.

Allt annat, tröjor, byxor, underställ, handskar är det väldigt skiftande kvalité på. Sämst tycker jag byxorna varit. Några var väldigt lågt skurna där bak, så lågt att jag inte kan ha dom vid gruppcykling typ.

kais01

Aktiv medlem
Tjena!

Har också den, var tvungen att köpa en akut en söndag när min Dremel gav upp, 14 år gammal så jag ska väl vara rätt nöjd. Nu har jag haft den i över ett år och fortfarande inte köpt en ny Dremel.
(ot( det finns straxt bakom chucken på dremel en kraftöverföring i form av ett plaströr med rails på insidan, dessa lägger gärna av.

i ett första läge kan man vända på röret, men det finns annars som reservdel på utländska sidor.

om det nu var felet på din maskin...

Hasse#7

Aktiv medlem
Instämmer, liksom andra i tråden. Köpte ett antal cykelstrumpor för några år sedan, används fortfarande. Väldigt bra, och ser knappt slitna ut.

Allt annat, tröjor, byxor, underställ, handskar är det väldigt skiftande kvalité på. Sämst tycker jag byxorna varit. Några var väldigt lågt skurna där bak, så lågt att jag inte kan ha dom vid gruppcykling typ.
Man kan ha dem, men det är inte rätt.

Kneecap

Aktiv medlem
(ot( det finns straxt bakom chucken på dremel en kraftöverföring i form av ett plaströr med rails på insidan, dessa lägger gärna av.

i ett första läge kan man vända på röret, men det finns annars som reservdel på utländska sidor.

om det nu var felet på din maskin...

Tjena!

Tror inte det var den som brann upp så det rök om hela maskinen. 😂

roller

Aktiv medlem
Jag har en sån. Köpte den för att polera lite. Men den har visat sig hjälpsam både här och där. Man skall vara medveten om att den är måttligt stark och att redskapen/verktygen till är hobbykvalitet. Köp en låda extra tillbehör. Jag har inte ångrat mig en sekund.
Och de extra tillbehören köper man från Lidl? Eller var hittar man prisvärda tillbehör till Dremel och liknande kopior?

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag köpte ett kit från Lidl som faktiskt funkat över förväntan.
Jag köpte två "burkar" tillbehör från Lidl. Det är som ett litet displayställ med en massa prylar i. Duger åt mig. Dock vill jag minnas att kampanjen på maskinen inte sammanföll med tillbehören. De har dock återkommit flera gånger efter mitt köp av maskin och senare, tillbehör.

ooms

Aktiv medlem
Förra gången maskinen fanns hade Lidl en ganska stor låda med massa tillbehör för 149kr. Denna gång ser det ut som att de kommer ha 6 st olika (troligtvis mindre) kit för 50kr/st.

mattihp

Aktiv medlem

Deras cykelhandskar har fungerat lika uselt som XXLs egna för mig. Slets sönder på en månad mellan tummen och pekfingret.

kais01

Aktiv medlem
har hittills inte lyckats slita ut deras fingerlösa cykelhandskar, äldsta runt tio år. har flera par för de behöver tvättas aka sur lukt.

fingerhandskar är svårare med hållbarheten, ffa vä sida om man kör stigvård. inte prövat lidls, konsumerat ett gäng kinahandskar genom åren. men köpte nyss några hestra aries fodrade handskar på classe som skall få bekänna färg. 'cykliga' i känsla och utseende. utgående tror jag, men liknande dyrare verkar i pipelinen.

borano20

Aktiv medlem
Hej.. Finns gummiband för motståndsträning vid rehab t. ex, tre stycken i fodral för 39kr. De är rätt korta men töjer sig finfint. mvh borano20

marr

Moderator
Forumvärd
Tjena!

14år är ju för dåligt... Tror min är inköpt runt 2000, men pappas måste vara från sent 80 tal. Men ja, de går ju inte på batteri :p

Topp