tips om mtb!
Hej alla!
Jag är ny på forumet, men surfat runt en hel del tidigare och läst en massa intressanta och lärorika saker om cykling och cyklar.
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med några kommentarer till en ny mtb som jag spanat in. Jag ska använda den till motionsåkning i skogen. Har andra cyklar för andra ändamål - hybrid, racer etc.. - så det är viktigt att cykeln håller måttet för skogscykling. Det är en commencal combi disc 2008. Finns för bra pris nu, 6675:- på cykloteket: http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=100.
Style XC/All Mountain Hardtail
Frame Brand new frame for 2008 with the Meta tested hydro-formed top tube for increased standover and lighter weight.
Forks Rock Shox Dart 2 Turnkey LO
Rear Derailleur Sram X7
Front Derailleur Shimano Deore
Shifters Sram trigger X5 3x9
Chainset Truvativ Isoflow 22/32/44
Bottom Bracket Square Tape , sealed bearings
Chain Shimano 9s
Headset Tange Seiki ER 1"1/8
Stem Commençal
Handlebars Commençal 1" 6061 Double Butted Aluminium
Front Brake Avid Juicy 3 160mm rotor
Rear Brake Avid Juicy 3 160mm rotor
Brake Levers Avid Juicy 3
Rims Alex 32h Double wall disc brakes
Front Hub Commencal
Rear Hub Shimano M475
Spokes White Stainless 3x
Tyres Kenda Karma 26x2.00
Saddle SDG Bel Air
Seatpost Race Face Ride XC
Pedals Flat cage
Grips Commençal Kraton
Jag tycker ramgeometrin verkar verkar sjysst, men jag har inte testat den än. Om ni tycker att cykeln verkar duga - tänker framförallt på gaffeln och komponenter - och den känns skön så kommer jag slå till i det snaraste. Längtar ut att cykla! :)
Tacksam för alla synpunkter!!
/Anna
Jag är ny på forumet, men surfat runt en hel del tidigare och läst en massa intressanta och lärorika saker om cykling och cyklar.
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med några kommentarer till en ny mtb som jag spanat in. Jag ska använda den till motionsåkning i skogen. Har andra cyklar för andra ändamål - hybrid, racer etc.. - så det är viktigt att cykeln håller måttet för skogscykling. Det är en commencal combi disc 2008. Finns för bra pris nu, 6675:- på cykloteket: http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=100.
Style XC/All Mountain Hardtail
Frame Brand new frame for 2008 with the Meta tested hydro-formed top tube for increased standover and lighter weight.
Forks Rock Shox Dart 2 Turnkey LO
Rear Derailleur Sram X7
Front Derailleur Shimano Deore
Shifters Sram trigger X5 3x9
Chainset Truvativ Isoflow 22/32/44
Bottom Bracket Square Tape , sealed bearings
Chain Shimano 9s
Headset Tange Seiki ER 1"1/8
Stem Commençal
Handlebars Commençal 1" 6061 Double Butted Aluminium
Front Brake Avid Juicy 3 160mm rotor
Rear Brake Avid Juicy 3 160mm rotor
Brake Levers Avid Juicy 3
Rims Alex 32h Double wall disc brakes
Front Hub Commencal
Rear Hub Shimano M475
Spokes White Stainless 3x
Tyres Kenda Karma 26x2.00
Saddle SDG Bel Air
Seatpost Race Face Ride XC
Pedals Flat cage
Grips Commençal Kraton
Jag tycker ramgeometrin verkar verkar sjysst, men jag har inte testat den än. Om ni tycker att cykeln verkar duga - tänker framförallt på gaffeln och komponenter - och den känns skön så kommer jag slå till i det snaraste. Längtar ut att cykla! :)
Tacksam för alla synpunkter!!
/Anna