Tips om budgetprylar på Lidl

he, he, jag drog igång popcornen och inväntade den kommentaren
Hoppas de var goda!
Har inte klämt på årets, men generellt brukar Lidls brallor inte vara nåt vidare, framförallt padden brukar vara junk och ibland även passform. Undantag möjligtvis långa vinterbyxor utan pad tänkta att ha utanpå korta bibs.

kul att se att de utökar sitt glassortiment ;-)
1597654483427.png

Teleskopcykelstället från Lidl (399:-) verkar vara från samma fabrik som Verktygsbodens cykelställ (650:-).
Lidlstället klarar dock 2x30 kg, Verktygsbodens 2x20 kg.

På mitt lokala Lidl fanns det en sadelväska kvar (överblivet från tidigare erbjudande ?) som jag knep.

Kedjelåset känns också prisvärt för 129:-

Jag testade glassen, en av deras sämre Magnum-kopior. Det var bara choklad att "cracka" ovanpå, på originalet (Magnum) ska man ju "cracka" hela burken.

Men de var ju med i veckans annonsblad (både väskorna och tröjorna), så inget konstigt med det.
Tröjorna är bra, jag kom över ett par stycken för 50kr/st när de kom ut i fyndlådan i vintras ?
Tröjorna och väskorna är dock inte med vare sig på Lidls site, eller "reklamblad online".

Men jag håller med om att tröjorna är riktigt bra, jag köpte förra året :)

Inte för att jag är en Lidl-expert men de kör väl ibland "lokala" reklamblad. Här i Malmö fanns inga tröjor eller väskor vad jag har sett, varken i digital form eller i butiken.

Långärmad tröja köpte jag förra året, den är skön. Ramväskan köpte jag också, den har hängt med på rätt många mil touring i sommar (efter man modifierat de aslånga remmarna).

Köpte bara ekerreflexer och bromsrengöring idag.

Perfekt! Satt precis och kollade efter en sadel till min gamla stålis. Behöver ngt som funkar med lite mera upprätt körställning sedan jag satte annat styre på. Tänker att en Crivit Wittkop borde duga.

Det var visst ballongsadlar för tanter och farbröder som de erbjöd denna gång. Får vänta till nästa sadelerbjudande.

Inte för att jag är en Lidl-expert men de kör väl ibland "lokala" reklamblad. Här i Malmö fanns inga tröjor eller väskor vad jag har sett, varken i digital form eller i butiken.

Långärmad tröja köpte jag förra året, den är skön. Ramväskan köpte jag också, den har hängt med på rätt många mil touring i sommar (efter man modifierat de aslånga remmarna).

Köpte bara ekerreflexer och bromsrengöring idag.

Knappt några bibs heller i de tre butiker i Malmö och Lund som jag kikat i.

Tänk på att Lidls storlekar ofta (inte alltid) är stora. Dvs har du XL i ”vanliga” cykelkläder, kanske det räcker med L hos Lidl.

Det har säkerligen avhandlats tidigare i tråden, men de på Lidl brukar väl aldrig fylla på ett erbjudande under cykelveckan ?
Alltså, är någonting slut redan på måndagen så lär det inte fyllas på innan söndag då erbjudandet är slut ?

Var förbi mitt lokala Lidl för att eventuellt köpa ytterligare ett cykellås med kedja, men nu var alla lås slut.

Glad för ett iallafall :)

Det har säkerligen avhandlats tidigare i tråden, men de på Lidl brukar väl aldrig fylla på ett erbjudande under cykelveckan ?
Alltså, är någonting slut redan på måndagen så lär det inte fyllas på innan söndag då erbjudandet är slut ?

Var förbi mitt lokala Lidl för att eventuellt köpa ytterligare ett cykellås med kedja, men nu var alla lås slut.

Glad för ett iallafall :)
Ja är det slut så är det.

Förra sommaren köpte jag en kortärmad crivit-cykeltröja för 149:- som var kanonbra. Passform var perfekt och designen var inte apful. På hösten blev det en långärmad, varm och skön den också. Nu i våras så ville jag ju köpa fler men de kortärmade var nu mycket sämre. Tunn och sladdrig och dessutom så var exakt samma storlek nu betydligt större, framförallt för lång. Ser att det inte verkar ovanligt.

Förutom att gå tillbaks i tiden och köpa fler bra tröjor förra året, vet nån om det finns andra sätt att få tag i liknande tröjor? Finns det nåt sätt att få reda på vilka som tillverkade de bra tröjorna?

Förra sommaren köpte jag en kortärmad crivit-cykeltröja för 149:- som var kanonbra. Passform var perfekt och designen var inte apful. På hösten blev det en långärmad, varm och skön den också. Nu i våras så ville jag ju köpa fler men de kortärmade var nu mycket sämre. Tunn och sladdrig och dessutom så var exakt samma storlek nu betydligt större, framförallt för lång. Ser att det inte verkar ovanligt.

Förutom att gå tillbaks i tiden och köpa fler bra tröjor förra året, vet nån om det finns andra sätt att få tag i liknande tröjor? Finns det nåt sätt att få reda på vilka som tillverkade de bra tröjorna?
Nu vet jag inte exakt vad det var för tröja men får tipsa om decathlons MTB tröjor riktigt sköna å superbilliga

Tillbaka
Topp