Först för att hålla mig till tråden måste jag först tipsa om senaste tidens favorit i deras glassortiment. Köp enlitersbyttorna med pistage och mörk choklad. En del brunt och två delar grönt på tallriken brukar bli kanon. Varför de slutat med sin ben&jerry-kopia strawberry cheescake, som var bättre än originalet, förstår jag dock inte.
Till Makita och det jag själv testat sensate åren.
Undvik deras billigare kapsågar om man vill finsnickra och ha precision. Deras dyrare (t ex LS1019L och LS1019L) är riktigt bra. De billiga funkar säkert om man vill bygga altan och liknande lite mer oprecisa jobb, fast visst är de rätt rackiga.
Bara köpa batteriverktyg märkta BL (för borstlös). Deras billigaste skruvdragare med borstar är väldigt lätta att plåga livet ur om man tar i lite.
De har en smidig liten batteridriven excenterslip (DBO 180) som är just liten och smidig. Som slipmaskin kan man säga att den är skonsam mot materialet som den slipar, om man vill vara snäll.
Övriga saker som jag använder är helt enkelt bra. Om de är bättre eller sämre än andra i samma prisklass vet jag inte då jag inte jämfört, fast jag blir lite varm i själen när jag använder sänksågen eller kexmaskinen då de är väldigt trevliga och känns gedigna.